Társoldalunk:

A Ferrari és a Mercedes korábbi mérnökével erősít a Renault

2019.05.08. 18:06

Nem úgy alakult a Renault gyári istállójának szezonkezdete, ahogyan azt a tél folyamán a franciáknál remélték. Ennek tükrében aligha meglepő, hogy a motorral és a kasztnival foglalkozó részlegen is átszervezéseket hajtanak végre.

A Renault nagy várakozásokkal kezdte meg az idei szezont, a téli tesztek előtt arról beszéltek a csapatnál, hogy még soha nem értek el ekkora előrelépést a motorral egyetlen holtszezon alatt sem, a 2016-os visszatérés utáni negyedik évében pedig már szeretnének önerőből elérni legalább egy dobogós helyezést és csökkenteni a távolságot a topcsapatokhoz képest. A hangzatos szavakat kudarcokkal teli szezonkezdet követte, Bahreinben az is megtörtént a csapattal, hogy mindkét autója ugyanabban a körben esett ki műszaki hiba miatt, majd Kínára egy ráncfelvarrt MGU-K-t vetettek be, Nico Hülkenberg azonban ezzel együtt sem tudta befejezni a versenyt. Bakuban a megbízhatóság rendben volt, ott a tempóval volt gond. Mindezek után nem meglepő, hogy a Renault változásokat eszközölt a csapat menedzsmentjében.

A Renault eddig messze alulmúlta idei várakozásaitForrás: Picture-Alliance/AFP

Az átszervezések a franciák Viryben működő motorrészlegét, és a kasztniért felelős enstone-i bázist is érintik.

Előbbihez érkezik Christophe Mary, aki az F1-ben korábban a Ferrari motorrészlegén töltött be vezető szerepet 1994 és 2007 között, majd hasonló pozícióban dolgozott négy éven át a Mercedesnél is.

Mary legutóbb a francia PSA konszernnél a Peugeot 208 Hybrid FE tanulmányautóján dolgozott, mielőtt átnyergelt a gyártó motorsportrészlegéhez, ahonnan most a Renault miatt távozik, hogy augusztus elsejétől munkába álljon Viryben, mint mérnökigazgató. Közvetlenül a motorfőnök Rémy Taffinnak fog jelenteni.

Mary az egyedüli, aki „kívülről" jön, a régóta a csapat kötelékéhez tartozó Stephane Rodriguez házon belül kap új pozíciót, projekt és beszerzési igazgató lesz a motorrészlegnél, és szintén Taffinnak jelent majd. Új posztra kerül a tavaly a Mercedestől 17 évnyi szolgálat után elcsábított Matthew Harman is, aki eredetileg főtervező-helyettesnek érkezett, most azonban mérnökigazgatói kinevezést kapott, hogy Maryvel és Rodriguezzel együtt tagja legyen a menedzsmentnek, amelyben a technikai igazgató Nick Chester közvetlen beosztottja lesz.

Abiteboul is tudja, hogy ennél több kellForrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

A Renault azt várja az átszervezéstől, hogy Taffin és Chester „jobban fog tudni koncentrálni a motor és a kasztni teljesítményének növelésére." Cyril Abiteboul csapatfőnök amondó, hogy az idei szezon európai rajtjával lehetőséget kapnak arra, hogy feledtessék a rossz idénykezdetet, amely nem felelt meg a csapat várakozásainak. „Tudjuk, hogy sokkal többre vagyunk képesek, problémáktól mentes versenyhétvégékre van szükségünk, és a lehető legtöbbet kell kihoznunk az egyes futamokból" – nyilatkozta a csapatfőnök. A Renault szintén készül új fejlesztésekkel Barcelonára, amelyek az első szárnyat és az autó hátsó részét is érintik, valamint mechanikai újításokat is elvisznek Spanyolországba, amelyekkel az autó egyensúlyán igyekeznek javítani.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK