Társoldalunk:

Virágcsokor után kárpótlást is kap a Williams a bakuiaktól

2019.05.06. 09:43

A bakui pálya igazgatója kijelentette, már intézik a biztosítóval a Williams kárenyhítését, miután az Azeri Nagydíj pénteki szabadedzésén George Russell autója tönkrement egy csatornafedél miatt.

Emlékezetes baleset történt másfél héttel ezelőtt az Azeri Nagydíj első szabadedzésén, mindössze néhány perccel a kezdés után: Charles Leclerc autója meglazított, majd George Russellé feltépett egy csatornafedelet, ami a helyszínen javíthatatlan károkat okozott a Williams padlólemezében és vázában, hatalmas költségeket generálva.

Russellnek új vázra is szüksége volt, így az egész pénteki napot ki kellett hagynia, a Williams pedig jelezte, elfogadhatatlannak tartják, hogy csatornafedelek okozzanak károkat az autókban, és Claire Williams csapatfőnök-helyettes egyértelműsítette, hogy kártérítést várnak a pályától a pluszkiadások miatt.

Alaposan összetört a Williams a csatornafedéltőlForrás: AFP/Alexander Nemenov

A bakui promóter a Racefans szerint egy hatalmas virágcsokorral próbálta kiengesztelni Williamst, de Arif Rahimov az Autosportnak később elárulta, a pálya képviseletében vállalták a felelősséget, és átnézték a biztosítási kötvényüket, ami teljesen lefedi az ehhez hasonló baleseteket is. Már a pálya és a csapat jogászai dolgoznak azon, hogy a Williams teljes kártérítést kapjon.

Nincs harag, mindkét fél megérti, hogy ennek nem lett volna szabad előfordulni, de semmiképpen sem volt szándékos. Bocsánatot kértünk, és némi virággal is kifejeztük a sajnálatunkat.” 

Rahimov azt is elárulta, kifejezetten sürgetik a biztosítót, hogy minél hamarabb fizessenek a Williamsnek, nem úgy, ahogy egy hasonló, malajziai baleset után történt, akkor a Haasnak bő egy évet kellett várnia a kifizetésre. „Kell nekik a pénz, hogy a mostani szezon során felhasználhassák, úgyhogy sürgetni fogjuk a biztosítót, hogy minél hamarabb fizessenek a Williamsnek” – ígérte.

A baleset oka az Egyforma vlog legutóbbi adásában is napirendre került, Kling Sándor, a Red Bull Technology szerkezeti elemzője a Nagy Futamon is megmutatta, hogy miért van szükség akár csak egy utcai bemutató erejéig is a csatornafedelek lehegesztésére, és röviden azt is elmagyarázta, hogy mitől szedi fel az autó a legalább 26 kilogrammos öntöttvas korongot. Arról, hogy mi lesz a sérült vázak sorsa, a videósorozat korábbi epizódjában volt szó.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK