Vágólapra másolva!
Lando Norris szerint nem tesz jót az izgalmaknak, hogy az idei szezontól csak a rajt/célvonaltól lehet előzni Safety Car-fázis után.

Meglepetésre, az idei első négy F1-es nagydíj során nem volt szükség az igazi Safety Car alkalmazására, mindössze a virtuális megoldást vetette be Michael Masi, az F1 megbízott versenyigazgatója. Mivel egyelőre nem volt szükség e jól ismert biztonsági instrumentum alkalmazására, egyelőre az sem derült ki, beválik-e az FIA idei szabálymódosítása.

A sportszabályzat 39.8-as pontja az idei évtől kimondja, hogy a rajt/célvonalig nem lehet előzni a Safety Car-fázis végén, tehát a pilóták kénytelenek megvárni, hogy megkezdjék a következő kört, ezzel sokkal közelebb kerülnek a célegyenes végét jelző első kanyarhoz. A mezőny egyik újonca, Lando Norris szerint ez nem tesz jót majd a versenyeknek.

Bernd Mayländert az F1-ben az idén egyelőre nem vetették be Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Sok tavalyi újraindítás alkalmával már mindenki támadta a másikat a rajt/célvonalnál, úgyhogy most kevesebb esély lesz előzni vagy előrelépni – vélte Norris a Racefans kérdésére. A McLaren pilótája szerint ezzel „rosszabb” lett a helyzet, és „kevésbé lesz izgalmas” a versenyzés, mert az élen álló pilóta ráér az eddigieknél sokkal később is gyorsítani a fázis végén.

Bár az F1-ben még az idén nem jelent meg a biztonsági autó a pályán, az F2-es futamokon szükség volt már rá, Bakuban baleset is történt az egyik újraindítás során, máskor pedig beigazolódott Norris kétsége, mert az élen álló Nicholas Latifi valóban igen későn kezdett el gyorsítani. Norris csapattársa, Carlos Sainz is egyetért a brit pilótával.

Összetorlódott a mezőny az F2-es rajtnál Bakuban

„Lényegében kevésbé hatásos a szélárnyék, mert az élen álló csak a rajt/célvonalnál kezd gyorsítani, így csak az 5-6. fokozatig váltunk fel, mielőtt fékezünk az 1-es kanyarnál. Szóval, nincs szélárnyék, nincs előzés, hacsak nem fékezünk nagyon mélyen az 1-es kanyarnál” – magyarázta a spanyol pilóta.

Bakuban sokan arra számítottak, hogy a Safety Car akár többször is megjelenik a pályán,

erre azonban végül egyszer sem volt szükség, ahogy az első három nagydíj alkalmával sem, de a későbbiek során várhatóan a közönség láthatja majd, hogy mire mennek a pilóták az új szabállyal, hiszen bőven akad még olyan helyszín a versenynaptárban, ahol szinte borítékolható a Safety Car megjelenése.