Vágólapra másolva!
Aerodinamikai fejlesztésekkel próbálja a Ferrari korrigálni az idei autójuk gyengeségeit. Mattia Binotto a teljesítményt a megbízhatóság elé helyezi.

Nem a várakozások szerint alakult a Ferrari szereplése a szezon első három versenyhétvégéjén, miután a teszteken az SF90 nemcsak versenyképesebbnek tűnt, de a pilóták is elégedettebbek voltak vele. Sebastian Vettel Kínában elárulta, még mindig nem tudta visszanyerni az arcára Barcelonában még mosolyt csaló érzést.

Arra többen is felfigyeltek, hogy a Ferrari a bahreini és a kínai egyenesekben nagyon gyors volt, a kanyarokban viszont időt vesztett, Sanghajban annyit, hogy a kör egészét tekintve már a Mercedes diktálta a tempót. Több elmélet is született, hogy mi lehet a gond, Nico Rosberg szerint aerodinamikai probléma van, de felmerült az is, hogy a futómű miatt nem működik az autó.

Változtatni kell a Ferrarin? Forrás: AFP/Str

Azt Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is elismerte az Auto Motor und Sportnak, hogy „a pályáktól függően vannak bizonyos korlátozásaink”, és elárulta, hogy „dolgozunk egy olyan hátsó szárnyon, mint a Mercedesé”. A szaklap szerzője, Michael Schmidt felvetette, hogy ez az első szárny átalakítását is hozhatja, és

tekintettel a bakui pálya tempós jellegére, valószínű, hogy az új alkatrészek csak a májusi Spanyol Nagydíjra érkeznek majd meg.

Az ellenfelek, köztük a Mercedes táborában azt is gyanítják, hogy a Ferrari gumikezelésén is van mit javítani. Különböző versenyautóknak gyakori problémája, hogy a gumikkal csak egy igen szűk hőmérsékleti tartományban tudnak jól bánni, és nehezen találják el azokat a beállításokat, amelyekkel ez az „ablak” elérhető.

A Mercedes autói háromból három futamot nyertek meg Forrás: AFP/Wang Zhao

„Bahreinben nem tudtuk behozni az egyenesekben elvesztett időt, mert a Ferrari jobb volt a kanyarokban” – idézett a szaklap egy Mercedes-mérnököt. – Talán, mert a hosszú egyenesben a guminak volt elég ideje lehűlni. Melbourne-ben és Sanghajban a kanyarok egymást követik, felmerül a gumik túlmelegedésének kockázata.”

Tartja magát az a gyanú is, hogy a Ferrari a motorteljesítmény visszafogása miatt alkalmaz alacsonyabb leszorítóerőt, ami a kanyarokban nem kedvez a gumiknak,

a csapatfőnök viszont azt mondta, még a kockázatok árán sem spórolna a lóerőkkel. „A köridő elsőbbséget élvez, aztán jöhet a megbízhatóság is” – nyilatkozta Binotto. A Ferrari a Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc révén a győzelem felé tartott, de motorhiba miatt a monacói pilóta végül csak a 3. lett.