Vágólapra másolva!
Nem romlott meg Fernando Alonso és a McLaren kapcsolata az indianapolisi fiaskó után, de Zak Brown nem biztos abban, hogy közösen folytatják a versenyzést.

Kínos kudarcot vallott a McLaren a hétvégén zajló Indianapolis 500 időmérő edzésein, mivel nem tudtak elég gyors autót adni Fernando Alonso számára. A spanyol pilóta a győzelemre hajt, mert a Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerése után a híres futamok közül már csak ez hiányzik a gyűjteményéből, de kénytelen volt elfogadni, hogy ezúttal még indulni sem tud.

Alonso a kiesés után nem beszélt a jövőjéről, az egyetlen konkrét feladata a június közepén zajló Le Mans-i 24 órás újbóli megnyerése és a sportautó-világbajnoki cím elhódítása, utána viszont egyelőre nem tudja, hogy mihez kezdjen. A Crash.net kérdésére Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója nem erősítette meg, hogy közösen folytatják a pályafutást.

Alonso a McLaren csapatával indult volna Indianapolisban Forrás: IMS Photo/Shawn Gritzmacher

„A kapcsolatunk Fernandóval sohasem volt erősebb. Nyilvánvalóan nagyon csalódott volt, cserbenhagytuk őt, mert megérdemelte, hogy rajthoz álljon. Ő volt az abszolút sztár, ahogy mindig is, amikor velünk versenyzett, az én személyes kapcsolatom is működik vele. Az Fernandón múlik, hogy Le Mans után mihez kezd. Néhány McLaren aktivitásra van vele szerződésünk” – mondta.

„Egy ilyen érzelmes hétvége után az ember szeretne egy kicsit magába fordulni, és eldönteni, hogy mibe fogjon a jövőben. Nagyszerű lenne, ha az összhangban lenne a McLaren tevékenységeivel, de szerintem még kissé bizonytalan, hogy mihez akar kezdeni, ahogy a Toyotával is láthattuk. Majd megbeszéljük ezt, amikor találkozom vele Le Mans-ban.”

Brown és Alonso kapcsolata nem romlott meg Forrás: Joe Skibinski | IndyCar

Brown a Sky Sports műsorában is beszélt a kudarcról, amit szokatlanul nyíltan részletezett már a sajtóban. Kijelentette, Bob Fernley nem a váratlan kiesés miatt távozott a csapattól, leszögezte, hogy vezérigazgatóként vállalja a felelősséget a történtekért, mert ő rakta össze a projektet. Szerinte akkor pecsételődött meg a sorsuk, amikor nem állt rendelkezésre időben a tartalékautó.

„A tempónk végül is megvolt, de nem tudtuk négy körön keresztül fenntartani, nem találtunk olyan beállítást, amivel nem szemcsésedett a jobb első kerék, aztán amikor sikerült, akkor a váltóáttételezés nem volt rendben. Egymás után jöttek a bajok, de amikor az emberek nem alszanak, akkor kis hibák előfordulnak, súlyos következményekkel” – összegzett.