Kubica nem varrná Paddy Lowe nyakába a Williams mélyrepülését

Forma-1, Paddy Lowe, Williams Racing, Barcelona teszt 7. nap
Paddy Lowe (GBR) Williams Racing Chief Technical Officer with the media. Formula One Testing, Day 3, Thursday 28th February 2019. Barcelona, Spain.
Vágólapra másolva!
Technikai igazgatóként egy rossz és egy még rosszabb autó létrehozásában működött közre a Williamsnél, mielőtt kirúgással felérő szabadságra küldték, Robert Kubica szerint azonban még így sem lehet kizárólag Paddy Lowe-t felelőssé tenni a patinás istálló szenvedéséért.

A története legnagyobb mélyrepülését bemutató Williams istálló gyenge szereplésének kezdete egybeesik azzal az időszakkal, amikortól a korábban a Mercedesnél dolgozó Paddy Lowe-t kinevezték az istálló technikai igazgatójává, pontosabban amikortól már érdemben bele tudott szólni az aktuális autó tervezésébe. A 2018-as Williams volt az első, amely már Lowe irányítása alatt épült, és hatalmas kudarcnak bizonyult, alapvető tervezési hibákat kellett orvosolni a szezon során több-kevesebb sikerrel. A 2019-es évre ezután ahelyett, hogy előbbreléptek volna, még nagyobb gödörbe kerültek, ami Lowe menesztéséhez, hivatalosan szabadságra küldéséhez vezetett. Robert Kubica azonban óva int attól, hogy bárki egyedül a brit szakembert tegye felelőssé a jelenlegi helyzetért.

Lowe az előszezoni teszteken kellemetlen kérdésekkel volt kénytelen szembesülni Forrás: Williams Racing

Lowe-t az Ausztrál Nagydíj előtt küldte szabadságra a Williams, azóta nem érkezett hír róla. Menesztése nem lesz egyszerű, ugyanis 2017-es érkezésekor az igazgatótanács tagja is lett, részesedése van a csapatban. Bárhogyan is alakul a sorsa,

Robert Kubica, az istállónál az idei szezonra versenyzővé előléptetett lengyel veterán nem akarja Lowe nyakába varrni a jelenlegi problémákat,

sem azt, hogy az idei autóval nem lettek kész időre, sem azt, hogy az még a tavalyinál is jobban el van maradva a riválisok versenygépeitől. „Nem hiszem, hogy egy emberen múlt, sajnos azonban normál esetben a hierarchiában legmagasabban levő személy fizeti meg az árát – nyilatkozta Kubica az Autosportnak. – A jelenleg látható problémák pedig nem a múlt hónapban gyökereznek, hanem hosszabb ideje halmozódtak.

Ha tavaly az első helyekért harcoltunk volna, valószínűleg most azt kérdeznék, hogy miként tudott Paddy tökéletes autót építeni. Soha nem egy emberről szól ez az egész."

Patrick Head (jobbra) korábban megkerülhetetlennek számított a Williamsnél, most tanácsadóként kell gatyába ráznia a csapatot Forrás: Williams

Ennek tükrében csodát várni valószínűleg a csapathoz a Kínai Nagydíj előtt visszahívott, évekkel ezelőtt nyugdíjba vonult társalapító és egykori technikai igazgató Patrick Head érkezésétől sem kell, jó irányba mozdítani a dolgokat azonban ő is képes lehet. A Headdel a Williamsnél korábban évekig együtt dolgozó Ralf Schumacher a szezon elején úgy nyilatkozott, hogy a korábbi technikai igazgató karaktere hiányzott eddig a csapatból. Hasonló véleményen van Kubica is.

Egyértelműen jelenthetik emberek a különbséget, de nagyon sok ember működteti a csapatot, és teszi azt sikeressé, vagy nem."

Headnek mindenesetre nem lesz könnyű dolga, már csak Kubica beismerését tekintve sem. „Tavaly sem voltunk nagyszerű helyzetben, de hogy őszinte legyek, az idén még nehezebb helyzetben vagyunk, miközben tavaly úgy gondoltuk, hogy már nem lehet rosszabb" – ismertette a keserű valóságot a lengyel.