Megmutatjuk, mennyire kell egyedi autót építeni az F1-ben

Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
BARCELONA, SPAIN - MAY 12: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 leads Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 12, 2019 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZAJB55BN2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Szabályértelmezés, futóműelemzés és némi aerodinamika is terítékre került az Egyforma vlog e heti műsorában.

Az elmúlt évek során többször is hangos volt a Forma-1 attól, hogy a Haas nem hű a sportág alapértékeihez, mert nem is törekednek arra, hogy az autót önálló fejlesztés eredményeként építsék meg, inkább a lehető legtöbb alkatrészt összevásárolják a Ferraritól és más beszállítóktól. Mit is jelent azonban, hogy a lehető legtöbbet, és mi az, amit mindenképpen maguknak kell megalkotniuk?

Ez, vagyis az ún. „listed parts” adja az Egyforma vlog e heti adásának gerincét. Kling Sándor és Kerekes Péter bemutatja, hogy melyek azok az elemek, amiket a csapatok minden esetben önállóan készítenek, illetve milyen feltételek mellett vonhatnak be külső beszállítókat az autóépítés folyamata során.

A szokásos technikai blokkban a lengőkarok adják a témát, számos bennfentes megjegyzéssel. A Ferrari és a Mercedes példáján kiderül, hogy miért nem követik a tankönyvi leírást az alkatrészek megtervezésekor, és az is, hogy melyik futóműelemnek mi a szerepe az autó működésében.

A nézői kérdések közül ezúttal egy aerodinamikával kapcsolatos felvetés adta meg az alaphangot. Kiderült azonban, hogy a Red Bull orrkúpjának csúcsán lévő nagy lyuk nem a legizgalmasabb légcsatorna az autón, ezért szóba kerültek az ún. „S-csatornák” is, és az általuk betöltött funkció is.