Vágólapra másolva!
A csapatfőnök szerint nem elbaltázott az első szárnyuk koncepciója, leszögezte, hogy nem fontolgatják a Mercedes-féle stílus alkalmazását. A 2020-as autó tervezését is befolyásolja, amit megtanulnak.

A szezon eleji eredmények egyértelműen megválaszolták a kérdést, hogy a Ferrari vagy a Mercedes által választott műszaki irány volt a helyes, az Ezüstnyilak öt kettős győzelemmel indítottak, miközben a piros autók gyakran nem boldogultak a pályán, csak Bahreinben voltak erősebbek a Mercedesnél.

Az egyik fő eltérés a két autó között az első szárnynál található: a Mercedes maximalizálta a terelőlapok felületét a tömény leszorítóerő érdekében, míg a Ferrari kicsit lecsippentett a szélükből, hogy ezzel segítse a légáramlást a kerekek körül és összességében így tegyenek szert megfelelő tapadásra.

Egyelőre nem ez volt a nyerő út az első szárnnyal Forrás: Ferrari

Eddig nem jött be a húzás, de váltig állítják, hogy jó lehetőségek rejlenek benne, amint tisztábban látnak.

– jelentette ki az istállót vezénylő Mattia Binotto. – Egyszerűen más elképzelés szerint készült, mint a Mercedesé, és még nem hoztuk ki belőle a maximumot."

"Azt is megvizsgáltuk a projekt elején, az egyik lehetséges fejlesztési irányvonal volt. Természetesen újra elvégzünk hasonló áttekintéseket a szezon során, de jelenleg nem tervezünk koncepcióváltást."

Monacóban sem tartják a lépést a Mercedesszel Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Ezt a kérdést bizonyára nem utoljára hallotta.

Az idényt gyengén kezdő Racing Point már zsákutcának érzi a Ferrariéhoz hasonló első szárnyat,

ők váltani fognak a nyár folyamán.

Binotto elismerte, az SF90-en "nem tapadnak jól a gumik, nem tudjuk rendesen munkára fogni őket", és nem képesek megfelelően összehangolni a beállításokat a különböző tempójú kanyarokra. Lehetséges, hogy az első futómű geometriáján is változtatni fognak.

A 2020-as szereplés is a tét

A csapatfőnök rámutatott, nem csak az idei szezonra lesz hatása annak, miket tudnak meg az SF90-ről és a beállításairól.

"Már hetek óta fejlesztünk a következő évre. Nyárra általában meglehetősen előrehaladott állapotban szokott lenni a projekt. Azt hiszem, ha valamit helyre kell hoznunk jövőre, azt minél előbb meg kell tenni – mondta. – Párhuzamosan megy a projekt az ideivel, mert sokat kell javulnunk és tanulnunk. Bármi, amire az idei kocsival rájövünk, hasznos lesz jövőre."

A Ferrari jelenleg egyetlen elemben veri a Mercedest, ez pedig a motorerő. Ez viszont kevés pályán számít sokat.