Vágólapra másolva!
Ha az F1-ben nem lehet bármennyit költeni, a megmaradó összeg és munkaerő sportautós programok felé mozdulhat. A WEC új szabályai ezt elő is segítik.

Egyre biztosabb, hogy a 2021-es szezontól maximalizálják az F1-ben elkölthető összegek nagyságát, ami papíron segíthet kiegyenlíteni az istállók közötti versenyt, azonban a legnagyobb csapatoknak komoly fejtörést okoz, mivel marad elkölthető pénzük, és a 175 millió dollárra csökkentett költségvetéssel nem tudják eltartani a jelenlegi személyzetüket sem.

A háttérben már több élcsapat is mozgolódni kezdett, hogy a megszorított F1-es szereplés mellett további projekteket indítsanak, ezzel megtartsák a kapacitásaikat, és további bevételeket generálhassanak. A Mercedes a Formula E-be száll be, a Red Bull technológiai divíziót indított, és szupersportautót építenek az Aston Martinnak, valamint fejvédő szerkezetet az IndyCarnak.

Az Aston Martin Valkyrie AMR Pro lehet a Le Mans-i autó alapja Forrás: Aston Martin

A McLaren is hasonló fába vágná a fejszéjét, hiszen foglalkoznak az IndyCarban való indulás gondolatával (bár májusban csúfos kudarcot vallottak), és Zak Brown kijelentette, hogy Le Mans-ba is visszetérhetnek a sportautó-világbajnokság (FIA WEC) új, „hypercar” nevű szabályrendszerének köszönhetően.

A szintén 2021-ben megjelenő előírások lényege, hogy utcai szupersportautók módosított változataival is lehet majd indulni a világbajnokság csúcskategóriájában, és persze Le Mans-ban is.

A Toyota már bejelentette, hogy az új szabályokkal is részt vesznek a sportágban, valamint az Aston Martin is jelezte, hogy a Red Bull sztártervezője, Adrian Newey által megálmodott Valkyrie módosított változatával ők is rajthoz állnak majd. Több sem kellett a McLarennek, Zak Brown is tett egy lépést a sorozat felé.

A McLaren 1995-ben meglepetésre, és nagy szerencsével megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt a híres McLaren F1 GTR-rel Forrás: McLaren Automotive

„Ennek semmi köze nem lenne a Forma-1-es csapatunkhoz, de a versenyzéssel foglalkozó cégünk működtetné Gil [de Ferran sportigazgató] vezetésével, és összeraknánk erre egy saját csapatot. Az autóipari vállalatunkkal együttműködve, de a versenyrészleg által működtetve, így nem zavarná a Forma-1-es tevékenységünket” – nyilatkozta Brown.

De Ferran megerősítette, hogy a McLarenen belül történhet meg a munkaerő átcsoportosítása, de Brown leszögezte, hogy a WEC projektnek meg kell állnia a saját lábán. „Mindent függetlenül működtetnénk, nem csak technikai, hanem pénzügyi szempontból is, így egyik oldal sem húzza le a másikat.”