Társoldalunk:

A Red Bull fejlesztés nélkül is még gyorsabb lehet a Hondával

2019.04.09. 14:45

A csapat mérnökigazgatója szerint hatékonyabban együttműködnek a mostani motorpartnerükkel, mint az előzővel. Látja, hogy a csapat oldalán hogyan tudnának javulni.

Versenyképes csomaggal lépett pályára az idei szezon kezdetén a Red Bull-Honda együttműködés, ami mindkét fél számára megnyugtató indulás, mivel a csapat 12 év után döntött a Renault lecseréléséről, a Honda pedig az F1-es visszatérése utáni ötödik szezon elejére jutott el odáig, hogy önerőből dobogóra álljon egy pilótája.

A Red Bull már eddig is kiállt a japán gyártó mellett, a közös munkájuk első évében, a Toro Rosso beszállítójaként is méltatták új partnerük erőfeszítéseit, és lelkesen vágtak bele az idei szezonba is, mert úgy vélték, a Honda felvállalása nem okoz majd visszalépést nekik. Rob Marshall, a Red Bull mérnökigazgatója szerint további fejlesztések nélkül is optimalizálhatják még az autójukat.   

Tovább javulhat a Red BullForrás: Charles Coates/Getty Images

„Látunk néhány területet az erőforrás körül, ahol dolgozhatunk még az elhelyezésen – nyilatkozta. – Ezek nem feltétlenül nagy dolgok, de akad 4-5 pont, ahol úgy gondoljuk, javulhatunk, ha megváltoztatunk ezt-azt, ezek már mérhető javulást okoznak, és szinte ingyen vannak, mert a Honda szempontjából a teljesítményt nem rontják, egyszerűen arrébb teszünk dolgokat.” 

Nagyon nyitottak a javaslatainkra, és mi is megértjük, ha valamire azt mondják, hogy kissé problémás vagy nem akarják, mert megbízhatósági kockázatot okoz.”

A brit szakember elismerte, hogy a Red Bull és a Honda még a „mézesheteknél” tart, de partnerüket nagyon profinak és felkészültnek érezte, valamint kiemelte, hogy a japánok nagyon igyekeznek. „Megértjük egymás igényeit, úgyhogy ez jól megy” – összegzett, majd rámutatott, hogy ez az összhang hiányzott az előző beszállítójukkal.

Rob Marshall (jobbra) régi motoros a Red BullnálForrás: Red Bull

„Közismert, hogy a Renault-val való együttműködésünk hullámzó volt – mondta. – Akadtak időszakok, amikor valóban nagyszerűek voltak, és tényleg összeszedetten segítettek nekünk, hogy az élre kerüljünk. Aztán saját csapatuk lett, és érthetően erre összpontosítottak. Volt néhány dolog, amit nem tehettünk meg, de a Hondával egészen más a helyzet,

közösen választjuk ki a legjobb megoldásokat.”

„Amikor tárgyalunk, nem arról beszélünk, hogy az erőforrás vagy az autó mitől lesz gyorsabb, hanem arról, hogy milyen fejlesztésekkel lehet a legtöbb pontot gyűjteni, így a megbízhatósági kockázatot is beleszámoljuk. Így döntjük el, hogy valamit megcsináljunk-e vagy sem. Ez elég más hozzáállás” – jelentette ki Marshall.  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK