Társoldalunk:

A Mercedes már rég megtette, amit a Ferrarinak is kellene

2019.06.05. 09:00

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint évek óta tartó sikersorozatuk annak is nagyban köszönhető, hogy időben felismerték, nem fognak tudni örökké a remek motorjuk jelentette erőfölényből megélni és az egyenesekben legyőzni a többieket. A Ferrari jelenleg hasonlóval próbálkozik, sikertelenül.

Miközben a Ferrarinak továbbra sincs megoldása idei autója gyengeségeire, a Mercedes versenygépe minden körülmények között gyors, ami Toto Wolff csapatfőnök szerint nem véletlen, az utóbbi években ugyanis tudatosan álltak át egy olyan tervezési filozófiára, ami nem csupán a még mindig kiváló, de a mezőnyből már nem kiemelkedő erőforrásuk teljesítményére támaszkodik. Az osztrák üzletember szavai különösen a Ferrarinak lehetnek fájóak, a vörösök jelenleg ugyanis pont azzal küzdenek, hogy bár sokak szerint az övék a legjobb motor, a kasztni miatt mégsem tudják felvenni a versenyt a Mercedesszel.

A Mercedes már nem csak a motorja miatt tarolForrás: NurPhoto/Robert Szaniszlo

Pontos adatok hiányában a motorok közötti erőviszonyok változását azon lehet a legjobban lemérni a hibrid-éra kezdete óta, hogy miként teljesítettek a Mercedes erőforrásait használók a 2014-es és az azt követő szezonokban és miként muzsikálnak most, gondolva például a Williams abban az évben mutatott feltámadására, majd fokozatos visszaesésére. A Mercedes motorjai továbbra is maga szinten vannak, sokan azonban már a Ferrari erőforrását tartják az etalonnak, ezért Toto Wolff szerint még nagyobb tettet hajtott végre a Mercedes azzal, hogy sorozatban nyerte a világbajnoki címeket,

a motorok közötti erőviszonyok kiegyenlítődésével ugyanis elvesztette az előnyét ezen a téren.

„A hibrid-éra elején olyan autónk volt, aminek alacsony volt a légellenállása, gyors volt az egyenesben, ahol a motorerő segítette – nyiltakozta a csapatfőnök. – Az évek során a kasztni és a motor azonban olyan módon kezdett el egy egységet alkotni, hogy az javítson a köridőn. Ennek a javulásnak a fele abból következett, hogy a motor továbbra is meggyőző volt, de képesek voltunk egy olyan kasztnit építeni köré, ami nagyobb leszorítóerőt generált, valamint a légellenállása is nagyobb lett. Többé már nem a mi autónk a leggyorsabb az egyenesben, viszont úgy gondoljuk, hogy a kompromisszum a két teljesítményt főként meghatározó tényező között jól bevált."

A Mercedes 2014-es autójával még nagyrészt a kiváló erőforrásra támaszkodottForrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Ez akár egy finom célzásnak is tekinthető a Ferrari felé, amely a remek motorjának és az SF90 tervezési filozófiájának köszönhetően hiába veri kenterbe a mezőnyt az egyenesekben, a kanyarokban egyszerűen nem termel kellő leszorítóerőt ahhoz, hogy ne veszítsen rengeteg időt a Mercedesszel szemben.

Hiába dominál azonban jelenleg a Mercedes, a csapatfőnöke felhívta rá a figyelmet, hogy nem lankadhat az éberségük, mert nem mindig mentheti meg őket egy olyan külső tényező, mint a monacói pálya sajátossága, ha ugyanis egy másik helyszínen tették volna fel a szimulációikra hagyatkozva a közepes keveréket Lewis Hamiltonnak, miközben az ellenfelek a kemény Pirellikre szavaznak, az bizony a győzelembe került volna. „Visszatérve a normális pályákra, tanulnunk kell a gumik érlettartamát illetően a Monacóban látottakból, és meg kell értenünk, hogy miért történt, ami történt, mert Montrealban egy ilyen helyzetben elveszítjük a versenyt – figyelmeztetett Wolff. – Soha sem szabad abba a hitbe ringatnunk magunkat, hogy jelenleg szárnyalunk, és ez továbbra is így lesz. A gondolkodásunk inkább olyan kell legyen, hogy szerencsésnek tartjuk magunkat, amiért nyerni tudtunk Monacóban."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK