Vágólapra másolva!
Sean Bratches, a Forma-1 kereskedelmi igazgatója felfedte, hogy a száguldó cirkusz vezetői már tárgyalásokat folytatnak arról, hogy még egy futamot rendezzenek Kínában, ráadásul utcai helyszínen.

A Liberty Media hatalomátvétele óta állandó témát jelent a versenynaptár alakulása és új helyszínek bevonása a Forma-1 körforgásába. A kereskedelmi jogok birtokosa amellett, hogy szeretné megtartani a történelmi versenyeket, igyekszik kiaknázni a kiaknázatlan piacokat, ezért az Egyesült Államokban a jelenlegi mellé még egy versenyt tervez, valamint Ázsiában is próbál minél több futamot tető alá hozni. A 2020-ban érkező Vietnámi Nagydíjjal három ázsiai verseny is lesz a naptárban, a Liberty azonban nem állna meg itt, sőt, egyből egy utcai futamot képzelt el.

A kínai szurkolók már 15 éve láthatnak F1-et hazájukban Forrás: Picture-Alliance/AFP

Az első Kínai Nagydíjat 2004-ben rendezték, azóta pedig már 16 Forma-1-es futamnak adott otthont a sanghaji pálya. Könnyen lehet azonban, hogy nem sokáig lesz ez az egyetlen verseny a világ legnépesebb országában, az F1 vezetői ugyanis egy második kínai futamot is kilátásba helyeztek.

Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy puhatolózó tárgyalásokat folytatnak hat kínai város vezetőivel is egy esetleges utcai futamról.

A jelöltek között a főváros Peking is szerepelhet, ahol a Formula E első idényében már rendeztek utcai autóversenyt. „Nagyon érdekelne minket egy utcai futam lehetősége. Jól megférnének egymás mellett az F1-re épült hihetetlen sanghaji létesítménnyel" – nyilatkozta Bratches az AFP-nek.

A kereskedelmi igazgató hangsúlyozta, hogy egyelőre csak a lehetőségét mérlegelik egy második versenynek Kínában, semmiképpen sem kötelezték el magukat mellette.

Eközben Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója a Kínai Nagydíjról egyenesen Vietnámba utazott, hogy személyesen nézze meg a 2020-as hanoi verseny előkészületeit. „Úgy gondoljuk, hogy ez a pálya nagyon különleges szórakozást és izgalmas csatákat tartogat. Egy városi pálya és egy épített aszfaltcsík kombinációja lesz" – mondta a L'Equipe-nek.

Már folynak a munkálatok a 2020-as Vietnámi Nagydíj helyszínén Forrás: Picture-Alliance/AFP/Bennett Murray

Carey bízik abban, hogy Vietnámban népszerű és fenntartható versenyt tudnak összehozni, az utóbbi években ugyanis Malajzia, Dél-Korea és India is „bedobta a törölközőt" a térségben, mondván nem éri meg versenyt rendeznie.

A 2017-es nagydíj után búcsút intő Malajzia ugyanakkor nem zárkózik el attól, hogy a jövőben ismét vendégül lássa a mezőnyt,

ha a Liberty szeretne visszatérni az országba. Különösen az lehet biztató a maláj drukkereknek, hogy Dr. Mahathir Mohamad miniszterelnök visszatérésével a kormányba az a személy jött vissza, aki 1999-ben Malajziába vitte az F1-et. Razlan Razali, a szepangi pálya vezérigazgatója a 2022-es dátumot tartja a legkorábbinak, amikor ismét Forma-1-es versenyt rendezhetnek.