Allison arra nem tért ki, hogy az első etap után miért nem közepesekre váltottak, hogy a későbbiekben nyitva hagyják a gumiválasztás lehetőségét, azt viszont elárulta, hogy már a hétvége előtt kétkiállásos versenyre készültek, elsősorban azért, mert már tavaly is határeset volt a futam teljesítése egy kerékcserével, az idén pedig még vékonyabb lett a gumik futófelülete.
Később rámutatott, hogy általában a gumik 1 másodpercet lassulnak egy etap során, ez Bahreinben 2-2,5 másodperc volt, de szerinte sokkal több lett volna egy kiállással (a Mercedes a futam végére 14 másodperces különbséget számolt az egykiállásos taktikával).
A szokásosnál nagyobb mértékű lassulás is segített Hamiltonnak, hogy a verseny utolsó szakaszának kezdetén levadássza Vettelt, hiszenelső körében 3,6 másodperccel volt gyorsabb a korábbi tempójánál az új közepes szettel.
„Az utolsó kiállás előtt Lewis 3,5-4 másodperccel járt Sebastian mögött. Új gumikkal egy kör alatt szinte felzárkózott Sebastian autója mögé, így esélyünk nyílt támadni, és végül meg is előzni őt. Bahreinben az elévágás a stratégák számára nagyon-nagyon fontos eszköz, és gyakran a verseny végkimenetelét is meghatározza.”