Szokatlan gondja volt Verstappennek, szakított jól bevált sisakjával

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 29: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing prepares to drive in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 29, 2019 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YVAQBWD52111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Kiderült, hogy miért váltott közvetlenül a szezon kezdete előtt másik gyártó sisakjára a Red Bullnál versenyző Max Verstappen. A hirtelen jött cserének nem örült a csapat, végül azonban inkább belementek, mert pilótájuk kényelmét tartották szem előtt.

Magától értetődő, hogy a Forma-1-ben – akárcsak a motorsport többi vállfajában – a bukósisak jelenti a pilóták első számú védelmi vonalát, és amellett, hogy a festése a versenyzők önkifejezését is szolgálja, mindenek előtt biztonsági szerepet tölt be. Sokszor azonban bele sem gondolunk, hogy a pilótáknak a sisakjuk olyan, mint egy futóknak a cipőjük, azaz ha nem illik rájuk tökéletesen, akkor az a teljesítményükre is hatással lesz. Max Verstappennel, a Red Bull holland pilótájával pontosan ez történt, ezért egy másik gyártó termékére kellett váltania a szezon előtt, aminek Adrian Newey ugyan nem örült, de végül fejet hajtott a fiatal sztárpilóta óhaja előtt. Most kiderült, hogy miért szakított a holland azzal a gyártóval, amelynek sisakjában az idei Ausztrál Nagydíjig összes Forma-1-es futamát teljesítette.

A Schuberth sisakja felüdülést hozott Verstappennek Forrás: Red Bull

Bell, Stilo, Arai, Schuberth. Ezek a sisakgyártók gyártanak sisakokat a jelenlegi F1-es mezőny tagjainak. A téli teszteken még úgy tűnt, hogy a japán Arai fejfedőivel négyen, Pierre Gasly, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo és Max Verstappen kezdik meg a szezont, az élesszeműek azonban már a második teszthéten, vagy legkésőbb Melbourne-ben megfigyelhették, hogy utóbbi versenyző Schuberth-re váltott.

Az ilyen utolsó pillanatban történt gyártócsere egyáltalán nem megszokott az aerodinamikát minden más sorozatnál jobban előtérbe helyező száguldó cirkuszban,

mert bármilyen furán is hangzik, az egyes gyártók sisakja közötti formai eltérést is számításba veszik az autó tervezésénél, miután a pilóta feje kilóg, ezáltal az is befolyásolja a légáramlatokat.

A Red Bullnál éppen ezért nem nagyon örültek neki, hogy Verstappen sisakot vált, de végül sztártervezőjük, Adrian Newey áldásával belementek, mondván a versenyzőjük kényelme mindennél fontosabb.

„Az Arai sisaját használtuk alapul az autó tervezésénél. Már sok éve szerződésben állunk az Araival, és nem csak a Red Bull pilótái, hanem a Toro Rosso versenyzői és szerelői, valamint a juniorprogramunk tagjai is Arait használnak” – nyilatkozta Helmut Marko a Motorsport holland kiadásának.

Az első teszthéten még Araival ment a holland Forrás: Red Bull

„Verstappennek azonban gondja volt az Arai sisakkal a teszteken,

Döntést kellett hoznunk, akkor pedig még nem volt világos, hogy az Arai képes lesz-e gyártani egy másik változatot, úgyhogy Adrian Newey belement abba, hogy másikat használjon."

Az idei szezonra az FIA új szabványt vezetett be a sisakokra vonatkozóan, azok rostélynyílása szűkebb lett,

könnyen előfordulhat, hogy ez fogott ki az Arain, amelynek nem is sikerült elsőre homologizáltatnia az idei típust a 2019-es szezonra,

ezért a teszten még sokan egy korábbi változattal köröztek. A Schuberth sisakjára Verstappen azt mondta, hogy nagyon kényelmes, semmilyen gondja nincs vele.

Gaslynak nem lehetett, amit csapattársának igen?

A Motorsport holland kiadása úgy tudja, hogy Verstappen újdonsült csapattársa, Pierre Gasly is szeretett volna egy másik sisakgyártóra váltani, mert ő sem volt teljesen elégedett az Arai termékével, neki azonban nem adta meg erre az engedélyt a Red Bull. Helmut Marko tagadta a felvetést. „Gaslynak először hozzá kellett szoknia az autóhoz, a sisak nála nem volt elsődleges, és különben sem voltak olyan mértékű problémái vele, mint Verstappennek. Egyáltalán nem beszéltünk vele másik gyártóra váltásról, már csak azért sem, mert szerződésünk van az Araival" – mondta Marko.