A legrosszabb szombati pilótát választották a Kínai GP legjobbjának

Forma-1, Kínai Nagydíj, Alexander Albon, Toro Rosso
SHANGHAI, CHINA - APRIL 14: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda on track during the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 14, 2019 in Shanghai, China. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1Z1EJ55QD1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az újonc Alexander Albon utolsóként indulva szerzett pontot a jó stratégiának köszönhetően. Elismerte, hogy tegnap a nagy bukás miatt talán ő volt a mezőny leggyengébb tagja.

A Toro Rosso thaiföldi újonca, Alxeander Albon zsinórban a második futamon végzett a pontszerzők között, miközben rutinosabb csapattársa, Danyiil Kvjat egymás után második alkalommal ütközött. Albon 10. helye a Kínai Nagydíjon azért nagy bravúr, mert az utolsó edzésen csúnyán összetörte az autóját és az időmérőn részt sem vehetett.

A nézők őt választották a nap versenyzőjének (ez általában a közönség szimpátiáját jelenti, nem feltétlenül a teljesítmény hiteles megítélését), amit boldogan vett tudomásul. "Nem éreztem úgy, hogy lenyűgözően mentem volna. Igen, utolsóként indultam, de nem volt őrült futam. Örülök, hogy én lettem a nap versenyzője,

– mondta.

Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Lewis Hamilton, fényképezés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, szurkolók
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, rajt
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Kínai Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, cél
Forma-1, Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, pezsgőzés
Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton

Albon kezdetben mások kalamajkáival és Antonio Giovinazzi előzésével lépkedett fentebb, majd azzal, hogy

a mezőny többségével ellentétben csak egyszer állt ki a bokszba.

Emiatt a frissebb abroncsokon támadó Romain Grosjean nagy nyomás alá helyezte az utolsó körökben.

"Tudtuk, hogy necces lesz, de bevállaltuk [az egyetlen kerékcserét]. Az utolsó körök idegtépők voltak – mondta, azt állítva, hogy a gumijai teljesen elfogytak 10 körrel a cél előtt, és a lekörözéseknél tovább ártott nekik a turbulens levegőben haladva. Grosjean végül nem tudott rést találni a pajzsán.

"Erős tempót diktált a verseny végén, tudtam, hogy utolér – nyilatkozta Albon. – Azonban amikor követett, túlhevítette a gumijait, ezt hamar észrevettem, amikor én előztem másokat. Szóval tudtam, hogy nehéz feladata lesz, és hálás voltam a kék zászlókért. Mindig kívántam az újabb és újabb lekörözendő autókat."