Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, hogy egyelőre az április eleji bahreini kétnapos teszttel kell beérnie Mick Schumachernek a Forma-1-es autók vezetését tekintve, a májusi barcelonai teszten ugyanis a Ferrari inkább a fejlesztésekre koncentrálhat, míg az Alfa Romeo egy másik fiatalt próbál ki.

Mick Schumacher, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia nagy valószínűséggel nem kap újabb lehetőséget a barcelonai Spanyol Nagydíj után, annak helyszínén rendezett második szezonközi teszten arra, hogy ismét F1-es autót vezessen. A Bahreinben a Ferrari SF90-nel, valamint az Alfa Romeo C38-cal két teljes napot tesztelő Mick helyett a Scuderia ezúttal akadémiájának korábbi tagját, a tavaly még a Forma-2-ben versenyző olasz Antonio Fuocót ültetheti be az autóba az egyik napon, míg a másikon valószínűleg Charles Leclerc fog vezetni, miután Szahírban Sebastian Vettel tesztelt. Fuoco behívásának oka a hírek szerint nem más, mint az, hogy a Ferrari új szimulátor-pilótája nem igazán váltotta be eddig a hozzá fűzött reményeket.

Fuoco korábban a Ferrari versenyzői akadémiájának tagjaként a Forma-2-ben is versenyzett Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A Ferrari egyelőre nem erősítette meg, hogy Fuoco tesztelhet az egyik napon a május 14-én és 15-én zajló teszten, a Motorsport olasz kiadása azonban több, mint valószínűnek tartja, hogy az egy-egy napot Ferrarival már 2015-ben és 2016-ban tesztelő olasz vezetheti az SF90-et.

A vörösök a Motorsport szerint azért nem Schumachert ültetik autóba, mert fontosabbnak tartják, hogy mostantól minden erejével a Forma-2-es szezonjára koncentráljon.

Az akadémiáról még a szintén az F2-ben versenyző Callum Ilott jöhetne szóba a tapasztalatot tekintve. Ő egy napot már így is tesztel az Alfa Romeóval, amely Barcelonában vele, és Kimi Räikkönennel áll fel, Schumachernek tehát ott sem jut hely.

A Ferrarinak olyan pilótára van szüksége, aki össze tudja hasonlítani a szimulátorban szerzett adatokat a valósággal,

mivel a hírek szerint a korábban a Sauberrel az F1-ben versenyző és Mercedes által támogatott Pascal Wehrlein hozzászokása a maranellói szimulátorhoz nem haladt a vártnak megfelelően.

Fuoco legutóbb 2016 májusában, Barcelonában vezethette a Ferrari aktuális F1-es gépét Forrás: NurPhoto/Jordi Galbany

A szezonközi teszteken előírás, hogy a két napból az egyiken olyan versenyzőnek kell a volán mögé ülnie, aki legfeljebb két Forma-1-es versenyt teljesített eddigi pályafutása során, Wehrlein, valamint Brendon Hartley, a Scuderia másik szimulátor-pilótája azonban nem felel meg ennek a kritériumnak.

Így eshetett a választás Fuocóra, aki jól ismeri a Ferrari szimulátorát, részt vesz az azzal végzett munkában.

Hogy miért lehet nagyon fontos a vörösöknek, hogy a pályán is igazolják a virtuális valóságban látott adatokat, azt a tavalyi szezon mutatja meg, amikor az azóta egyaránt a mezőnybe visszatérő Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat révén többször is előfordult, hogy egy versenyhétvégén péntekről szombatra a szimulátor segítségével sikerült előrelépniük, és megtalálniuk a megfelelő beállításokat az adott pályára.