A Renault jelentős fejlesztéseket ígért be a június végi Francia Nagydíjra, ezt azonban sokan szkeptikusan fogadhatták azok után, hogy a franciák a téli szünet alatt is hangzatos nyilatkozatokat tettek, mégis nagyon rosszul kezdték a szezont, a Monacói Nagydíj előtt pedig kiderült, hogy a megbízhatósági problémák jelentős részét a dugattyúhajtókarral fellépő gondok okozták, emiatt jelentősen vissza kellett fogni a teljesítményt. A Francia Nagydíjtól azonban minden más lesz, ígérte meg Cyril Abiteboul, a sportprogram igazgatója, Daniel Ricciardo pedig hisz neki.
A csapat a barcelonai versenyhétvégére új motort vezetett be, hogy orvosolja a hajtókarral fellépő problémákat, elmondásuk szerint a Monacói Nagydíjtól pedig már teljes teljesítményen használhatták az erőforrást. Abiteboul későbbi nyilatkozata ennek ellentmondott, szerinte erre csak a Francia Nagydíjtól lesznek képesek erre, ahová jelentős fejlesztésekkel készülnek,
céljuk pedig, hogy a középmezőnytől elszakadva egyértelműsítsék helyüket a három topcsapat mögött.
„Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy Paul Ricardra minden problémát és késlekedést megoldjunk, amely a szezon eleje óta hátráltat minket.
Ez azt jelenti, hogy a motort teljes teljesítménnyel használhatjuk, sőt, még egy kicsit afölött is. Ez Paul Ricardtól kezdve a rendelkezésünkre állhat.
Lesznek elég jelentős aerodinamikai, valamint más, teljesítményt érintő fejlesztéseink is, amelyek nem készültek el időben a szervezetünk más részein fellépő késlekedések miatt. Ez a kollektív válaszunk az elfogadhatatlan helyzetre."
Abiteboul korábban elárulta, hogy a tél folyamán a teljesítményt a megbízhatóság elé helyezték, ezért fordulhatott elő a komoly megbízhatósági probléma, most pedig kifejtette, hogy a fejlesztési ütemtervüket sem sikerült tartani. „Mondhatjuk, hogy le vagyunk maradva, egész télen le voltunk főként az időzítéssel. Különböző okok miatt a felzárkózással kellett törődnünk, nem tartottuk rendesen a határidőket, nem voltunk elég hatékonyak az aerodinamikai részlegtől a tervezési irodán át a gyártásig vezető folyamatban.
A gyártás még mindig számos olyan elemmel van elfoglalva, amelyeket hetekkel ezelőtt kellett volna elkészíteni."
Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg természetesen aligha boldog a jelenlegi helyzettől, az ausztrál azonban mintha kicsit megértőbb lenne.
Szerinte egyáltalán nem csak hangzatos nyilatkozatokról van szó, Abiteboul szavai igenis megalapozottak arról, hogy a középmezőny elejére ugorhatnak a Francia Nagydíjra készülő fejlesztésekkel.
„Emögött van tartalom, adatok támasztják alá ezeket az állításokat, bizonyos aspektusokból ez is lesz a helyzet – nyilatkozta Ricciardo az Autosportnak. – Ugyanakkor semmit sem szeretnénk elkiabálni, mint tettük azt a kínai időmérőn szerzett hetedik és nyolcadik hely megszerzésekor.”
„Azóta nem volt valami könnyű a helyzet, a valóság azonban az, hogy az idei szezonban szorosabb a csata a középmezőnyben, mint tavaly. Sok csapat előrelépett, remélhetőleg eléjük tudunk kerülni ahelyett, hogy velük párhuzamosan haladunk.
Nem lesz olyan könnyű ezt megvalósítani, mint tavaly, egy kis időre lesz szükségünk. Jelenleg azonban egyértelműbb az irány, ami pozitív."
Nico Hülkenberg már nem volt ennyire jó hangulatban, és inkább a "hiszem, ha látom" elvet vallotta. „A francia verseny mindjárt itt lesz. Keményen dolgozunk, a következő versenyeken rendszeresek lesznek a fejlesztések. Ha [Abiteboul] pozitív, az biztató, de [a fejlődést] a köridőtáblázaton szeretném látni. Először lássuk meg, hogy leszünk Paul Ricardban."