Vágólapra másolva!
Egy olasz gyermek mellett egy jamaikai gokartost is leigazolt juniorcsapatába a Mercedes, amely ezzel áttételesen megüzente, hosszabb távra terveznek a pályaversenyzésben.

A Mercedes csütörtökön bejelentette, hogy a 12 esztendős, olasz nemzetiségű Andrea Kimi Antonelli mellé a 11 éves, jamaikai Alex Powellt is leigazolták a juniorprogramjukba. Mindkét gyermek gokartozik, a Formula Scout szerint az a Gwen Lagrue szúrta ki őket, aki Esteban Ocon pályafutását is felügyelte, majd a Mercedesnél a juniorok vezetője lett, és George Russellt is beemelte a csapathoz.

Antonelli tavaly csatlakozott a Mercedes programjához, miután különböző gokartbajnokságokban szerzett győzelmeket, az idén pedig már Nico Rosberg csapatában folytatja a versenyzést, és újabb megmérettetéseken ért el sikereket. Powell szintén nyert már különböző trófeákat, és mostantól a Mercedes támogatását élvezhetik.

Már a jövő pilótáit keresik Forrás: DPPI/Florent Gooden

Mindkét gyermek felmenői között találunk kapcsolódási pontokat a motorsportokkal: Antonelli édesapja Forma-4-es csapatot működtet, Powell apukája pedig raliversenyző volt a karibi térségben, 2012-ben a Spanyol Ralin is elindult a Fordot használó M-Sport színeiben.

A Mercedes tavaly válaszút elé került a juniorprogramjával kapcsolatban,

mivel Pascal Wehrlein támogatását befejezték (a német pilóta a Formula E-ben és a Ferrari szimulátorpilótájaként folytatja), Esteban Oconnak nem találtak versenyzői ülést a Forma-1-ben, ezért a gyári istálló tesztpilótájaként alkalmazzák, mindössze George Russell versenyezhet az F1-ben, ő is csak a teljesen esélytelen Williams színeiben.

A Mercedes egyúttal távozott a DTM-ből, és bár a Formula E-ben a következő szezontól megjelennek, ott sem várható, hogy kifejezetten fiatal tehetségeket alkalmaznak majd. Toto Wolff tavaly maga is megkérdőjelezte a juniorprogramjuk létjogosultságát, rámutatva arra, hogy még a Mercedes pénze sem elegendő ahhoz, hogy az egyébként bizonyítottan sikeres pilótáiknak F1-es üléseket vegyenek.

A két gokartos fiú szerződtetése a jövőbeli célokat is sejteti,

hiszen bár a német gyártó egyelőre csak 2020 végéig kötelezte el magát a Forma-1 mellett, a két fiúból a szabályok szerint legkorábban is csak 6-7 év múlva lehet F1-es pilóta, így feltehetőleg a Mercedes hosszabb távon kitart majd az élvonalbeli pályaversenyzés mellett, bár a garanciát ez természetesen nem jelent.