Vágólapra másolva!
Sokan, köztük a 2016-os világbajnok Nico Rosberg úgy véli, hogy a Ferrari idei F1-es torpedójával alapvető tervezési problémák vannak, amelyek miatt a csapat képtelen tartani a lépést a Mercedesszel, azonban Sebastian Vettel és Lewis Hamilton szerint sem ez a helyzet.

Három verseny telt el a 2019-es szezonból, mindhárom kettős Mercedes-győzelemmel ért véget, noha az idény előtti teszteken a címvédőnél is a Ferrarit tartották az esélyesnek. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta a közvélemény azt találgatja, hogy hová tűnhetett a vörösök Barcelonában mutatott tempója. A rosszul belőtt aerodinamikai egyensúlytól kezdve a motorgondokon át sokféle teória született már a Ferrari ausztráliai és kínai gyengélkedéséről, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel azonban azt állítja, a maranellóiak konstrukciójával semmi gond nincsen, csak még nem jöttek rá, hogy miként hozhatják ki belőle a legtöbbet.

A Ferrari Ausztrália után Kínában sem volt elég gyors Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Hamilton már a tavalyi világbajnoki győzelme után is előszeretettel hangoztatta, hogy

a szezon nagy részében nem a Mercedesé volt a leggyorsabb autó a mezőnyben, csapatként viszont ők voltak a legjobbak, ezért tudtak ismét világbajnokok lenni. A címvédő szerint az idén eddig ugyanez a helyzet.

„Szerintem a rendelkezésre álló csomagból mi kihozzuk a legtöbbet, a jövőben pedig még több teljesítményt javító fejlesztés érkezik, amelyektől előbbre fogunk lépni” – mondta az ötszörös világbajnok.

Tudjuk, hogy ott vannak a sarkunkban, és a Red Bull sincs messze, de nem teljesítenek elég jól csapatként, úgy, ahogy mi. Manapság erre van szükség, minden téren teljes támadás kell. Érdekes lesz látni, hogy miként alakulnak a következő versenyek.”

Csupán az autó megértésében rosszabb a Ferrari a Mercedesnél? Forrás: AFP/Wang Zhao

Azt Hamilton sem tudja, hogy pontosan mi az oka a vörösök bukdácsolásának, de nem áltatja magát, szerinte a folytatásban lesznek olyan pályák, amelyeken nem a Mercedes lesz előnyben. „Nem hiszem, hogy a Ferrarinak mostanáig sikerült összeraknia egy rendes versenyhétvégét. Bahreinben úgy tűnt, hogy ez lesz a helyzet, majd mégsem, Kínában pedig egy kicsit csapongóak voltak. Nem tudom, hogy pontosan hol veszítenek időt, az egyenesekben 4 tized körül hoznak rajtunk, a kanyarokban viszont veszítenek. Érdekes lesz látni, hogy a következő futamokon miként alkalmazzák majd ezt a stratégiát.

A Kínában a csapatutasításnak köszönhetően idei első dobogós helyezését szerző Sebastian Vettel hasonlóan vélekedett Hamiltonhoz, egyúttal

ellentmondott Nico Rosberg teóriájának, amely szerint a Ferrari elrontotta az idei autója aerodinamikai koncepcióját, és a leszorítóerőt feláldozta a minél jobb légellenállás oltárán.

Természetesen attól, hogy ezt Vettel nem ismeri be, még lehet ez az igazság, az azonban biztos, hogy a Ferrarinál kitartanak amellett, hogy nincs baj az SF90-nel.

– nyilatkozta a négyszeres világbajnok. – Még mindig nem vagyok teljesen elégedett ahhoz képest, ahol a teszteken voltunk. A három eddigi versenyhelyszín meglehetősen különböző pályákon volt, a körülmények is mások voltak, mégis kezdünk látni egyfajta tendenciát és megérteni a dolgokat – különösen versenytávon – azt, hogy mire van szükségünk, mire van nekem szükségem ahhoz, hogy kihozzam az autóból, ami benne rejlik.”

Vettel egyelőre az, aki kevésbé boldogul az idei Ferrarival Forrás: AFP/Wang Zhao

Azt Vettel is elismerte, hogy minél előbb meg kell érteniük az autójukat, mert

ha sokáig a sötétben tapogatóznak, az a fejlesztési versenyben is visszavetheti őket, vagy akár a tavaly ősszel látott módon zsákutcába tévedhetnek.

„A következő hetek nagyon fontosak lesznek abból a szempontból, hogy megértsük, merre kell haladnunk a következő hónapokban a fejlesztésekkel.

Ausztráliában szenvedtünk a körülményekkel és valószínűleg a beállításokkal is, Bahreinben már sokkal jobb volt a helyzet, Kínában pedig megint voltak olyan részei a futamnak, amelyeken túl gyengék voltunk. A motorral nagyon elégedettek lehetünk, erősnek tűnik, összességében véve pedig az autónk is jó, semmi baj nincs vele.”