Társoldalunk:

A Honda megint az élre ugrik a motorfrissítési versenyben

2019.06.19. 13:11

Idén utoljára kapnak szabadon új motort a Red Bull versenyzői, a Honda beveti legújabb, Spec 3 verzióját. A Toro Rosso pilótájának, Danyiil Kvjatnak már büntetést eredményez a csere.

A Francia Nagydíjjal kezdetét veszi a Forma-1-es szezon középső harmada, és a Honda már most ellövi az utolsó szankció nélküli lehetőséget friss motor bevetésére a Red Bullokban. A gyártó bejelentette, hogy pályára küldi a Spec 3 változatot, amely az előző cserével ellentétben nem megbízhatósági céllal jött napvilágra, hanem a teljesítmény javítása érdekében.

A Red Bull két pilótája és Kvjat kap új motortForrás: AFP/2019 Getty Images/Dan Mullan

„A próbapad eredményei teljesítménynövekedést mutattak ki az előző változathoz képest. Azt azonban tudjuk, hogy a bajnokságban vezető gyártó szintjére még nem jutottunk el – mondta a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu. – Mindenesetre a helyes irányba tettük egy lépést, és a szezonban folytatni fogjuk a fejlesztést, minden rendelkezésre álló erőforrásunk bevonásával."

Főleg a belső égésű motor és a turbó változott."

A szakember kifejtette, hogy a frissítés széles körű együttműködés eredménye, a Honda több részlegén foglalkoztak a projekttel, valamint a turbókra specializálódott IHI vállalattal is folytatták a közös munkát.

Kvjat és Albon között különbség leszForrás: Toro Rosso

Amikor Max Verstappen és Pierre Gasly megkapja a következő új motort, rajtbüntetést fog kapni, ez valamikor elkerülhetetlen lesz, talán több alkalommal is. A csapatnál ugyanakkor már az idény előtt kalkuláltak ezzel, és minden extra lóerőért hálásak a Hondának. A Toro Rosso pilótája, Danyiil Kvjat már most sem ússza meg a hátrasorolást, ugyanis neki már a negyedik erőforrást szerelik be idén. Csapattársa, Alexander Albon még a korábbi specifikációval versenyez a hétvégén.

A Hondához képest változatlanul erősebb motort csatasorba állító Ferrari és Mercedes eddig egy-egy fejlesztést vitt pályára, bár ők nem kényszerültek cserére megbízhatósági okból. A Renault sem jutott még el a második változatáig, és egyelőre nem beszéltek arról, hogy hazai versenyükön erre készülnek.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK