Társoldalunk:

Red Bull: Furcsa, hogy csak a Mercedes autója passzol az idei gumikhoz

2019.06.12. 20:28

A Kanadai Nagydíj hétvégéjén elterjedt a pletyka a Forma-1-es bokszutcában, hogy a Red Bull és a Ferrari szeretné elérni a Pirellinél, hogy változtassák vissza a gumik futófelületét a tavalyi, vastagabb változatra, mert az idei a Mercedesnek kedvez, és senki más nem tud boldogulni vele. Helmut Marko tanácsadó eközben kissé vad okfejtésbe kezdett arról, hogy miért került előnybe a címvédő istálló ezen a téren.

Helmut Marko, a Red Bull Racing tanácsadója a Kanadai Nagydíj hétvégéje alatt elejtett egy mondatot arról, hogy a Mercedes akár már korábban információhoz juthatott a Pirelli 2019-es gumijairól, ezért épített a mezőnyben egyedüliként olyan autót, amely képes azokat a megfelelő működési tartományban tartani. Mint azt korábban megírtuk, az Auto Motor und Sport információ szerint a Pirellinél lobbizni kezdett a Red Bull és a Ferrari azért, hogy álljanak vissza a tavalyi, vastagabb futófelületű gumikra, mert azzal mindenki könnyebben boldogult, kivéve a Mercedest. Toto Wolff „opportunista akciónak" nevezte az egészet.

A Mercedes az idén nem szenved a gumikkalForrás: Daimler AG/© LAT Images for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd/Lat Images

Tavaly mindössze három versenyhétvégén, Barcelonában, Franciaországban és a Brit Nagydíjon használták a Pirelli idei szezonra minden futamra bevezetett, vékonyabb futófelületű abroncsait, ezek közül kettőt a Mercedes nyert meg. A többi pályán rendre előjött az Ezüstnyilaknak az a tulajdonsága, hogy melegebb körülmények között hajlamosak túlmelegíteni az abroncsokat.

Ez az idei évre megszűnt, míg például a Ferrari a jelenlegi szezonban azzal szenved, hogy nem tudja felmelegíteni, valamint folyamatosan a megfelelő működési tartományban tartani a gumikat.

Helmut Marko szerint ez nem véletlen, az osztrák tanácsadó azt sugallta egyik, vélhetően nem a legmegalapozottabb nyilatkozatában, hogy a Mercedes már a tavalyi év első felében tudhatott arról, hogy az idei évre a vékonyabb futófelületű abroncsokra vált a Pirelli, ezért az autóját is ezekhez tervezte.

 Nem tudom bizonyítani, hogy a Mercedesnek korábban voltak adatai az új gumikról, mint nekünk, de ki sem tudom zárni

– nyilatkozta Marko az Auto Bildnek. – Megfigyelhető, hogy az utóbbi időben a szabályváltozások és az egyéb döntések a Mercedesnek kedveztek. Tavaly csak a Mercedesnek volt gondja a gumik túlmelegítésével, az idén pedig hirtelen csak ők találnak bele mindig az abroncsok működési tartományába, a többiek nem. Ez vicces. Mindannyiunknak megvolt a lehetősége, hogy reagáljunk a gumik megváltoztatására, de mindegyik autó kisebb leszorítóerőre van tervezve, csak a Mercedes választotta azt az utat, hogy nagy leszorítóerőre tervezi a kocsiját.

Utólag kiderült, hogy pontosan így lehet kihozni a legtöbbet az idei gumikból."

Az idei Pirellikkel könnyebben boldogul a Mercedes, mint a tavalyiakkalForrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke „opportunista akciónak" nevezte azt a tervet, hogy egyes riválisok elérnék a Pirellinél, hogy hozzák vissza a tavalyi gumikat, valamint jóformán szóra sem méltatta Marko szavait. Nem hagyjuk magunkat befolyásolni olyanok által, akiknek nem számít a véleménye – mondta a csapatfőnök. – A Pirelli minden szezonban változtat a gumikon, olykor az ember gyorsabban megérti az új abroncsokat, néha azonban többet küszködik. Mint fair ellenfelek, nekünk a legjobbat kell kihoznunk az adott helyzetből, hacsak nem merül fel biztonsági kockázat, mint a múltban. A Pirellinek lehetetlen a feladata. Olyan gumikat kell gyártsanak, amelyek gyorsan kopnak, hogy változatosak legyenek a stratégiák. Amint ezt teljesítik, az emberek olyan gumit akarnak, amelyek sokáig bírják. Szerintem védelmeznünk és támogatnunk kell a Pirellit abban, hogy olyan gumit gyártson, amely remélhetőleg mindenkinek megfelel."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK