Társoldalunk:

Négyen is lépéshátrányba kerülhetnek a Renault kínai fejlesztése miatt

2019.04.11. 12:52

A megbízhatóság javítása szempontjából elengedhetetlen fejlesztést vet be a Renault a Forma-1-es Kínai Nagydíjon, emiatt azonban elkerülhetetlen büntetések várnak a mezőny négy pilótájára is.

Bármilyen sokat is fejlődött a Renault-erőforrás a tél folyamán, ebből a megbízhatóság terén egyelőre vajmi kevés látszik. Az első két verseny alatt toronymagasan a francia gyártó szenvedte el a legtöbb meghibásodást, több kisebb probléma mellett ezek között pedig két „végzetes" is akadt, Ausztráliában Carlos Sainz McLarenje, Bahreinben Nico Hülkenberg gyári Renault-ja esett ki a versenyből motorhiba miatt, de a másik gyári autó sem ért célba Daniel Ricciardo alatt. Hogy kiküszöbölje a megbízhatósági gondokat, a Renault Kínára új kinetikusenergia-visszanyerő rendszert hozott, amelyet a McLarenekbe és a gyári istálló autóiba is beszerelnek, ez azonban a későbbiekben még vissza fog ütni.

A Renault-nál lázasan igyekeznek javítani a megbízhatóságonForrás: AFP/Andrej Isakovic

Nem ez lesz az első alkalom az idén, hogy egy Renault-motoros autónak valamilyen erőforrás-elemből újat kell használnia, Carlos Sainz a második futamra új belső égésű motort, turbót, MGU-H-t és MGU-K-t is kapott, míg Hülkenberg a kínai versenyhétvégét kezdi meg második belső égésű motorjával

. Az új specifikációjú kinetikusenergia-visszanyerő rendszer három pilóta, Hülkenberg, Ricciardo és Lando Norris esetében azt jelenti, hogy már most gyakorlatilag biztossá vált, hogy a szezon valamely pontján hátrasorolásos büntetésre számíthatnak,

mert MGU-K-ból csak kettőt lehet használni egy szezonban az pedig kizárt, hogy a mostani egységgel teljesítsék a hátralevő 19 futamot, az előző változatot pedig aligha fogják visszatenni az autóba. A legrosszabbul azonban nem ők, hanem Carlos Sainz járt, akit már most, Kínában is hátra fognak sorolni, mivel neki ez lesz a harmadik MGU-K-ja idén.

Sainz már most lépéshátrányba került a kínai futamraForrás: Motorsport Images/Steven Tee

„Dolgoztunk a megbízhatóságon, hogy megoldjuk az ezzel kapcsolatos gondokat. Sajnálatos, hogy Bahreinben egy nagyszerű eredménytől estünk el, de az már a múlt - nyilatkozta Hülkenberg Kínában. – Nálam a belső égésű motor romlott el, ezért most a második motoromat szerelték be az autóba, de már a szezon kezdetétől fogva más gondjaink is voltak, például az MGU-K-val, ezért Kínára az összes Renault-motoros autó egy újratervezett MGU-K-t kap. Magabiztosak vagyunk azt illetően, hogy ez megoldja minden gondunkat, de természetesen tovább dolgozunk, hogy javítsunk a helyzetünkön."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK