Vágólapra másolva!
A tervezett, kanadai bevetés helyett már a hétvégén továbbfejlesztett motorral áll rajthoz a Ferrari, de aerodinamikai újításokkal is készülnek. A Haasnál komoly változásokat várnak.

A hétvégi Spanyol Nagydíjjal végre megkezdődik a Forma-1 európai szezonja, hagyományosan ez az a futam, amikor a csapatok bevetik az első komolyabb újításokat. Erre a barcelonai pálya azért is jó helyszín, mert itt rendezték az előszezoni teszteket is, igaz, akkor még hideg volt, és az autók sem voltak kiforrott konstrukciók.

A Red Bull egyelőre csak kisebb fejlesztéseket ígért, a Haas pilótája, Romain Grosjean viszont arra számít, hogy a legtöbb istálló alaposan átépített „B változatú” autókat visz majd a katalán pályára, ők új első szárnyat, padlólemezt és egyéb, aerodinamikai alkatrészeket kapnak. Úgy tűnik azonban, hogy a gyári istállóval ellentétben új motort nem.

Arra számított mindenki, hogy a Ferrari lesz majd előrébb, de egyáltalán nem ez a helyzet Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandport/NurPhoto/Joan Valls

A Scuderia viszont látva a vártnál jóval gyengébb szezonkezdetet, előrehozza az eredetileg csak a Kanadai Nagydíjra szánt, továbbfejlesztett erőforrása bevetését, ezt Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke erősítette meg az istálló futamelőzetesében. Binotto elárulta, a bakui aero-frissítések után Barcelonába is új karosszériaelemekkel készülnek.

– árulta el a svájci szakember. A Hondához hasonlóan ezzel a Ferrari is kiesik az átlagosan hétversenyes csereperiódusból, hiszen a Spanyol Nagydíj előtt mindössze négy nagydíjat teljesített eddig a mezőny, de az olasz istállónak a továbbiakban is lehetősége nyílik arra, hogy a használt erőforrásokat péntekenként vagy lassabb pályákon, például Monacóban használják majd.

Vajon visszatér a Ferrari a téli formájához? Forrás: AFP/Lluis Gene

„A csapatunkkal szorosan együttműködve a Shell is új kenőanyagokat fejlesztett, amit szintén az új erőforrással együtt kezdünk használni. Ez a csapat közös erőfeszítésének köszönhető, hiszen mindenki nagyon igyekszik, hogy felzárkózzunk az új fejlesztések korai bevetése révén” – tette hozzá a csapatfőnök.

A Ferrarinak hatalmas szüksége lenne a Mercedes legyőzésére,

mivel az Ezüstnyilak az első négy hétvégén utcahossznyi előnyre tettek szert. Ha Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is kiesne, Sebastian Vettel a legjobb esetben is csak 8 pontra tudná megközelíteni a 3. helyen Hamiltont, míg Mercedes nullázás esetén sincs esély arra, hogy a soron következő forduló alkalmával a Ferrari (vagy más csapat) átvegye a vezetést a konstruktőri világbajnokságban.