Társoldalunk:

Hamiltont megbüntették az osztrák időmérő után

2019.06.29. 18:34

A sportfelügyelők rajtbüntetést osztottak ki Lewis Hamiltonnak és George Russellnek is az időmérő után. A döntés a Mercedesnek fáj jobban.

Három rajthelyes büntetést kapott Lewis Hamilton és George Russell is az Osztrák Nagydíj időmérő edzése után. Mindketten a Q1-ben akadályozták ellenfeleiket, Hamilton az Alfa Romeo pilótáját, Kimi Räikkönent tartotta fel, Russell pedig a Toro Rosso versenyzőjét, Danyiil Kvjatot, aki ezért közvetve ki is esett a tréning végén.

Hamilton és Räikkönen továbbjutott, a brit pilóta később a Q3-ban a 2. leggyorsabb kört autózta Charles Leclerc mögött, viszont a sportfelügyelők elmarasztalták a finn pilóta akadályozásáért, így csupán a 4. helyről indulhat majd Leclerc, Max Verstappen, Valtteri Bottas és Lando Norris mögül.

Hamilton visszacsúszott büntetés miatt - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

„Láttam, ahogy az egyik csapat autója elhalad mellettem, fékeztem a hajtűkanyar, a 3-as előtt – nyilatkozta Hamilton az időmérő utáni sajtótájékoztatón, még mielőtt felment a sportfelügyelőkhöz. – Láttam, hogy jön egy másik autó, ezért a fékre léptem, és mentem tovább egyenesen, hogy eltűnjek az útjából, mert nem akartam, hogy összeérjünk a kanyarban.”

„Ezt elkerültük, de talán kizökkentettem. Nem volt ideális, nem tudtam, hogy jön, nem volt a legkönnyebb helyzet” – tette hozzá a Mercedes pilótája. Räikkönen még a büntetés kiosztása előtt viccelődve megjegyezte a Sky Sportsnak, hogy mostanában sokszor járt a sportfelügyelőknél, majd azt kifogásolta, hogy szerinte Hamilton gyorsított és lassított, majd keresztezte az ideális ívet.

A sportfelügyelők indoklásában az szerepel, hogy Hamilton a bokszból kifelé hajtva megpróbált kitérni Räikkönen útjából, amikor tájékoztatták a rádión, hogy az ellenfele közeledik és mért kört fut, de „ez nem volt elégséges ahhoz, hogy elkerülje a 7-es autó [Räikkönen] akadályozását, ami aztán fel is hagyott a körével.”

Hamilton még a 2. helye tudatában elismerte, „egyértelműen alábecsültük, hogy milyen gyorsak lehetnek” a Ferrarik, és hozzátette, szerinte az eddig is kiemelkedő csúcssebességük mellé „szerintem rájöttek, hogy miként bírják működésre az autót a közepesen gyors és a nagy sebességű kanyarokban.”

A brit pilóta szinte biztosra vette, hogy Leclerc kétszer fog kiállni a bokszba, a közepes keverékkel indulva azt viszont nem jelentette ki egyértelműen, hogy a Mercedes meg tudja csinálni egy kerékcserével a versenyt. Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke szerint a közepes keverék jobban bírja majd a meleget, és nagyobb mozgásteret nyújt majd az utolsó etapra.  

Bottas nem volt versenyben a pole pozícióért - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Bryn Lennon

Az ötszörös világbajnok büntetésével végül is Valtteri Bottas szerepelt jobban a két Mercedes közül, de a finn pilóta gyaníthatóan így sem elégedett az ölébe hullott 3. hely láttán. Az időmérő után „szuboptimálisnak” nevezte a szereplését, pedig úgy érezte, az autó jól működött, és a tempójával jobb eredményt is elérhetett volna.

„Volt egy kis kommunikációs gondunk, azt mondták nekem, hogy nincs már idő, ezért felzárkóztam egy másik autó mögé és beragadtam. Túl közel kerültem ahhoz, hogy javítani tudjak, aztán kiderült, hogy volt még némi tér, amit használhattam volna – összegezte a második etapját a Q3-ban. – Számítottunk arra, hogy szuper szoros lesz a csata a Ferrari ellen, a pole pozíció ma ki volt zárva, de a második sorból is lehetőségek nyílnak. Az első körben sok dolog történhet.”  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK