A csapatok és a Pirelli is ellenzi az időmérő reformját

Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
SHANGHAI, CHINA - APRIL 13: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 13, 2019 in Shanghai, China. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1Z12Q3TUD1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Media egy új időmérő rendszert szeretne bevezetni, de a csapatok többsége nem lelkesedik érte, így egyre kisebb az esély, hogy változik a jelenlegi formátum 2020-ra.

A jelenlegi három helyett négy részre bontaná az időmérő edzést a Liberty Media, az első három szekcióban a négy-négy leglassabb pilóta esne ki. Ez azt jelentené, hogy a végére nyolc versenyző maradna, akik egy új, negyedik, tízperces szakaszban mérkőznének meg a rajtrács első nyolc pozíciójáért.

Az új rendszerről a szezon előtt Londonban tárgyaltak először, majd Bahreinban újra megvitatták a módosított formátumot, de úgy tűnik, a csapatok és a Pirelli sem lelkesedik az elképzelésért.

Megálljt parancsolnak az időmérő reformjának? Forrás: Peter Fox/Getty Images

Az olasz gumibeszállító F1-es vezetője, Mario Isola jónak tartja a jelenlegi rendszert, emiatt nem gondolja, hogy feltétlenül meg kellene változtatni azt, ami jól működik. „Azt hiszem, hogy a jelenlegi formátum megfelelő. Bármilyen más megoldást alaposan át kellene gondolni. Semmilyen [más lebonyolítási rendszer bevezetéséhez] sem vagyunk közel, és bizonyára jó érvek vannak a változtatás mellett és ellen is."

Az olasz szerint a felvetés több problémát vonna maga után. A jelenlegi gumimennyiség nem lenne elegendő, ami egyrészt a sportszabályzat módosítását és többletköltséget is jelentene.

„Ha egy újabb szekciót is akarunk hozzáadni, akkor minden szakaszban két szett abroncsot kellene használni, amely nyolc lágy abroncsszettet jelentene. Megvan a kockázata annak, hogy rosszabbra alakítjuk át a rendszert. Először vizsgálódni kellene, és ki kellene tűzni a célokat, mielőtt bármit is gyorsan megváltoztatnánk" – mondta Isola.

Mattia Binotto óva inti a Forma-1 vezetőit attól, hogy elhamarkodott döntést hozzanak Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Racefans értesülései szerint a tíz csapat közül csak a Renault támogatja igazán az új időmérő bevezetését. Több istálló, köztük a Ferrari is attól tart, hogy a jelenlegi sikeres formátumot rosszabbra alakítanák át. Az olaszok csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint alaposan meg kell vizsgálni minden megoldást, mielőtt bármit is megváltoztatnának.

– kezdte Binotto. - Beszéltünk erről Londonban és Bahreinben is. Támogatóan állunk a dolgokhoz, ha a szimulációk jó eredményeket hoznak, és megbizonyosodunk arról, hogy nem vet fel újabb problémákat [egy esetleges újabb formátum]."

A Liberty Media által felvetett ötletről április végéig elektronikus úton szavaznak majd a csapatok. Ha nem találnak kétharmadnyi támogatót ezen a voksoláson, akkor 2020-ra csak abban az esetben vezethetnék be az új rendszert, ha kivétel nélkül minden csapat beleegyezne.