Társoldalunk:

Érnek a büntetések a Honda és a Renault csapatainál

2019.06.21. 14:00

Épphogy megkezdődött a szezon második harmada, a Renault-nál már taktikázni kell a rajtbüntetések elkerülése érdekében, a Hondánál pedig már nincs is menekvés.

Továbbfejlesztett erőforrással készült a Renault a hazai versenyére, de a Francia Nagydíjra csak Daniel Ricciardo autójába építették be az újdonságot, mert Nico Hülkenbergnek nem akartak pont a Paul Ricardon rajtbüntetést okozni.

„Nico egy másik versenyen kapja majd meg az új motort, mert a három belsőégésű motor túllépése miatt büntetést fog kapni, és nem akartuk, hogy ez Franciaországban, a hazai versenyünkön történjen – nyilatkozta Cyril Abiteboul csapatfőnök. – A belső égésű motor bevetését egy későbbi versenyre terveztük, de hamarabb elkészült, és örülünk, hogy már itt bevethetjük.”

Gasly új, Hülkenberg régi motorral megyForrás: Mark Thompson/Getty Images

A Renault újítását egyelőre csak Ricciardo kapta meg, Hülkenberg és a McLaren két versenyzője továbbra is a korábbi specifikációt használja, de a wokingiak két autója így is gyorsabbnak bizonyult a hazai pályán versenyző Renault-knál.

Az erős gumikopás miatt nehéz bármit is kiolvasni az időkből  

– mondta Alain Prost, a Renault tanácsadója a Sky Sportsnak az első szabadedzés után. – Meglátjuk, de úgy tűnik, többé-kevésbé ott tartunk, ahol lennünk kellene – tette hozzá a francia veterán, de fenntartásokkal kezelte az eredményt, mert szerinte szombatra borulhat még az összkép.

A Honda motorja versenyképesebb a korábbiaknál, de még mindig sokszor kell cserélniForrás: Peter Fox/Getty Images

A Hondánál is hasonló a helyzet, a Red Bull két pilótája egyelőre (de utoljára) büntetés nélkül megkaphatta az új erőforrást, a Toro Rossónál viszont Danyiil Kvjat az erőforrás több összetevőjének cseréje miatt csak a mezőny végéről kezdheti majd a versenyt, míg Alexander Albonra valószínűleg a következő, Osztrák Nagydíjon vár majd ugyanez a sors.

A motorfejlesztések is befolyásolhatják a szoros versenyt a konstruktőri világbajnokságban,  

hiszen a Renault mindössze 2 ponttal követi a McLarent az 5. helyen, a Toro Rosso pedig szintén 2 pont lemaradással a 7. helyezett a Racing Point mögött. A silverstone-i csapat az előző, Kanadai Nagydíjon kapta meg a Mercedes-erőforrás új változatát, bár az Lance Stroll autójában látványosan kigyulladt, és végül az 1-es verzióval indult a futamon.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK