Társoldalunk:

A Mercedes elismerte, hibáztak Hamilton gumitaktikájával

2019.05.26. 20:10

Az autóból kiszállva Lewis Hamilton nem hibáztatta a csapatát, mert megnehezítették a dolgát a Monacói Nagydíj megnyeréséhez vezető úton. Toto Wolff nem akadt ki a bokszutcai baleseten.

Továbbra is töretlen a Mercedes győzelmi sorozata az idei szezon során, miután Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Monacói Nagydíjon. A 100 százalékos sikerráta viszont enyhén csorbult, mert Valtteri Bottas egy bokszutcai baleset miatt lecsúszott a 2. helyről, így az idén először nem az első két hely egyikén végzett, hanem a 3. helyezett lett.

A Safety Car-fázis során elvégzett kettős kerékcsere több hibafaktort is rejtett a Mercedes számára, és ezekbe bele is sétáltak a csapat tagjai, de végül a monacói pálya jellegéből adódóan egyikből sem lett nagyobb baj. A két Mercedes az élről állt ki a bokszba, ismét egymás után kellett mindkét autót szervizelni.

Hamilton harmadszor nyert Monacóban, ezúttal Niki Lauda sisakmintájával - GalériaForrás: AFP/Andrej Isakovic

Hamilton autóján a kerékcsere hibamentesen sikerült, viszont a kapkodásban James Vowles vezető stratéga közepes keverékű gumikat szereltetett mindkét autóra, ellentétben a Mercedesek mögött érkező Max Verstappennel és Sebastian Vettellel. Bottas autójával ráadásul lassan végeztek, ezért a holland pilóta az Ezüstnyíl mellé ért, a falnak szorította, és a Mercedes elé került a 2. helyre.

Bottas ezzel visszaesett a 3. helyre, de a következő körben újra behívták a bokszba lecserélni a defektes közepes keverékű abroncsát keményekre, ezzel a 4. helyen folytatta a versenyt. 

Az élen álló Hamiltonnal nem volt lehetőség átgondolni a döntést, a brit pilóta maradt az 1. helyen közepes keverékű gumikkal, majd lényegében a versenytáv háromnegyedét a gumikra panaszkodva, Verstappen előtt 1 másodperces előnnyel haladva töltötte. Az utolsó néhány kör kivételével komoly támadásokat nem kellett kivédenie, de folyamatosan aggodalmaskodott, hogy a gumik nem fogják bírni.

Újabb kettősgyőzelemnek tűnt a verseny eleje a Mercedes számára - GalériaForrás: AFP/Andrej Isakovic

„Nem tudom, hogy mennyire kielégítő az eredmény, annyira feszült voltam, talán ennyire még soha – ismerte el Hamilton a Sky Sportsnak – Nem bosszantanak fel a történtek, a versenyzésnek ilyennek kell lennie, de akkor is nehéz, amikor az ember olyan sokáig magára marad, és nincs semmi, amit Bono [a versenymérnöke – a szerk.] vagy akárki más tudna mondani, hogy jobb legyen a helyzet.”

Csak rajtam múlt minden.”  

Hamilton szerint óriási nyomás nehezedett rá, és úgy vélte, bármikor megtörhetett volna, ezért pozitív szemléletre volt szüksége, főleg az utolsó körök során, amikor Verstappen feltekert motorral támadta őt. „Max remekül versenyzett, én vagy’ harmincszor majdnem összetörtem az autót, úgyhogy hálás vagyok, hogy nem így történt, de súroltam párszor a falat.”

Bottas az idén először nem fért be az első kettőbe - GalériaForrás: AFP/Yann Coatsaliou

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke méltatta Hamilton kitartását, és azt mondta, el kell fogadni, hogy a pilótáknak a rádión ki kell engedniük a gőzt. „Ennek a szelepe a beszéd, támogatnunk kell őt még akkor is, ha szitkokat szór – szögezte le Wolff. – A gumiválasztás rossz volt, de ritkán követünk el ekkora hibákat, most a pilóta hozta nekünk az előnyt a versenyen” – tette hozzá a csapatfőnök.  

Wolff kijelentette, szerinte a Bottas-Verstappen balesethez hasonló helyzetek előfordulnak, úgy vélte, „a sportfelügyelők dolga, hogy eldöntsék, ez 5 vagy 10 másodperces büntetést ér-e.”  

Bottas is próbálta optimistán kezelni a történteket, úgy érezte, sokkal rosszabb helyzetbe is kerülhetett volna. „Szerencsére nem a mezőny végén kötöttem ki, és csak pár helyet vesztettem, de az biztos, hogy elszomorító a helyzet, mert úgy éreztem, hogy megvolt a tempóm a hétvégén, ezután a 3. hely nem igazán örömteli” – összegzett a pontverseny 2. helyezettje.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK