Társoldalunk:

Red Bull: Hülkenberg átigazolása nonszensz pletyka

2019.06.04. 19:05

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója világosan cáfolta, hogy leigazolnák Nico Hülkenberget az idei szezonra előléptetett Pierre Gasly helyére. Az sem zavarja, hogy mérnökük a Ferrarihoz ment.

Futótűzként terjedt a pletyka, hogy a Red Bull a 2020-as szezonra leigazolná a Renault német pilótáját, Nico Hülkenberget, és a Le Mans-i 24 órás verseny korábbi győztesét ültetnék a Max Verstappentől egyelőre jelentősen elmaradó Pierre Gasly helyére. Az értesülésből azonban Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója szerint semmi sem igaz.

„Ezek a pletykák annyira alaptalanok, hogy már nem is akarjuk kommentálni őket – nyilatkozta Marko az Auto Bildnek. – Teljesen nonszensz, ezt mondtam Gaslynak is, amikor felhívott” – tette hozzá a szókimondó osztrák expilóta.

Gaslynak nem kell tartania HülkenbergtőlForrás: Charles Coates/Getty Images

A szuperlicenc pontok bevezetése óta a Red Bull a korábbiaknál nehezebben tudja megoldani az utánpótlást, de a pilótaprogramjukból korábban többször kirúgott Danyiil Kvjat és a szintén visszahívott Alex Albon is jól szerepel a Toro Rossónál, valamint nemrég szerződtették az IndyCarban versenyző Patricio O’Wardot is, így a csapat nem szorul arra, hogy kívülről igazoljanak.

A német szaklap megkérdezte Marko véleményét is, hogy a csapat több mérnököt is elvesztett a Ferrari javára, köztük az adatelemzéssel és szimulációval foglalkozó Marco Adurnót, de a tanácsadót ezzel sem tudták kibillenteni. „Így van, de ez teljesen normális. Mérnöki szinten folyamatos a rotáció a Ferrari és köztünk, valamint más csapatokkal. Számomra ez nem hírértékű.”

A mérnökök jönnek-mennek az élcsapatok közöttForrás: NurPhoto/Mikel Trigueros/Urbanandsport/NurPhoto/Mikel Trigueros

A Red Bull a Kanadai Nagydíjon kissé tart a Ferraritól, mert a hosszú egyenesek a még mindig erősebb motorral rendelkező olasz autónak kedveznek. Marko viszont figyelmeztetett, hogy „legkésőbb Szingapúrban” eljön a Red Bull ideje is, ezzel újfent megerősítette, hogy a monzai Olasz Nagydíj idején bevetik az idei negyedik erőforrást, és ezzel lépnek egyet a fejlesztési lépcsőn.

Az Auto Bild szerint ennek az áll a hátterében, hogy a Honda most egy megbízható erőforrással rendelkezik, ami segíthet meggyőzni a japán gyártó igazgatótanácsát, hogy a 2020-as szezon után is folytassák az F1-es programot. „Addig a Forma-1 vezetői és a japánok nem akarják kockáztatni a motorhibát, és inkább visszafogott teljesítménnyel mennek” – írta a lap szerzője, Ralf Bach.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK