Vágólapra másolva!
Több okból nem sok információt lehet kinyerni az Azeri Nagydíj pénteki versenyszimulációiból a csapatok összehasonlítására, de a nyers tempó alapján a Ferrari mindenképp veszélyesnek tűnik a Mercedesre. Esélylatolgatás.

A Trónok harca záróévadából eddig két rész ment le, de úgy tűnik, a más pilóták szemében is népszerű sorozat új epizódjainak megtekintésére Lewis Hamiltonnak még nem volt ideje. A világbajnoki címvédő pénteken az Instagramon elhintette, alig várja az edzésnap végét Azerbajdzsánban, mert akkor végre pótolhatja a lemaradást.

Nos, az eredmények alapján lehet, hogy inkább a pályán tapasztalt lemaradással kellene foglalkoznia, hiszen a ferraris Charles Leclerctől közel 7, Sebastian Vetteltől több mint 3 tizedet kapott, ami nem feltétlenül megnyugtató akkor sem, ha Toto Wolff szerint a Ferrarinál „keményebben használják a motort péntekenként és szombat délelőttönként, mint mi" – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke nemrég. – Nem visszafogni akarjuk az erőforrásunk teljesítményét, egyszerűen csak másképp hangoljuk be."

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari

A 2,2 kilométer hosszú padlógázos szakasz végén nem volt tetemes különbség a két csapat sebessége között,

a legjobb körében Leclerc 333, Vettel 331, Hamilton 329, Bottas 326 km/h-val száguldott az F1 app adatai szerint, és mindannyiuk közül Leclerc haladt legközelebb egy másik autóhoz, tehát ő profitált legtöbbet a szélárnyékból. Érdekesség, hogy az új Honda-motorral Max Verstappen nagyjából akkora sebességet ért el, mint Bottas. Hozzá kell tenni, hogy az edzés folyamán valamikor Bottas 344, Leclerc 339 km/h-t is regisztrált a mért ponton, feltehetően még nagyobb szélárnyékban.

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari

A Ferrari látványosan nagyobb felületű szárnyat használt a legtöbb istállóhoz képest, vagyis a kanyargós részen való jobb tapadásért cserébe inkább beáldoztak a tempóból az egyenesben. Úgy tűnik, egy kört tekintve ők trafáltak bele jobban a helyes arányokra,

mert a hosszú egyenes szektorában egálban voltak a Mercedesszel, az elsőben viszont Leclerc 0,15 másodpercet vert Hamiltonra, a másodikban pedig 0,5-öt.

A maranellóiak módosítottak az orrkúp alatti terelőlapokon, valamint bevetettek egy új padlólemezt, ezek hozzájárulhattak az ígéretes kezdéshez.

Különlegesen viselkednek a gumik

Adatok híján arról kevés támpontot kaptunk, hogy a hosszú etapokon milyen a csapatok formája, a nap folyamán ugyanis összesen háromszor kellett meglengetni a piros zászlót. Az első miatt a komplett délelőtti gyakorlást le kellett fújni – noha Hamilton örült, hogy így már napközben mozizhat, lásd a bekezdés alatti bejegyzését –, a második kisebb fennakadást okozott, a harmadik azonban pont úgy jött, hogy félbeszakította a versenyszimulációkat, és elvett jó pár percet belőlük.

A csapatok összevetése szempontjából ez különösen rossz, hiszen a hosszú pályán az átlagosnál alacsonyabb körszámból adódóan eleve kevesebb köridőből boncolhatnánk az erőviszonyokat, így meg pláne korlátozottak a lehetőségek.

Az értékelést tovább nehezíti a helyszín azon sajátossága, hogy nagyon nehéz az optimális hőmérsékleti tartományban tartani a gumikat, és

itt nem a túlmelegedésük, hanem a lehűlésük okoz fejtörést.

Ez az extrém hosszú egyenes, a rövid, lassú kanyarok és a sima felületű aszfalt kombinációjából ered, valamint az abroncsok tavalyinál vékonyabb futófelülete is szerepet játszhat, amit alapból a túlhevülés ellen találtak ki. Az aszfalt hőmérséklete a második edzésen 33 fokról 27-re hűlt, részben azért, mert a magas épületek árnyékot vetettek a pályára.

A gumikopás csekélységét jól tükrözi, hogy Leclerc, Hamilton és Bottas három időmérős körrel próbálkozott, és mindannyian az utolsóban érték el legjobb eredményüket.

"A gumik hőfáradása és kopása egyaránt nagyon csekély – erősítette meg Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója. – A lágy és a közepes keverék közti 1,7 másodperces különbség csökkenésére számítunk holnap." A gyártó szerint az érték 1,2-1,4 mp-re csökkenhet. Isola kifejtette, hogy az első edzés lefújása vezethetett a sok kicsúszáshoz délután, mert annyival koszosabb volt a pálya.

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari

Visszatérve a gumik melegen tartásához, az időmérőn is hasonló lehet a helyzet a gyorsköröket tekintve, mint ma, azaz simán elképzelhető, hogy a Q3-ban több lövés után alakul ki a rajtsorrend. A futamon nyilván elég lehet egy kerékcsere, de

érdekes kérdés, hogy elévágással érdemes-e kísérletezni

– a bokszból kijövet még hidegek lesznek a gumik. Tavaly Daniel Ricciardónak például nem jött be a húzás Max Verstappen ellen.

A Mercedes optimista a versenyre

Danyiil Kvjat balesete és a piros zászló a bokszba kényszerítette a mezőny talpon maradt tagjait, így kezdhették elölről a gumimelegítési procedúrát, illetve torlódások is kialakultak, ezért nem vállalkozunk a köridők mélyebb tanulmányozására. Előtte Leclerc egyetlen 1:48.2-es kört futott a lágy gumin, ennél Bottas a két körében picit gyorsabb volt, míg Hamilton 2 tizeden belül maradt hozzá képest.

Az akció folytatásában Leclerc valamiért 1:48.9-re lassult, majd hullámzó eredményeket jegyzett a közepes gumin, miközben Bottas a váltás előtt az 1:47-es tartomány második felébe került két kör erejéig. Hamilton és Vettel viszonylag sokáig ment párhuzamosan a közepes keveréken, de következtetést itt is nehéz levonni, mert a német többnyire 1:47-eket autózott, Hamilton eredményei pedig 1:46.6 és 1:48.6 között ingadoztak.

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari

Annyi talán leszűrhető, hogy versenykörülmények között nem akkora a Mercedes hátránya, mint egy mért körön. "A hosszabb etapon mutatott tempónk egy kicsit jobbnak tűnik, ki kell találnunk, hogy miért" – lamentált Hamilton, és egyetértett vele csapata mérnöke, James Allison is. Az autójukon a hátsó szárnyon lévő "fogak" számítanak érdekes újításnak, melyekkel a levegő áramlását tisztítják.

A bakui pálya vonalvezetése alapból kedvez a Ferrarinak, és a pénteki különbség egyelőre az ő első rajtsorukat vetíti előre. Ez persze nem jelenti azt, hogy lazíthatnának.

– jelentette ki Leclerc, akinek kiváló esélye nyílhat első győzelme megszerzésére.

A futam 51 köre számos buktatót rejthet, ahogy az edzéseken a kicsúszások tömkelegén láttuk, és jelentős sansz van a lapokat megkavaró biztonsági autóra is.