Max Verstappen a Monacói Nagydíj nagy részét azzal töltötte, hogy próbált nyomást helyezni az élen autózó, gumijaival szenvedő Lewis Hamiltonra, és lehetőség szerint megelőzni az ötszörös világbajnokot a szűk utcai pálya valamelyik lassú kanyarjában. Végül mindez nem jött össze a hollandnak, aki bár a második helyen futott be, a Valtteri Bottasszal történt kerékcsere utáni ütközésért kapott büntetés a negyedik helyre sorolta vissza. Utólag kiderült, hogy nem az idejéhez hozzáadott 5 másodperc volt az egyedüli, ami a balul sikerült kiengedés miatt sújtotta, ugyanis elfelejtette visszaállítani az egyik kapcsolót a jó állásba, így a verseny végéig kénytelen volt alkalmazkodni a közel sem ideálisan viselkedő autóhoz.
A versenyzők a rengeteg egyéb dolog mellett a motor nyomatékleadását is állíthatják a kormányról, alkalmazkodva a különböző versenyhelyzetekhez, kanyarokhoz, időjárási körülményekhez és a többihez.
A nagydíjak többi részétől merőben eltérő beállításokat használnak például a rajtnál, amikor a minél jobb elrugaszkodás a fontos, majd ugyanezt megteszik a kerékcserék alatt is, amikor a garázsuk elől kell minél gyorsabban kilőniük.
A Monacói Nagydíjon a 11. körben pályára lépő biztonsági autó miatt az élmezőny tagjai – köztük Verstappen – egy emberként zúdultak be a bokszutcába kerékcserére, a hollandnak pedig a fülére szólt a mérnöke, hogy a nyomatékkapcsolót a 12-es állásba helyezze, majd amikor elhagyta a kerékcsere helyét, állítsa vissza hatosba. Miután Verstappen kihajtott a pályára, érkezett tőle az üzenet:
a francba, nem állítottam vissza a nyomatékot."
A probléma az volt, hogy normális körözés közben ezt a beállítást nem lehet megváltoztatni, a Red Bull pilótája a rossz beállításban ragadt.
Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója az Autosportnak azt mondta, a 12-es nyomatékprogram nagy különbséget jelentett ahhoz képest, amit használnia kellett volna Verstappennek, komolyan befolyásolta a motor viselkedését a hátralevő több mint 60 körben.
Tanabe elmondása szerint próbáltak egyéb beállításbeli változtatásokkal segíteni a hollandon, de csak apró javulást értek el.
Hogy Verstappen miért nem állította vissza a nyomatékot abba az állásba, amit a mérnöke kért tőle előzetesen? Azért, mert egyszerűen elfelejtette, a Red Bull ugyanis az érkező Bottas mellé engedte ki, a két autó összekoccant, majd szinte fej-fej mellett halatt a bokszutca kijáratáig. Mindez a pilóta és a csapat figyelmét is elterelte. „Amint az ember kihajt a pályára, már nem változtathat a vezérlésen, mi pedig csak egyszer álltunk ki a bokszba.
Normális esetben sosem felejtem el visszaállítani, most viszont ott volt a koccanás, egyfolytában a tükröt figyeltem, valamint szerintem kicsit a csapatot is sokkolta az eset, azt nézték, hogy sérült-e az autó
– nyilatkozta Verstappen. – Általában emlékeztetni szoktak rá, de nyilván első sorban az én dolgom visszaállítani, a hektikus körülmények miatt azonban most én is elfelejtettem."
A nyomatékvezérlés lényegében azt változtatja, hogy miként reagál az autó a gázadásra, tehát a pilóta hogy viszi át az erőforrás által leadott nyomatékot az aszfaltra. Verstappen hiába sürgette a csapatot, hogy találjanak megoldást a problémára, mérnöke közölte vele, hogy „ebben az üzemmódban ragadtak", és készüljön fel, mert „igencsak agresszív lesz" az autó viselkedése.
A holland azzal küzdött, hogy nagy volt a turbólyuk, azaz a gázadás után túl sok idő telt el, mire a motor reagált, amikor pedig ez megtörtént, túl hirtelen volt az erőátvitel.
„Nagy volt a turbólyuk az első néhány körben, nem mondhatok pontos számot, de eléggé nagy százalékban jelentkezett gázadásnál – nyilatkozta a futam után. – Először nem történt semmi, aztán rúgásszerűen érkezett az erő. Nem volt jó érzés így vezetni, de kezelni tudtam a problémát." Mindennek tetejébe a futam egy pontján a sebességváltó szinkronizálásával is gondok akadtak, ezt azonban meg tudta oldani a csapat, az egyik szenzorral volt probléma.