Vágólapra másolva!
Megkezdődött az F1-ben a 2021-es szezontól megjelenő, 18 colos keréktárcsákra szánt gumik tesztelése, egyelőre F2-es autón. Az utánpótlás-bajnokságban már jövőre váltanak.

A 2021-es szezonra tervezett átfogó technikai szabályváltozások egyik elemeként a jelenlegi 13 colos átmérő helyett 18-as keréktárcsákra szerelik majd a mostaninál keskenyebb oldalfalú gumikat az F1-ben, és Barcelonában azt is bejelentették, hogy a Forma-2-ben már jövőre átállnak az új szabványra, amelynek tesztelését Mugellóban el is kezdték.

Ezzel az a ritka, bár nem példátlan helyzet áll elő, hogy az utánpótlás-bajnokság nem az F1 által kitaposott utat követi, hanem ellenkezőleg, egy komoly technikai reform előkészítésében vesz részt. A döntést a Motorsport Világtanácsnak még jóvá kell hagynia, de ez valószínűleg csak formaság lesz.

Isola az új (b) és a régi (j) F2-es gumival Forrás: Motorsport Images/Simon Galloway

„A Forma-2 kapcsán nagyon szoros tesztprogramunk van, mert 6-7 hónap alatt kell kifejlesztenünk az abroncsokat, de a menetrendről már megállapodtunk a promóterrel és az FIA-val – nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője az FIA pénteki sajtótájékoztatóján. – A Forma-1 kapcsán három tesztelésre készülünk szeptemberben, októberben és novemberben.

– tette hozzá. – Ők döntenek majd, hogy ebben részt vesznek-e vagy sem. Ugyanazt az eljárást alkalmazzuk, amit az elmúlt évek során is. Mindenkinek felajánljuk a lehetőséget, a csapatok elfogadják vagy sem, majd ez alapján tervet készítünk, figyelembe véve a résztvevő csapatok számát” – magyarázta az olasz szakember.

A Lotus (a mai Renault) már 2014-ben kipróbálta a nagyobb felniket Forrás: Andy Hone

Isola elmondta, hogy továbbra is évi 25 tesztnappal számolnak, az idei év első felében még a jelenlegi szabályok szerint készülő 2020-as abroncsokkal foglalkoznak, szeptembertől viszont már 2021-re fejlesztenek majd.

A Renault közben megerősítette, hogy részt vesz a programban,

a csapatfőnök, Cyril Abiteboul az Autosportnak azt is elárulta, hogy tartalékpilótájuk, Szergej Szirokin vezeti majd a tesztautót, ami jó hír a gyártónak és a versenyzőnek is, mivel az orosz pilótának viszonylag friss tapasztalatai vannak az F1-es gumikról, viszont az idén nem jutott neki ülés a mezőnyben, de nem tett le az F1-es visszatérés gondolatáról.