Vágólapra másolva!
A Ferrari csapatfőnöke megindokolta, hogy miért állították félre Charles Leclerc-t Sebastian Vettel elől a Kínai Nagydíjon. Leclerc nem akart „butaságokat” nyilatkozni a Ferrari döntéséről.

A Ferrari amellett, hogy az időmérő után a versenyen sem tudta tartani a lépést a Mercedesszel, azzal hívta fel magára leginkább a figyelmet a Kínai Nagydíjon, hogy három futam alatt már harmadszor alkalmazott csapatutasítást. Ausztráliában Charles Leclerc nem előzhette meg Sebastian Vettelt, majd Bahreinben arra kérték, hogy még két körig maradjon a német mögött, míg Sanghajban el kellett engednie négyszeres világbajnok csapattársát. Ausztráliában Leclerc eleget tett a kérésnek, míg Bahreinben nem, most pedig ismét betartotta az utasítást. Mattia Binotto csapatfőnök megérti, ha fiatal pilótája dühös a csapatra a döntés miatt, de állítja, nem Vettelt favorizálták vele szemben.

Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton

Míg Bahreinben Leclerc egész hétvégén gyorsabb volt Vettelnél, Kínában hátrányban volt a négyszeres világbajnokkal szemben. Ennek ellenére a rajtnál el tudott menni a 3. helyről induló másik Ferrari mellett, az élen haladó két Mercedest azonban nem tudta követni, folyamatosan szakadt le Lewis Hamiltontól és Valtteri Bottastól. A Ferrarinál ezt nem nézték sokáig tétlenül, előbb a tempó növelésére kérték a monacóit, majd félreállították Vettel elől. Leclerc hiába zúgolódott már a rádióban is, a Ferrarit ez nem hatotta meg.

Mattia Binotto csapatfőnök később azzal magyarázta a döntést, hogy nem akarták elengedni a Mercedeseket, Leclerc tempója pedig nem volt elég ahhoz, hogy csökkentsék a különbséget.

„A versenynek abban a szakaszában a Mercedesek valamivel gyorsabbak voltak, ezért mi meg akartuk adni Sebastiannak is a lehetőséget, hogy lássuk, képes-e csökkenteni a távolságot hozzájuk képest – mondta Binotto a Sky Sportsnak. – Nem az egyik versenyzőnket favorizáltuk a másikkal szemben, hanem csak csapatként próbáltuk megtenni, amit csak tudtunk.”

Binotto megérti, ha Leclerc-nek nem tetszett a döntés, de kitart amellett, nem őt akarták hátráltatni, és legközelebb lehet, hogy pont neki fognak kedvezni egy ilyen helyzetben.

de legközelebb talán majd ő fog profitálni a csapat döntéséből.”

Vettel zöld utat kapott a csapattól – Galéria Forrás: AFP/Wang Zhao

Maga Leclerc a rádióban hiába tűnt feldúltnak, közvetlenül a verseny után nem akart elhamarkodottan ítéletet mondani a csapatutasítás fölött.

– mondta a monacói, aki belül azért érezte, hogy ez a mostani, csapatutasítással vagy anélkül, de nem az ő futama volt. – Az egész hétvége sem volt olyan, amilyet szerettem volna. Az időmérő rendben volt, a szabadedzések viszont nem, a versenynek is úgy kellett nekivágnom, hogy nem voltak megfelelő megtankolt autós versenyszimulációk mögöttem.”

A második kerékcserék alkalmával a Ferrari jóval tovább hagyta kint a kemény gumikon Leclerc-t, mint csapattársát, ezzel látszólag megfosztva őt az esélytől, hogy a futam végén megpróbálja visszaszerezni Max Verstappentől a negyedik helyet.

Ezt a döntést Leclerc megértően fogadta.

„Ha az én versenyemet nézzük, akkor nyilván előbb kellett volna kiállnunk a második kerékcserére, viszont ha a csapatét, akkor szerintem a helyes döntés született. Megpróbálták lelassítani a Mercedest, és megadni Sebnek az esélyt, hogy felzárkózzon, szerintem ez volt a cél. Nem vált be, de legalább megpróbáltuk.”

Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton

Ami Sebastian Vettelt illeti, a négyszeres világbajnok először állhatott dobogóra az idei szezonban, a Ferrari bahreini tempójából kiindulva azonban aligha arra számított, hogy a harmadik hellyel kell majd beérnie.

Arra a kérdésre, hogy tehettek-e volna bármit azért, hogy versenyben legyenek a Mercedesszel, először hosszas csönd volt a válasz a részéről.

„Nem igazán – mondta bizonytalanul Vettel némi gondolkodás után a Sky Sportsnak. – Talán nem volt tökéletes a hétvégénk, de szerintem elég jó munkát végeztünk azzal, hogy a megfelelő működési tartományba hozzuk az autót. A verseny alatt néhány dolog világosabbá vált a körök múlásával, de a Mercedes nagyon erős volt, akárcsak Ausztráliában, úgyhogy

A befutó után Vettel elmondta, hogy van min dolgozniuk a gyárban, mert bár jó eredményt értek el szerinte, a nagyszerűtől azért ez messze van. Ugyanezt erősítette meg Binotto is. „Kétségtelenül nem voltunk elég gyorsak a győzelemhez, a Mercedes az egész hétvégén gyors volt. Érdekes, hogy egyik versenyről a másikra teljesen meg tud változni a helyzet, mi gyorsak voltunk Bahreinben, most azonban pont az ellenkezője a helyzet.

Most az a feladatunk, hogy fejlesszük az autót, amennyire csak tudjuk ahhoz, hogy ezentúl mi legyünk elöl.”