Társoldalunk:

Megmutatjuk, mennyire kell egyedi autót építeni az F1-ben

2019.05.19. 10:02

Szabályértelmezés, futóműelemzés és némi aerodinamika is terítékre került az Egyforma vlog e heti műsorában.

Az elmúlt évek során többször is hangos volt a Forma-1 attól, hogy a Haas nem hű a sportág alapértékeihez, mert nem is törekednek arra, hogy az autót önálló fejlesztés eredményeként építsék meg, inkább a lehető legtöbb alkatrészt összevásárolják a Ferraritól és más beszállítóktól. Mit is jelent azonban, hogy a lehető legtöbbet, és mi az, amit mindenképpen maguknak kell megalkotniuk?

Ez, vagyis az ún. „listed parts” adja az Egyforma vlog e heti adásának gerincét. Kling Sándor és Kerekes Péter bemutatja, hogy melyek azok az elemek, amiket a csapatok minden esetben önállóan készítenek, illetve milyen feltételek mellett vonhatnak be külső beszállítókat az autóépítés folyamata során.

A szokásos technikai blokkban a lengőkarok adják a témát, számos bennfentes megjegyzéssel. A Ferrari és a Mercedes példáján kiderül, hogy miért nem követik a tankönyvi leírást az alkatrészek megtervezésekor, és az is, hogy melyik futóműelemnek mi a szerepe az autó működésében.

A nézői kérdések közül ezúttal egy aerodinamikával kapcsolatos felvetés adta meg az alaphangot. Kiderült azonban, hogy a Red Bull orrkúpjának csúcsán lévő nagy lyuk nem a legizgalmasabb légcsatorna az autón, ezért szóba kerültek az ún. „S-csatornák” is, és az általuk betöltött funkció is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK