Társoldalunk:

A Ferrari tagadja, hogy téves adatokkal dolgoznak

2019.06.22. 14:14

Mattia Binotto szerint nem igazak azok a pletykák, amelyek szerint a szélcsatorna és a számítógépes szimulációk tévútra vezették a Ferrarit. Még nem mondtak le a világbajnoki címről.

A szezon második harmadának kezdetén továbbra is a sötétben tapogatózik a Ferrari, és keresik, hogy mi lehet az idei lemaradásuk oka. A Kanadai Nagydíj során a gumik felelősségére célozgattak, és elismerték azt is, hogy az autójukon is fejleszteni kell, ezt legalább három lépcsőben próbálják megvalósítani. Az első egyelőre mérsékelten bizonyul sikeresnek.

A Francia Nagydíj hétvégéjének kezdetén Mark Hughes, a Motorsport Magazine rutinos szakírója arról számolt be, hogy a Ferrari megtalálhatta a titok nyitját, mert állítólag korrelációs problémák merültek fel a CFD szimulációk és a szélcsatorna, valamint a pályán mért valós adatok között. Ennek megoldásával Hughes szerint körönként 0,3 másodpercet is gyorsulhat a Ferrari.

Tagadják, hogy elszámolják magukatForrás: NurPhoto/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton

Ez egyelőre nem látszik, és Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is leszögezte, hogy a problémáik megoldását máshol kell keresniük. „Én is olvastam ezt, de egyáltalán nem igaz – mondta. – Nincsenek korrelációs problémáink. Azt mondanám, hogy sajnos, mert ha ez lenne a helyzet, akkor ezt már megoldottuk volna, de nem a korrelációval van gond. Amit olvastam, az nem felel meg a valóságnak.”

A csapat elsőszámú pilótája, Sebastian Vettel egyelőre 62 pont hátrányban van az éllovas Lewis Hamilton mögött,

Vettel nemrég a Brit Nagydíjat jelölte meg, szerinte, ha addigra a Ferrari felülkerekedne a Mercedesen a teljesítmény terén, akkor még be lehetne hozni a lemaradást. Binotto viszont azt mondta, „mivel minden csapat fejleszti az autóját, nem tudni, hogy a 10. futam idején ki, hol tart majd. Nekünk is vannak ötleteink, hogy mivel tegyük jobbá az autónkat.”

Ez az év sem a várakozások szerint alakul VettelnekForrás: AFP/Christophe Simon

Binotto nem akart jóslásokba bocsátkozni, szerinte a pályák jellegétől is függ a csapatok versenyképessége. A jelenlegi helyzet alapján úgy tűnik, Silverstone egyébként is kedvező lenne a Ferrarinak, ami az idén eddig a gyors, hosszú egyenesekkel tűzdelt helyszíneken remekelt igazán.

„Nehéz megítélni, hogy a 10. verseny lesz-e az fordulópont – mondta. – A következő versenyek során számíthatunk pályákra, amelyek jobbak nekünk. Ezen felül tudjuk, hogy fejlesztenünk kell, javítani az autón. Van még néhány versenyünk, de nem sok. Hamarosan érkeznek majd újítások, amelyek legalább a helyzet egy részét kezelni fogják.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK