A Honda vet be elsőként továbbfejlesztett motort az idén

Forma-1, Kínai Nagydíj, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Toro Rosso
SHANGHAI, CHINA - APRIL 14: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 14, 2019 in Shanghai, China. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1Z1DHMF4S1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Némileg kényszerből a Honda lesz az első a négy jelenlegi F1-es motorgyártó közül, amely továbbfejlesztett motort vet be az idei szezonban, amely amellett, hogy megbízhatóbb és valamivel erősebb az elődjénél, garantálja a későbbi büntetést a Red Bulloknak és Toro Rossóknak.

Úgy tűnik, hogy a Renault után a Honda lesz a következő motorgyártó, amely nem lesz képes három belső égésű motorral teljesíteni az idei szezont. A franciák erőforrásait használók közül a mclarenes Carlos Sainz már a Bahreini Nagydíjra, a gyári istállónál vezető Nico Hülkenberg pedig a kínai versenyhétvégére kapott többek között új belső égésű motort, a japánok pedig a soron következő, bakui futamra mind a két Toro Rossóba és mind a két Red Bullba új, ráadásul egy továbbfejlesztett egységet szerelnek, ezzel ők az elsők, akik új specifikációjú motort vetnek be a szezon kezdete óta.

A Red Bull és a Toro Rosso is megkapja az új motort Forrás: Red Bull Content Pool

A Honda még nem tervezte bevetni a legújabb fejlesztését, mert bár a szezon előtt Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is elmondta, hogy aligha fogják végigcsinálni az évet a büntetlenül felhasználható három erőforrással, a negyedik futam így is igen korai a cserére.

A japánokat Danyiil Kvjat kínai motorjában felfedezett probléma késztette erre a lépésre, annak vizsgálata után ugyanis kiderült, hogy a sanghaji első edzésen fellépő probléma „minőségellenőrzési" gondokra vezethető vissza.

Hogy többet egyik Honda-motort használó autónál se léphessen fel hasonló, a japánok inkább a második fejlesztési lépcső bakui bevetése mellett döntöttek.

A fejlesztett erőforrástól nagyobb tartósságot, jobb megbízhatóságot, és „némileg megnövelt teljesítményt" várnak,

első sorban tehát nem a lóerők számát növelték, hanem megbízhatóbbá tették a motort. A bakui pálya egyébként is nagy igénybevételnek teszi ki az erőforrásokat, ez mindenképpen a fejlesztés tervezettnél korábbi bevetése mellett szólt.

Nagyjából garantált a büntetés a szezon későbbi részében a Toro Rosso és a Red Bull pilótáinak is Forrás: Red Bull Content Pool

Kvjat mellett a Kínában a harmadik szabadedzésen elszenvedett balesete miatt szintén már második motorját használó, Bakuban ugyancsak a harmadikat kapó Alex Albont is a hátrasorolásos büntetés szélére sodorja a mostani csere, és mivel még csak a szezon negyedik versenyénél járunk, garantált, hogy ez előbb-utóbb be fog következni.

Nincsenek jó kilátásai Max Verstappennk és Pierre Gaslynak sem, mert bár ők csak a második motort veszik igénybe Bakuban, a hátralevő futamok számát tekintve szintén nem valószínű, hogy nem kell legalább négy motort felhasználniuk az idén.

Az eddigi évek tapasztalatai alapján a Mercedes és a Ferrari a hetedik nagydíjnál előbb nem vet be új fejlesztést, hacsak addig nem kényszeríti őket valami erre. A Hondánál már az idény előtt kilátásba helyezték, hogy a felzárkózás érdekében akkor is cserélhetnek motort, ha ezt semmilyen megbízhatósági gond nem indokolja, és pusztán az új fejlesztések bevetését tartják szem előtt.