Sergio Pérez csupán a 13. helyen ért célba a Monacói Nagydíjon, mégis nagyon szerencsésnek érezheti magát, a verseny 12. körében ugyanis kis híján elütött két pályabírót, amikor a biztonsági autós fázis során visszatért a pályára a kerékcseréje után. Hogy nem történt halálos baleset, az a Racing Point mexikói pilótájának és a két pályabírónak egyaránt köszönhető.
Pályabírónak lenni bármilyen autóversenyen veszélyes, az önkéntes alapon szolgálatot teljesítők közvetlen életveszélynek vannak kitéve, egy elszabaduló alkatrész szinte bármikor halálosan megsebesítheti őket, ahogyan az a 2000-es Olasz Nagydíjon Paulo Gislimbertivel, vagy a 2001-es Ausztrál Nagydíjon Graham Beveridge-dzsel történt. Azóta rengeteget fejlődtek a biztonsági intézkedések, a versenyzők és a pályabírók védelmének érdekében bevezették például a virtuális biztonsági autót,
a Monacói Nagydíjon azonban ez sem segített volna két pályabírónak, ha ők és Sergio Pérez nincsenek résen.
A versenyirányítás a 11. körben a Charles Leclerc pályát törmelékkel teleszóró defektes Ferrarija miatt beküldte a valódi biztonsági autót, amivel egy időben a teljes aszfaltcsíkot pályabírók lepték el, hogy megkezdjék a takarítást. Bizonyára így tett az a két pályabíró is, akik a bokszutca kijárata és az egyes kanyar között teljesítettek szolgálatot, és
éppen akkor rohantak át keresztbe a pályán, vissza a posztjukra, amikor a kereket cserélő Pérez versenytempóban kilőtt a bokszutcából, hogy utolérje a többieket a Safety Car mögött.
A felvételen jól látható, hogy az egyik pályabíró éppen, hogy átért keresztbe a hirtelen fékező Racing Point előtt, míg a másik csak azért nem került az autó elé, mert az utolsó pillanatban megállt.
Pérez azonnal rádiózott a csapatnak az eset után: „Ember, mi a fene volt azokkal a pályabírókkal?
Majdnem megöltem őket! Jól vannak?"
A mexikói versenymérnöke később megnyugtatta a pilótát, hogy senkinek nem esett baja. „Ezután az incidens után nagyon boldog vagyok a napom alakulásával és azzal, hogy mindannyian biztonságban hazamehetünk a családunkhoz. A pályabírók biztonsága érdekében remélem, hogy ilyesmi soha többet nem történik" – írta a közösségi oldalán Pérez.
Az eset egyébként olyannyira nem került a figyelem középpontjába, hogy a verseny közvetítéséből teljesen kimaradt, Pérez volt az, aki a futam utáni interjúk során először megemlítette, csak ezután söpört végig a teljes paddockon.
„Nem tudom, hogy látták-e, de a Safety Car-fázis során egy pályabíró majdnem nekem futott, én pedig majdnem elütöttem a bokszból kijövet. Majdnem áthajtottam két pályabírón. Nagyon veszélyes volt. Épp futottak vissza a helyükre, nekem pedig fékeznem kellett, nagy szerencse volt, hogy elkerültem őket."
Sokaknak talán Tom Pryce és az 1977-es Dél-Afrikai Nagydíj juthatott eszébe, amelyen a Renzo Zorzi kigyulladt autójának eloltására siető pályabírók átfutottak keresztbe a célegyenesben, pont egy olyan bukkanó mögött, ami teljesen kitakarta őket az érkező versenyzőknek. Egyikük nem ért át, Zorzi érkező csapattársa, a 27 éves Tom Pryce nagy sebességgel elütötte, amibe nemcsak a pályabíró, hanem Pryce is belehalt, miután a tűzoltó készülék fejbe vágta.