Vettelt a szokottnál is nagyobb figyelem övezheti a Kínai Nagydíjon az előző futamon dobogós helyezésbe kerülő megpördülése miatt, sokan ugyanis már a tavalyi, hibát hibára halmozó pilótát vélik felfedezni a négyszeres világbajnok „idei kiadásában." Nem osztja ezt a nézetet Lewis Hamilton, aki még Bahreinben kiállt hibázó riválisa mellett. Vettel erről csak most, Kínában szerzett tudomást, és amellett, hogy jól estek neki ötszörös világbajnok kollágája szavai, azt is elmondta, hogy nem tervez gyökeresen változtatni a hozzáállásán vagy a vezetési stílusán amiatt, hogy a jövőben ne kövessen el sokba kerülő bakikat.
Vettel tavaly Hockenheimben, Monzában, Szuzukában, és Austinban is nagyot rontott, az előző futamon történt megpördülése pedig leginkább a monzai esethez hasonlított, hiszen akkor is kerék a kerék ellen meccselt Hamiltonnal, amikor elveszítette az uralmat az autója felett. A Mercedes pilótája tavaly, és az idei bahreini verseny után is Vettel védelmére kelt, míg sokan mások egyből kongatni kezdték a vészharangot, és temetni kezdték a Ferrari világbajnokát.
Talán ő az egyetlen, akinek nem rövid távú a memóriája
– szúrt oda a német az őt kritizálóknak Sanghajban. – Szerintem már mindketten régóta itt vagyunk, és természetes, hogy amennyire le szeretném győzni őt, ugyanannyira akar ő is legyőzni engem. Néha ugyanakkor az ember nem lát bele abba, hogy mi történik a másikkal a saját csapatán belül. Ha egy csapatban versenyeznek, akkor egy kicsit többet tud az ember a másikról, néha azonban a dolgok nem a mi szájízünk szerint alakulnak, néha pedig nehéz véleményt mondani bizonyos dolgokról, ha az ember nem tud róluk mindent.
Ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy manapság az emberek egy hét alapján mondanak ítéletet. Ez az élet része.
Nem tudtam, hogy [Hamilton] mondott szép dolgokat rólam, de jó hallani, hogy igen."
Újabb megforgása után
felvetődhet a kérdés, hogy Vettel megközelítésével valamilyen alapvető probléma van, és valamit másképp kellene tennie ahhoz, hogy megelőzze az újabb hibákat. Maga az érintett ezzel nem ért egyet.
„Voltam már párszor Bahreinben, ismerem a pályát, nyertem is ott többször, ezért nem hiszem, hogy bármi alapvető dolgot meg kellene értenem vagy tanulnom – mondta Vettel, aki ehelyett arra utalt vissza, hogy még Bahreinben sem érezte magát jól az autóban, nem volt kibékülve az SF90 viselkedésével. – Minden szezon más, mások a kihívások. A bahreini teszten volt egy kis időnk jobban megérteni az autót, és játszadozni a beállításokkal.
Nem az a normális megközelítés, hogy az ember egyik napról a másikra változtat a vezetési stílusán, vagy más alapvető dolgokon.
Nem gondolnám, hogy szükség lenne erre."
Az általános vélekedés szerint egyértelműen a Ferrarié a leggyorsabb autó jelenleg, és noha ez sokszor tavaly is így volt, Lewis Hamilton kérlelhetetlenül szállította a kritikus pillanatokban is az eredményeket a Mercedesnek, egyéni megingása pedig szinte egyáltalán nem volt. Ezzel szemben
Vettel már az idén is túl van egy komoly hibán, ami miatt riválisa akár pszichológiai előnybe is kerülhet, Hamilton azonban másképp látja a helyzetet.
„Én nem így érzem, nem azzal a tudattal megyek bele egy párharcba vele, hogy én vagyok fölényben, vagy bármi ilyesmi – nyilatozta Hamilton. – Szeretek kerék a kerék elleni csatázni, bárki is legyen a másik autóban. Mindenki ellen ugyanazzal a mentalitással küzdök, akár ebben, akár másik géposztályban. Talán ezt a kérdést nem is nekem, hanem neki kellene feltenni."