Társoldalunk:

Hamilton: Egyre nehezebb Bottast legyőzni

2019.06.22. 18:45

A fölény ellenére a Mercedes nem nyugodt a gumik miatt, a csapatfőnök be akarja húzni a győzelmet egy olyan helyszínen, ami fekszik az autónak.

Nem forgott veszélyben a Mercedesek újabb első soros rajtja a Francia Nagydíj időmérő edzésén. Az Ezüstnyilak a 63. alkalommal sajátították ki az első sort, ez új rekord a Forma-1-ben. Ennél izgalmasabb kérdés volt, hogy Lewis Hamilton vagy Valtteri Bottas ünnepelheti-e a pole pozíciót; végül ismét a brit pilóta örülhetett.

„A Q1-ben és a Q2-ben Valtterinél volt az előny, nekem még finomhangolnom kellett az autót. A Q3-ban tudtam, hol kell gyorsulnom, és a feladatom az volt, hogy menjek és megtegyem. Az első kör fantasztikusan sikerült, nagyon tetszett, azonban tudtam, hogy néhány helyen még javulhatok, erre hajtottam a második kísérletnél. Az az egyik legjobb kör volt, amit valaha futottam” – nyilatkozta Hamilton.

Valtteri Bottas és Lewis Hamilton gratulál egymásnak - GalériaForrás: NurPhoto/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton

Az ötszörös világbajnok kijelentette, egyre nehezebbnek érzi a pole pozíciók megszerzését, mert csapattársa folyamatosan a sarkában van. „Valtteri heroikus köröket futott az edzéseken, az időmérőn és az első etapokon. Folyamatosan közeledtem hozzá, és az utolsó két köröm volt a döntő” – összegzett.

Bottas elárulta, mindkét Q3-as etapja során gondokkal küzdött.  

„Az első kör oké volt, de változott a szélirány. A 8-as és 9-es kanyarban az egész hétvégén küszködtem, végre találtam egy jó ívet, de az nem működött az új széliránnyal. Apróságok számítottak itt-ott, nem nagy dolgok – vélte. – A második próbálkozás során balszerencsés voltam, mert nem mentek előttem autók, nem kaptam szélárnyékot, és sokat vesztettem az egyenesben.”

Bottasnak nem jött össze a Q3 - GalériaForrás: AFP/Gerard Julien

A finn pilóta megpróbálta behozni a lemaradást, ez hibához vezetett, de nem búslakodott, mert úgy vélte, a 2. hely is jó rajtpozíció ezen a pályán, mivel hosszú út vezet az 1-es kanyarig. Főnöke, Toto Wolff a Sky Sports kérdésére elmondta, a nagy leszorítóerővel rendelkező autó ezen a pályán jól működik, de szerinte az igazi feladat a futamon vár rájuk a gumik miatt.

Szerintem egy kiállással kell végigcsinálni, mert a bokszutcában több, mint 23 másodpercet veszítünk 

– vélte. – A jó rajt fontos lesz, a megbízhatóság, és az, hogy behúzzunk egy olyan versenyt, ami passzol az autónkhoz, de tudjuk, hogy a futam vasárnap lesz. Először érjünk célba” – intett óvatosságra az osztrák szakember.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK