A harmadik szabadedzésen felcsillant a remény a Ferrari előtt arra, hogy elkapja, vagy legalább megnehezítse a Monacót uralni igyekvő Mercedesek dolgát, a Scuderia azonban már az időmérő edzés első szakaszában önmaga paródiájává vált, amikor hatalmasat hibázva nem küldte újra pályára Charles Leclerc-t, aki így nem jutott tovább, és csak a 16. helyen végzett. A délelőtt az autóját összetörő Sebastian Vettel csak a negyedik rajtkockát szerezte meg, miközben kétszer is nekiment a falnak az időmérő során.
Normális esetben az élcsapatok csak egyetlen garnitúra gumit használnak el a Q1-ben, Monacóban azonban egyik Ferrari sem tudta megoldani a továbbjutást elsőre, Leclerc másodjára sem, mivel nem is kapott rá lehetőséget, miközben Sebastian Vettel másodszor is nekifutott, és sikerrel járt. A monacói az utolsó befejezett gyorskörében csúnyán elfékezte a Rascasse-t, majd egy töltőkör után újra próbálkozott, ezt a körét azonban be sem fejezte, a csapat inkább kihívta a bokszba.
Ekkor több mint 6 perc volt hátra a Q1-ből, Leclerc a 6. helyen állt, köre pedig közel 6 tizeddel volt lassabb a vezető Valtteri Bottas idejénél.
„Rákérdeztem, hogy biztosak-e benne [hogy nem kell még egyszer kimennünk].
Azt válaszolták, hogy szerintük biztonságban vagyunk, mire én kérdeztem, hogy nem kellene-e újra kimennünk.
Valódi válasz erre nem érkezett" – nyilatkozta Leclerc az időmérő után.
A garázsban állva nem nyilvános a rádióforgalom, mielőtt azonban betolták oda a Ferrarit, Leclerc azt mondta, hogy még egyszer ki kell menniük, mire Jock Clear versenymérnöktől az a válasz érkezett, hogy „készülj fel, de nem fog kelleni." Leclerc több mint két perccel a Q1 vége előtt már az első tízből is kiszorult, 1 perc 42 másodperccel a leintés előtt pedig már csak a 12. pozíciót foglalta el.
Egyelőre nem kaptam részletes magyarázatot, nagyon nehéz ezt lenyelni. Elég időnk lett volna újra kimeni, a mérlegelés nem jelentett gondot, volt elég üzemanyagunk,
csak kereket kellett volna cserélni. Magyarázatra van szükségem."
Amikor több mint 6 perccel a Q1 vége előtt behajtott a bokszba, nem vette észre a kötelező mérlegelésre szólító jelzést, amire a Ferrari szerelőinek kellett őt visszatolnia, erre az esetre azért utalt, mert még a kis közjátékkal együtt is belefért volna, hogy újra kimenjen. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy az első szett gumiján szintén küszködő, az első uszodai sikán után a falat is lekoccoló
Sebastian Vettel 1 perc 53 másodperccel a Q1 leintése előtt szorult ki a továbbjutó helyekről, és 1 perc 34 másodperccel a vége előtt hajtott ki a bokszutcából,
hogy aztán megfussa az első edzésszakasz legjobb idejét, és ezzel elüsse Leclerc-t a továbbjutástól.
Vettel végül a negyedik helyen végzett, utolsó Q3-as gyorskörében pedig a Tabac kanyarban megint lekoccolta a falat. Az időmérő után elmondta, hogy továbbra sem érzi jól magát az autóban, délutáni megingásaiban ez is benne volt, a harmadik szabadedzésen elkövetett autótörés viszont nem. „A reggeli esetnek semmi köze nem volt ehhez, nem akarok mást hibáztatni miatta. Délután az első két kör még arról szólt, hogy visszarázódjak a ritmusba, de már sokszor versenyeztem itt, ez nem jelentett gondot.
Küszködtünk a gumik munkára bírásával, ilyenkor pedig az ember egyszerűen nem érzi úgy az autót, ahogy akarja, különösen az első gumik nem működtek megfelelően.
Már most is próbáljuk megérteni a gondjainkat, amennyire csak tudjuk, néha ez megy, néha nem. Ma délelőtt Charles elégedett volt, a délután viszont más volt. Most ez a helyzet, el kell fogadnunk akkor is, ha nem akarjuk."
Ami a versenyt illeti, Leclerc egyedül abban bízik, hogy esni fog az eső (amire egyébként az előrejelzések szerint jó esély van), máskülönben a 16. helyről indulva nem sok mindenben reménykedhet.
„Remélhetőleg esni fog, akkor lutri lesz a verseny. Amennyiben nem, akkor unalmas lesz. Azt hiszem, hogy sok kockázatot kell majd vállalnom, még azt is kockáztatnom kell, hogy összetöröm az autót. Ez az egyetlen dolog, amit tennünk kell, meg kell próbálnunk extrémnek lenni az előzéseknél, mert itt nagyjából lehetetlen előzni."