Felemás napot zárt a Mercedes az Osztrák Nagydíj péntekjén, mert bár a tempójuk nem volt rossz, Valtteri Bottas a második szabadedzésen csúnyán összetörte az autóját, ami miatt nem tudott versenyszimulációt teljesíteni. Más probléma is hátráltatta a finn pilótát, az első tréning előtt ugyanis olajszivárgást fedeztek fel a motorjában, így vissza kellett tenni az autójába a korábbi specifikációjú V6-ost. Eközben a Ferrari is gyorsabbnak tűnik, mint az előző nagydíjon, úgyhogy a századok és tizedek megtalálásában sem lankadhat a Mercedes.
Az első edzésnapon a szél és a kíméletlen kerékvetők okozták a legnagyobb fejtörést a mezőnynek, a Mercedes versenyzőinek is meggyűlt a baja mindkettővel. A súlyosabb következményeket előbbi szülte, amikor Bottas autóját kiforgatta egy lökés a négyes kanyarban.
A finn pilóta 25G-s erővel csapódott a falba, de nem esett baja.
„Elég nagy volt a becsapódás, de minden rendben, nem fáj semmim. Volt néhány széllökés az edzés alatt, nekem meg szerintem sikerült megtalálnom az egyiket. Nagyon trükkösek itt a kanyarok és büntetnek már egy kis hibánál is.
Viszont azt kell mondanom, hogy én az olyan pályákat kedvelem, amelyek megtorolják a hibákat.
Én így szeretem, ez még izgalmasabbá teszi a dolgokat."
Már a nap elején bosszankodhatott a Hamilton mögött 36 pontos hátrányban a világbajnoki pontverseny második helyén álló finn, hiszen még el sem kezdődött az első szabadedzés, máris motort kellett cserélni az autójában.
A csapat később elhárította az olajszivárgást, a második szabadedzésre pedig vissza is tette a versenymotort a 77-es rajtszámú Mercedesbe.
A kicsúszás és a motorcsere ellenére Bottas bizakodó, hogy jó hétvégéje lehet. „A motorcsere hátráltatott kissé, a beállításokkal azonban jó irányba indultunk el. A második edzésre elég nagy változtatásokat hajtottunk végre, a balesetig sokkal jobbnak is éreztem az autót.
Összességében tehát jó érzéseim vannak az autó teljesítményével kapcsolatban, de a többiek is gyorsak.
Nagyon meleg lesz, különösen vasárnap, a motor és a fékek hűtésével a határon leszünk. Szoros lesz a küzdelem a köridők tekintetében, úgyhogy szerintem szórakoztató időmérő elé nézünk."
Lewis Hamiltonnak jóval eseménytelenebb napja volt, noha a magas hurkákkal neki is meggyűlt a baja. A Ferrarik teljesítményét látva az ötszörös világbajnok szintén izgalmasabb futamra készül a legutóbbinál. „Sima napom volt mindenfajta nagyobb probléma nélkül, noha pár első szárnyat megrongáltam a kerékvetőkön, mint mások is. A Ferrari és a Red Bull gyorsnak tűnik, különösen előbbi, izgalmas lesz látni a dolgok alakulását holnap.
Ez egy olyan pálya, amelyiken könnyebb követni a másikat, úgyhogy remélhetőleg a gumik is bírni fogják."
Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke nem lepődött meg azon, hogy szorosabbnak tűnik a küzdelem, Sebastian Vettel az első edzésen is ott loholt az első helyen záró Hamilton mögött a keményebb keveréken, a másodikon Charles Leclerc pedig le is gyorsulta az Ezüstnyilakat, noha ennek a gyakorlásnak nem mérvadó az eredménye, mert Hamilton és Bottas sem futott időmérő-szimulációt.
„Az első edzésen szenvedtünk azzal, hogy a lassú és gyors részekre egyaránt jó egyensúlyt találjunk, a szünet alatt azonban előreléptünk, mindkét pilótánk jobban érezte magát az autóban délután – mondta Shovlin.
Úgy tűnik, hogy nem vagyunk annyira versenyképesek, mint Franciaországban, de ez nem meglepő, mert itt nincsenek olyan kanyarkombinációk, amilyeneket az autónk szeret,
úgyhogy nehéz visszanyerni mindazt az időt, amit a Ferrari az egyenesekben nyer."