Társoldalunk:

A Honda vet be elsőként továbbfejlesztett motort az idén

2019.04.24. 11:04

Némileg kényszerből a Honda lesz az első a négy jelenlegi F1-es motorgyártó közül, amely továbbfejlesztett motort vet be az idei szezonban, amely amellett, hogy megbízhatóbb és valamivel erősebb az elődjénél, garantálja a későbbi büntetést a Red Bulloknak és Toro Rossóknak.

Úgy tűnik, hogy a Renault után a Honda lesz a következő motorgyártó, amely nem lesz képes három belső égésű motorral teljesíteni az idei szezont. A franciák erőforrásait használók közül a mclarenes Carlos Sainz már a Bahreini Nagydíjra, a gyári istállónál vezető Nico Hülkenberg pedig a kínai versenyhétvégére kapott többek között új belső égésű motort, a japánok pedig a soron következő, bakui futamra mind a két Toro Rossóba és mind a két Red Bullba új, ráadásul egy továbbfejlesztett egységet szerelnek, ezzel ők az elsők, akik új specifikációjú motort vetnek be a szezon kezdete óta.

A Red Bull és a Toro Rosso is megkapja az új motortForrás: Red Bull Content Pool

A Honda még nem tervezte bevetni a legújabb fejlesztését, mert bár a szezon előtt Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is elmondta, hogy aligha fogják végigcsinálni az évet a büntetlenül felhasználható három erőforrással, a negyedik futam így is igen korai a cserére.

A japánokat Danyiil Kvjat kínai motorjában felfedezett probléma késztette erre a lépésre, annak vizsgálata után ugyanis kiderült, hogy a sanghaji első edzésen fellépő probléma „minőségellenőrzési" gondokra vezethető vissza.

Hogy többet egyik Honda-motort használó autónál se léphessen fel hasonló, a japánok inkább a második fejlesztési lépcső bakui bevetése mellett döntöttek. A fejlesztett erőforrástól nagyobb tartósságot, jobb megbízhatóságot, és „némileg megnövelt teljesítményt" várnak, első sorban tehát nem a lóerők számát növelték, hanem megbízhatóbbá tették a motort. A bakui pálya egyébként is nagy igénybevételnek teszi ki az erőforrásokat, ez mindenképpen a fejlesztés tervezettnél korábbi bevetése mellett szólt.

Nagyjából garantált a büntetés a szezon későbbi részében a Toro Rosso és a Red Bull pilótáinak isForrás: Red Bull Content Pool

Kvjat mellett a Kínában a harmadik szabadedzésen elszenvedett balesete miatt szintén már második motorját használó, Bakuban ugyancsak a harmadikat kapó Alex Albont is a hátrasorolásos büntetés szélére sodorja a mostani csere, és mivel még csak a szezon negyedik versenyénél járunk, garantált, hogy ez előbb-utóbb be fog következni.

Nincsenek jó kilátásai Max Verstappennk és Pierre Gaslynak sem, mert bár ők csak a második motort veszik igénybe Bakuban, a hátralevő futamok számát tekintve szintén nem valószínű, hogy nem kell legalább négy motort felhasználniuk az idén.

Az eddigi évek tapasztalatai alapján a Mercedes és a Ferrari a hetedik nagydíjnál előbb nem vet be új fejlesztést, hacsak addig nem kényszeríti őket valami erre. A Hondánál már az idény előtt kilátásba helyezték, hogy a felzárkózás érdekében akkor is cserélhetnek motort, ha ezt semmilyen megbízhatósági gond nem indokolja, és pusztán az új fejlesztések bevetését tartják szem előtt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK