Négyen is lépéshátrányba kerülhetnek a Renault kínai fejlesztése miatt

Forma-1, Bahreini Nagydíj, szombat, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing
Renault's German driver Nico Hulkenberg steers his car during the third practice session ahead of the Formula One Bahrain Grand Prix at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital Manama, on March 30, 2019. - The Formula One Bahrain Grand Prix will be held on March 31. (Photo by Andrej ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
A megbízhatóság javítása szempontjából elengedhetetlen fejlesztést vet be a Renault a Forma-1-es Kínai Nagydíjon, emiatt azonban elkerülhetetlen büntetések várnak a mezőny négy pilótájára is.

Bármilyen sokat is fejlődött a Renault-erőforrás a tél folyamán, ebből a megbízhatóság terén egyelőre vajmi kevés látszik. Az első két verseny alatt toronymagasan a francia gyártó szenvedte el a legtöbb meghibásodást, több kisebb probléma mellett ezek között pedig két „végzetes" is akadt, Ausztráliában Carlos Sainz McLarenje, Bahreinben Nico Hülkenberg gyári Renault-ja esett ki a versenyből motorhiba miatt, de a másik gyári autó sem ért célba Daniel Ricciardo alatt. Hogy kiküszöbölje a megbízhatósági gondokat, a Renault Kínára új kinetikusenergia-visszanyerő rendszert hozott, amelyet a McLarenekbe és a gyári istálló autóiba is beszerelnek, ez azonban a későbbiekben még vissza fog ütni.

A Renault-nál lázasan igyekeznek javítani a megbízhatóságon Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Nem ez lesz az első alkalom az idén, hogy egy Renault-motoros autónak valamilyen erőforrás-elemből újat kell használnia, Carlos Sainz a második futamra új belső égésű motort, turbót, MGU-H-t és MGU-K-t is kapott, míg Hülkenberg a kínai versenyhétvégét kezdi meg második belső égésű motorjával

. Az új specifikációjú kinetikusenergia-visszanyerő rendszer három pilóta, Hülkenberg, Ricciardo és Lando Norris esetében azt jelenti, hogy már most gyakorlatilag biztossá vált, hogy a szezon valamely pontján hátrasorolásos büntetésre számíthatnak,

mert MGU-K-ból csak kettőt lehet használni egy szezonban az pedig kizárt, hogy a mostani egységgel teljesítsék a hátralevő 19 futamot, az előző változatot pedig aligha fogják visszatenni az autóba.

A legrosszabbul azonban nem ők, hanem Carlos Sainz járt, akit már most, Kínában is hátra fognak sorolni,

mivel neki ez lesz a harmadik MGU-K-ja idén.

Sainz már most lépéshátrányba került a kínai futamra Forrás: Motorsport Images/Steven Tee

„Dolgoztunk a megbízhatóságon, hogy megoldjuk az ezzel kapcsolatos gondokat. Sajnálatos, hogy Bahreinben egy nagyszerű eredménytől estünk el, de az már a múlt - nyilatkozta Hülkenberg Kínában. – Nálam a belső égésű motor romlott el, ezért most a második motoromat szerelték be az autóba, de

Magabiztosak vagyunk azt illetően, hogy ez megoldja minden gondunkat, de természetesen tovább dolgozunk, hogy javítsunk a helyzetünkön."