Társoldalunk:

Hamiltonnak mindent be kellett vetnie élete legnehezebb futamán

2019.05.27. 11:57

A Monacói Nagydíjat megnyerő Lewis Hamilton a verseny után elmesélte, miért is gondolja, hogy mostani volt élete legnehezebben kiharcolt győzelme, és mit kellett tennie ahhoz, hogy visszaverje Max Verstappen rohamait. A második helyen végző Sebastian Vettel eközben szurkálódott egy kicsit az ötszörös világbajnokkal.

Lewis Hamilton pályafutása harmadik győzelmét aratta a Monacói Nagydíjon, saját elmondása szerint pedig nemcsak a hercegségben, hanem egész karrierjét tekintve is egyik legnehezebben kivívott sikere volt a mostani, noha a korábbiakra nem igazán emlékszik, ami miatt Sebastian Vettel kicsit oda is szúrt neki. Az ötszörös világbajnok azért tartja sokra 77. elsőségét, mert a gumikat pátyolgatva úgy kellett vezetnie, hogy a megfelelő kanyarokban kivédekezze Max Verstappen támadásait.

Verstappen a kerékcseréktől a verseny végéig Hamilton sarkában volt - Galéria!Forrás: Picture-Alliance/AFP

Hamiltont lényegében Charles Leclerc hozta nehéz helyzetbe (meg persze a saját csapata), a Ferrari pilótájának defektje miatt küldték ugyanis pályára a biztonsági autót, a Mercedes pedig némileg kapkodva a közepes gumikat tette fel mindkét versenyzőjének, miközben Verstappen és Vettel a kemény keveréket kapta.

Hamilton utólag azt mondta, ha nincs a Safety Car, a 20. kör utánra tervezett cserével jóval nyugodtabb körülmények között sétakocsikázhatott volna el a célig.

„38 körrel a vége előtt nem maradtak gumijaim. Arra gondoltam, hogy nem létezik, hogy ezzel a tempóval, amivel mennem kell, meg fogom tudni csinálni. Borzalmas érzés ez, a plusz kiállás pedig nyilvánvalóan azt jelentette volna, hogy nem nyerjük meg a versenyt. Voltam már ilyen helyzetben, néhány éve 20 másodperces előnnyel vezettem, bejött a Safety Car, kereket cseréltem, majd harmadikként tértem vissza a pályára. Úgy voltam vele, hogy »nem jövök ki, bármi is a helyzet. Körbe-körbe fogok menni gumik nélkül, amíg fel nem robbannak.«"

A hajtű volt az egyik kritikus pont - Galéria!Forrás: Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

Hamilton korábbi csapattársa, a Sky Sports szakértőjeként dolgozó Nico Rosberg szerint extra terhet rakott az ötszörös világbajnokra, hogy Verstappen volt az, aki támadta. Hamilton utólag elmondta, valóban nagyon résen kellett lennie, főként a lassú kanyarokban érezte veszélyben az első helyet, ott kellett a legtöbbet gondolnia a védekezésre. „Próbáltam a legjobbamat nyújtani, hogy koncentrált maradjak és ne törjek meg a nyomás alatt, mert Max [Verstappen] remek munkát végzett mögöttem egy sokkal jobb gumin. Nem az idegességemen múlt, nyilván láttam őt, szó szerint beterítette az egész tükrömet. Az utolsó kanyarból kijövet ki tudtam autózni egy kis előnyt, az egyes kanyarban viszont nagyon lassú voltam. A hármasban rendben voltak a jobb oldali abroncsaim, a leszorítóerő pedig szintén javított a helyzeten, de amikor a 4-es, 5-ös, 6-os, 7-es, 8-as kanyarba értem, semmim nem volt. Hátrébb állítottam a fékerőt, használtam a motorféket, nyitottam a differenciálzáron, próbáltam befordítani az autót. Láttam, hogy [Verstappen] nagy sebességgel ment bele ezekbe a kanyarokba, nyilván a kemény gumi jóval rugalmasabb volt. Láttam, hogy az ő gumijának a futófelülete is felnyílt, ekkor azt gondoltam, »rendben, remélhetőleg előbb-utóbb neki is elfogynak a gumijai«, de végül nem fogytak."

A Grand Hotel hajtűben számított arra, hogy Verstappen bevetődik mellé, ez azonban végül nem történt meg - Galéria!Forrás: AFP/Boris Horvat

Verstappen végül a 76. körben az alagút utáni sikánban próbált meg előzni, Hamilton azonban nem ott, hanem a Grand Hotel hajtűben számított rá. „Azon gondolkoztam, hogy a hatos kanyar lesz az, ahol megpróbál bevetődni mellém, mert ott csak vártam, hogy beforduljon az autó. Próbáltam levédeni azt az egész területet, lábujjhegyen pozícionálva az autót, hogy jó legyen a kigyorsításom. Stratégiailag ez volt az egyik legjobb versenyem, amit valaha futottam abból a szempontból, hogy megtaláljam az egyensúlyt a kör során és megtartsam az előnyömet. Biztos vagyok benne, hogy többször összeértünk, én biztosan sokszor megérintettem a falat, szerencsére az autó egyben maradt."

Az ötszörös világbajnok hajlamos arra, hogy a keményebb futamai után élete legnehezebb versenyének titulálja az adott nagydíjat. Nem először említette meg, hogy annyira nem jó a memóriája, Sebastian Vettel pedig rá is kérdezett a futam utáni sajtótájákoztatón, hogy valójában hány versenyére emlékszik. Mint kiderült, sokra nem.

A vicces párbeszéd Vettel és Hamilton között

„Mennyi versenyem is volt eddig? Elértem már a 300-at? 250 vagy 280 körül lehetek, de mindegy is, nem emlékszem minden egyes versenyemre, ha visszanézhetném őket, biztosan emlékeznék. Gyakran az esős futamok voltak a legtrükkösebbek, a több mint 200 versenyből nyilván van öt-tíz olyan, amelyik kimondottan jó volt. Szerintem a mostani ott van a legnehezebb ötben. Nem jó a memóriám, de szerintem ez volt életem legnehezebb versenye."

Vettel: „Hány futamodra emlékszel, ha rossz a memóriád?"
Hamilton: „Ember, nekem van a legrosszabb memóriám. A legutóbbi verseny előtt történtekből nem sokra emlékszem."
Vettel: „Akkor minden versenyed a valaha volt legjobb, ha nem emlékszel a többire."
Hamilton: „Pontosan. Ez a nagyszerű benne, minden alkalom az első."

Hamilton korábban 2008-ban és 2016-ban nyert a hercegségben, tizenhárom rajtjából ez volt a harmadik sikere, ha pedig be szeretné hozni a hat győzelemmel csúcstartó Ayrton Sennát, a következő években nagyon rá kell kapcsolnia.

Hamilton 2008-ban nyert először MonacóbanForrás: AFP/Pascal Guyot

A brit pilóta úgy érzi, Monacóban valahogy ellene dolgozik a sors, ezért nem tudott többször nyerni. „Úgy tűnik, hogy a monacói az a verseny, ahol valami mindig történik. Néha jól mennek a dolgok, tízből kilencszer viszont nem, valamilyen probléma adódik, és a dolgok egyszerűen nem működnek. Olyan, mintha az lenne a sorsom, hogy ne nyerjek itt túl gyakran. Értékelem azt a pár győzelmet, amim van, ma úgy voltam vele, hogy »ezt nem engedem ki a kezeim közül.« Az életemért küzdöttem."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK