Társoldalunk:

Gasly majdnem hatalmas balesetet okozott, rajtbüntetést kapott

2019.05.25. 19:13

A versenyfelügyelők három helyes rajtbüntetéssel sújtották Pierre Gaslyt, a Red Bull francia versenyzőjét, amiért a Monacói Nagydíj időmérőjén feltartotta Romain Grosjeant. Gasly így csak a nyolcadik helyről kezdheti a holnapi versenyt, miközben Max Verstappen ott lohol a Mercedesek sarkában.

A Ferrari helyett a Red Bull volt az a csapat, amelyik – noha csak egy autóval – úgy ahogy fel tudta venni a versenyt a Mercedesszel, habár Max Verstappen szerint nem volt valós esélyük elkapni az Ezüstnyilakat. A holland pilótát korábbi csapattársa is hátráltatta egy kicsit, utolsó gyorskörét ezért félbe is kellett hagynia, ugyanakkor így sem volt elégedetlen. A másik Red Bullt vezető Pierre Gasly is örült az az 5. helyének, ami azonban később a nyolcadik rajtkockára módosult, a franciát ugyanis három helyes rajtbüntetéssel sújtották a futamra.

Gasly büntetése miatt nem lehet felhőtlen a Red Bull öröme - Galéria!Forrás: Red Bull

Verstappen az időmérő első szakaszában a negyedik lett, de kevesebb mint hat századra volt csak Lewis Hamiltontól, és 163 ezredre a körét a Q1 végén, friss gumikon futó Sebastian Vetteltől. Mindezek után a Q2-ben az első helyen végzett 83 ezreddel az ötszörös világbajnok előtt, a Q3-ban azonban nem tudta megismételni ezt. „Izgalmas időmérő volt, örülök a harmadik helynek, szerintem ez volt a maximum, amit ma elérhettünk.

Temészetesen az ember mindig pole pozícióban szeretne lenni, ugyanakkor realistának kell maradni. A Q2-ben jónak tűnt a helyzet, de tudtam, hogy a Mercedesekben van még tartalék"  

Verstappennek a gumikkal gyűlt meg a baja az utolsó szakaszban, első körét is kissé befolyásolták a hidegebb Pirellik,

a második próbálkozásába pedig korábbi csapattársa, Daniel Ricciardo kavart be.

„A Q2-es köröm jó volt, a Q3-ban viszont időt veszítettem az első kanyarban a hideg gumik miatt. A második próbálkozásnál egyszerűen túl hidegek voltak a gumijaim, amikor az ember rögtön két tizedes hátrányba kerül, akkor pedig már nem kockáztathat, úgyhogy elvettem a gázt. A harmadik hely így sem rossz, mert tíz perccel az edzés kezdete előtt még padlólemez sem volt az autón, a szerelők remek munkát végeztek, hogy összerakták."

Verstappen kihozta, ami a Red Bullban volt - GalériaForrás: Red Bull

„Max nagyon keményen meg akarta nyomni az utolsó körét, kicsit zavaros volt a kivezető köre, mert Daniel [Ricciardo] az útjában állt, elengedte Lewist, emiatt pedig Maxot sajnos kicsit megakasztotta – vázolta a Q3-ban történteket Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak. – Ettől csökkent a gumik hőmérséklete, így nem volt meg a lehetősége a javításra. A 3. és az 5. hely tűrhető rajtpozíciók a holnapi futamra, Pierre is jó munkát végzett."

Csakhogy Gasly végül nem tarthatta meg az ötödik helyet,

a Q2-ben ugyanis csúnyán feltartotta Romain Grosjeant a Mirabeau kanyar előtti egyenesben, ami miatt a felügyelők három helyes rajtbüntetéssel sújtották,

így csak a 8. helyről indulhat a versenyen. „A nyolcas számú autó pilótájának keményen kellett fékeznie, hogy elkerülje az ütközést a tizes rajtszámú autóval, amely felvezető körön lassan haladt az ideális íven."

A felügyelők indoklásából az is kiderül, hogy nem felétlenül Gasly hibázott, a Mirabeau előtti kanyarok ugyanis olyan szűkek, hogy nem is láthatta a tükörben Grosjeant. A felelősség első sorban ezért a Red Bullt terheli, mert nem figyelmeztették a Haas érkezésére, amely ráadásul az egyetlen gyorskörön levő autó volt a közelben. Grosjean az incidens miatt nem tudta befejezni a gyorskörét, újabbra pedig már nem vol ideje, így nem jutott be a Q3-ba.

Hatalmas volt a tempókülönbség Grosjean és a poroszkáló Gasly között

Az időmérővel Gasly összességében annak ellenére elégedett volt, hogy kereken 4 tizeddel kapott ki a csapattársától. „Jó időmérő volt, az ötödik hely elég jó. Jó lett volna átugrani Sebet, aki csak egy tizeddel volt gyorsabb nálam, nem voltam teljesen elégedett a körömmel, küszködtem azzal, hogy mindhárom szektort összerakjam – nyilatkozta még a büntetés előtt. – A dolgok kezdenek jobbra fordulni, de természetesen még javulni fog a teljesítményem. Minden arról szól, hogy folytassam a munkát a mérnökökkel és találjunk egy olyan egyensúlyt, ami segít abban, hogy a legtöbbet kihozzam magamból."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK