Társoldalunk:

Schumacher helyett legközelebb fiatal olasszal tesztelhet a Ferrari

2019.04.25. 16:49

Úgy tűnik, hogy egyelőre az április eleji bahreini kétnapos teszttel kell beérnie Mick Schumachernek a Forma-1-es autók vezetését tekintve, a májusi barcelonai teszten ugyanis a Ferrari inkább a fejlesztésekre koncentrálhat, míg az Alfa Romeo egy másik fiatalt próbál ki.

Mick Schumacher, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia nagy valószínűséggel nem kap újabb lehetőséget a barcelonai Spanyol Nagydíj után, annak helyszínén rendezett második szezonközi teszten arra, hogy ismét F1-es autót vezessen. A Bahreinben a Ferrari SF90-nel, valamint az Alfa Romeo C38-cal két teljes napot tesztelő Mick helyett a Scuderia ezúttal akadémiájának korábbi tagját, a tavaly még a Forma-2-ben versenyző olasz Antonio Fuocót ültetheti be az autóba az egyik napon, míg a másikon valószínűleg Charles Leclerc fog vezetni, miután Szahírban Sebastian Vettel tesztelt. Fuoco behívásának oka a hírek szerint nem más, mint az, hogy a Ferrari új szimulátor-pilótája nem igazán váltotta be eddig a hozzá fűzött reményeket.

Fuoco korábban a Ferrari versenyzői akadémiájának tagjaként a Forma-2-ben is versenyzettForrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A Ferrari egyelőre nem erősítette meg, hogy Fuoco tesztelhet az egyik napon a május 14-én és 15-én zajló teszten, a Motorsport olasz kiadása azonban több, mint valószínűnek tartja, hogy az egy-egy napot Ferrarival már 2015-ben és 2016-ban tesztelő olasz vezetheti az SF90-et.

A vörösök a Motorsport szerint azért nem Schumachert ültetik autóba, mert fontosabbnak tartják, hogy mostantól minden erejével a Forma-2-es szezonjára koncentráljon.

Az akadémiáról még a szintén az F2-ben versenyző Callum Ilott jöhetne szóba a tapasztalatot tekintve. Ő egy napot már így is tesztel az Alfa Romeóval, amely Barcelonában vele, és Kimi Räikkönennel áll fel, Schumachernek tehát ott sem jut hely.A Ferrarinak olyan pilótára van szüksége, aki össze tudja hasonlítani a szimulátorban szerzett adatokat a valósággal, mivel a hírek szerint a korábban a Sauberrel az F1-ben versenyző és Mercedes által támogatott Pascal Wehrlein hozzászokása a maranellói szimulátorhoz nem haladt a vártnak megfelelően.

Fuoco legutóbb 2016 májusában, Barcelonában vezethette a Ferrari aktuális F1-es gépétForrás: NurPhoto/Jordi Galbany

A szezonközi teszteken előírás, hogy a két napból az egyiken olyan versenyzőnek kell a volán mögé ülnie, aki legfeljebb két Forma-1-es versenyt teljesített eddigi pályafutása során, Wehrlein, valamint Brendon Hartley, a Scuderia másik szimulátor-pilótája azonban nem felel meg ennek a kritériumnak.

Így eshetett a választás Fuocóra, aki jól ismeri a Ferrari szimulátorát, részt vesz az azzal végzett munkában.

Hogy miért lehet nagyon fontos a vörösöknek, hogy a pályán is igazolják a virtuális valóságban látott adatokat, azt a tavalyi szezon mutatja meg, amikor az azóta egyaránt a mezőnybe visszatérő Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat révén többször is előfordult, hogy egy versenyhétvégén péntekről szombatra a szimulátor segítségével sikerült előrelépniük, és megtalálniuk a megfelelő beállításokat az adott pályára.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK