Vizsgálták, de nem büntették Hamiltont a második tréning után

Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Francia Nagydíj
Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen (R) drives ahead of Mercedes' British driver Lewis Hamilton during the second practice session at the Circuit Paul Ricard in Le Castellet, southern France, on June 21, 2019, ahead of the Formula One Grand Prix de France. (Photo by GERARD JULIEN / AFP)
Vágólapra másolva!
A sportfelügyelők szerint nem volt kifejezetten veszélyes, ahogy Lewis Hamilton visszatért a pályára egy kicsúszása után a Francia Nagydíj második szabadedzésén. Max Verstappen egyetértett vele.

Első ránézésre hasonló helyzetbe keveredett Lewis Hamilton, mint amiből (akaratán kívül) profitált az előző, Kanadai Nagydíjon. A Francia Nagydíj második szabadedzésén kicsúszott, majd úgy tért vissza a pályára, hogy akadályozta Max Verstappent, aki az elkerülő manőver közben szintén elhagyta a pályát. Hamilton egy kézmozdulattal később elnézést is kért a holland pilótától.

A sportfelügyelők már az edzés során jelezték, hogy a leintés után megvizsgálják az esetet, és rögtön be is idézték Hamiltont, valamint Verstappent, majd az ettől független Vettel-eset lezárása után egy órán belül közölték, hogy nem büntetik meg a Mercedes pilótáját.

Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Francia Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj szurkolók
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, McLaren Racing szerelők, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Francia Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj szurkolók
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, McLaren Racing szerelők, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Francia Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Francia Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Francia Nagydíj szurkolók
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, McLaren Racing szerelők, Francia Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Francia Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Francia Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Francia Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Francia Nagydíj

„A pilóták egyetértettek abban, hogy a helyzet nem volt különösebben veszélyes, és Verstappen nem szenvedett hosszan tartó hátrányt a szabadedzésen – áll az indoklásban. – Mindkét pilóta egyetértett abban is, hogy a korlátozott hátrafelé a láthatóság és a 44-es autó [Hamilton] helyzete megnehezítette Hamilton számára, hogy lássa [Verstappen] érkező autóját, és azt is elfogadták, hogy Hamilton lassan tért vissza a pályára.”

Verstappen bár a Vettel-esetnél nem volt érintett, a hétvége előtt elmondta, megérti a sportfelügyelők döntését, de a szabálykönyvet átírná, így sejthető volt, hogy Hamilton büntetése érdekében sem fog lobbizni.

Hamilton a Mercedes sajtóbeszélgetésén elmondta, csodálkozott, hogy meg tudta fogni az autóját, és örült ennek, mert szerinte enélkül könnyen a falnak ütközhetett volna, így viszont még az abroncsai sem sérültek meg komolyabban. A visszatérése kapcsán hozzátette, próbálta elkerülni az ideális ívet, „de természetesen az ember egy idő után ráhajt a versenyvonalra.”

„Belenéztem a tükörbe, de amikor a fehér vonalon hajtunk, nem látszik benne semmi, Max elég távol volt a pálya másik oldalán, az ideális íven. Próbáltam lassan menni és nem útban lenni, aztán hirtelen megláttam őt, de szerencsére nem voltunk elég közel egymáshoz és nem akadályoztam meg, hogy bevegye a kanyart. Aztán a kijáratnál alaposan megcsúszott.”

Egy kis motorhiba sem rontotta el a napot

Hamilton a megcsúszás után a gyújtás problémájával küzdött, de ezen kívül elégedett volt az autója tempójával, csupán a balanszon kell még finomítania. „Lewis nehezebben találta el a balanszt, és hibázott is a lágy gumis etapján. Folytattuk volna még azzal a gumival, de hibás gyújtás miatt inkább kivizsgáltuk az autót a garázsban” – nyilatkozta Andrew Shovlin vezető versenymérnök.

Shovlin hozzátette, megtankolva jól működött Hamilton autója, Valtteri Bottas esetében már rövid etapokon is jól szerepeltek, de a hátsó gumik gyenge tapadása miatt a finn pilóta autóján is küszködtek a balansszal.

„Minél többet javult a pálya, annál jobb lett a balansz is – mondta Bottas, aki az élen zárt délután. – Ettől függetlenül az autó rögtön gyors volt, és ez mindig jó kezdet. A második szabadedzésre változtattunk a beállításokon, és sokkal jobb lett, ezért is javult a köridő is. Nagyon meleg van, és ennél csak melegebb lesz, a gumik a határon lesznek, főleg vasárnap” – tette hozzá.