Társoldalunk:

Miért hagyta szenvedni Hamiltont a Mercedes Bahreinben?

2019.04.03. 15:21

A Mercedes technikai igazgatója Lewis Hamilton nehézségei ellenére is úgy véli, az ideális taktikát követték Bahreinben, akkor is, ha a Ferrari például másként használta fel a gumikat.

Tragédiának nevezte Lewis Hamilton a második, lágy szettjét a Bahreini Nagydíj során, amit végül nagy szerencsével megnyert, de ehhez Charles Leclerc balszerencséje is kellett. Hamilton az első két etap során tartotta a 3. helyet Leclerc és Sebastian Vettel mögött úgy is, hogy vele ellentétben a két Ferrari közepes keverékű gumikon ment.

A harmadik etapjára ő is közepes keverékű abroncsokat kapott, és megtáltosodott: pár kör alatt levadászt Vettelt, meg is előzte a német pilótát, majd tartotta a lépést Leclerc-rel a monacói pilóta autójának motorhibájáig. E nélkül viszont kénytelen lett volna beérni a 2. hellyel, de James Allison, a Mercedes technikai igazgatója szerint jól döntöttek a gumik elosztásával.

Hamiltonnak nem tetszett a lágy gumi, de a Mercedes szerint beváltForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Pénteken úgy látunk munkához, hogy megválaszolhassuk, melyik gumikkal érhetjük el vasárnap a legjobb eredményt. Minden csapat ezt teszi, mindegyikük különböző keverékeket próbálgat, hogy megítéljék, melyik illik a legjobban az autójukhoz – magyarázta a stratégiát a brit szakember a Mercedes hagyományos, futam utáni videójában.  

A pénteki programunk után elég nyilvánvaló volt, hogy mi a lágy gumikkal érhetjük el a legjobb eredményt, ezért ebből akartuk a lehető legtöbbet használni a versenyen.” 

„Ez kétkiállásos versenyt hozott, két lágy és egy közepes szettel. A többi csapat más következtetésre jutott, mert a pénteki eredményeik más irányba terelték őket, a Ferrari például kifejezetten versenyképes volt a közepes keverékekkel, ezért ők a lágy után a közepessel futottak két etapot. Nekünk a lágy-lágy-közepes tűnt a leggyorsabbnak, ezért cselekedtünk így.”

Allison arra nem tért ki, hogy az első etap után miért nem közepesekre váltottak, hogy a későbbiekben nyitva hagyják a gumiválasztás lehetőségét, azt viszont elárulta, hogy már a hétvége előtt kétkiállásos versenyre készültek, elsősorban azért, mert már tavaly is határeset volt a futam teljesítése egy kerékcserével, az idén pedig még vékonyabb lett a gumik futófelülete.

Később rámutatott, hogy általában a gumik 1 másodpercet lassulnak egy etap során, ez Bahreinben 2-2,5 másodperc volt, de szerinte sokkal több lett volna egy kiállással (a Mercedes a futam végére 14 másodperces különbséget számolt az egykiállásos taktikával).

A szokásosnál nagyobb mértékű lassulás is segített Hamiltonnak, hogy a verseny utolsó szakaszának kezdetén levadássza Vettelt, hiszenelső körében 3,6 másodperccel volt gyorsabb a korábbi tempójánál az új közepes szettel. 

„Az utolsó kiállás előtt Lewis 3,5-4 másodperccel járt Sebastian mögött. Új gumikkal egy kör alatt szinte felzárkózott Sebastian autója mögé, így esélyünk nyílt támadni, és végül meg is előzni őt. Bahreinben az elévágás a stratégák számára nagyon-nagyon fontos eszköz, és gyakran a verseny végkimenetelét is meghatározza.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK