Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő szerint néhány beállítás megváltoztatásának és alkalmazkodóképességének köszönhető, hogy végül felzárkózott a pole pozíciót elérő csapattársa mögé a kínai időmérőn.

Még korábbi riválisa, Nico Rosberg is leírta Lewis Hamiltont a Kínai Nagydíj időmérő edzése előtt, mert az ötszörös világbajnok küzdött az autójával, és úgy tűnt, hiába ő a mezőny egyik legjobbja az időmérőkön, ezúttal nem tudja felvenni a versenyt Valtteri Bottasszal. Hamilton végül 0,023 másodperces hátránnyal csak a 2. lett, de így is elégedett volt az eredményével.

„Tegnap és a Q2-ig ma is küszködtem az autóval, de megváltoztattam néhány beállítást a kormányon és más íven vettem néhány kanyart, hogy áthidaljam a lemaradást – nyilatkozta Hamilton. – Őszintén, elég büszke vagyok a munkámra, figyelembe véve, mennyire le voltam maradva az időmérő elején. Valtteri igen gyors volt egész hétvégén, megérdemli a pole-t.”

Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Sean Bratches, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, Chase Carey, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Valtteri Bottas, Jean Todt, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Kínai Nagydíj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Sean Bratches, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, Chase Carey, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Valtteri Bottas, Jean Todt, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Kínai Nagydíj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Kínai Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Sean Bratches, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Kínai Nagydíj
Forma-1, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj
Forma-1, Guanyu Zhou, Renault F1 Team, Chase Carey, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Valtteri Bottas, Jean Todt, Kínai Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kínai Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Kínai Nagydíj
Forma-1, Jessica Hawkins, F1 Fan Festival, Sanghaj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Kínai Nagydíj

Hamilton az Autosport kérdésére elárulta, elsősorban az első szektorban próbált javulni, végül a leggyorsabb lett a pálya első harmadában, de úgy vélte, ekkor már késő volt. A részleteket természetesen nem árulta el, de annyit mondott, hogy nem a gumik hőmérséklete fogott ki rajta, hanem eleinte „a balansz és a tapadás megfelelő használata” okozott gondot a számára.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke méltatta a pole-t elérő Bottas teljesítményét, de kijelentette, számára az edzés legjobbja Hamilton volt. „Néhány tizedmásodpercnyi hátrányban volt, az utolsó etapjai előtt [közvetlenül] nem tudott a lágy gumikkal menni, és az elméleti legjobb köre 2 tizeddel gyorsabb lett volna, ezt jó látni” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

Bottas egyelőre a melbourne-i formájára emlékeztet Forrás: Jerry Andre / Sutton Images/Motorsport Images

Wolff boldog volt, mert a két autója hasonló teljesítményt nyújtott, és legyőzték a végére kissé feljavuló Ferrarit. Megjegyezte, hogy hosszú évek munkájával végre elérték, hogy az autójuk a kanyargós szektorokban is jól viselkedik, de „a légellenállás és a motorerő kombinációja” miatt „nem szabad semmit érintetlenül hagynunk a karosszéria és az erőforrás kapcsán.”

A pole pozíciót begyűjtő Bottas kijelentette, optimista a futam előtt, de nem gondol túlságosan előre.

„Az önbizalom terén jól állok, köszönöm a kérdést. Jól indult az év, nekem és a csapatnak is, eddig optimális volt, de ez még csak a kezdet. Ma is jó napunk van, remélhetőleg holnap is az lesz, de hosszú szezon vár ránk. Már a délelőtt során is lendületben voltam, a harmadik szabadedzésen. A Q3-ban kissé küszködtem, hogy összerakjam a tökéletes kört, de így is elég lett.”