A Ferrari nem esik kétségbe Leclerc motorhibája miatt

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc steers his car during the Formula One Bahrain Grand Prix at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital Manama, on March 31, 2019. (Photo by Andrej ISAKOVIC / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke kissé váratlan magyarázatot adott a Bahreini Nagydíjon a győzelmet elbukó Charles Leclerc motorgondjaira, majd megnyugtatta a Scuderia híveit.

Azok után, hogy a Ferrari az Ausztrál Nagydíjon rejtélyesen lassú volt, a szakértők egy része a rossz beállítások és a tapadás hiánya mellett arra kezdett gyanakodni, hogy a vörösök motorjával sincs minden rendben, és biztonsági üzemmódban kellett üzemeltetniük az erőforrást a szezonnyitón. Bahreinben aztán visszatért az élet az SF90-be, a végsebességek terén mutatott fölényük alapján pedig a motorral sem küszködtek. Egészen a szezon második versenyének 45. köréig, amikor az élen haladó Charles Leclerc problémát jelentett a rádión, és rohamosan elkezdett lassulni.

A fiatal monacóit a verseny végi biztonsági autó mentette meg attól, hogy még a dobogóról is lecsússzon, olyan sokat vesztett, az egyenesekben 30-40 km/h-val lassabb volt a riválisoknál. Hogy pontosan mi romlott el a motorjában, azt még a Ferrari sem tudja, mindenesetre Mattia Binotto csapatfőnök szerint nem kell azon aggódni, hogy alapvető gondjaik lennének az erőforrással.

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Liberty Media, Bahreini Nagydíj
David Beckham, Christian Horner
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
David Beckham
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj,
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, tábla
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, cél
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Liberty Media, Bahreini Nagydíj
David Beckham, Christian Horner
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
David Beckham
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj,
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, tábla
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, cél
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Liberty Media, Bahreini Nagydíj
David Beckham, Christian Horner
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
David Beckham
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj,
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, tábla
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, cél
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc

Miután Leclerc-nek a hiba jelentkezése után a mérnöke elsorolta a kormányon állítandó beállításokat, az akkor még vezető Ferrari-pilóta idegesen megkérdezte, hogy tulajdonképpen mi folyik a motorral.

A mérnöke azt közölte vele, hogy nem működik a hőenergia-visszanyerő rendszer, ezért joggal vélte mindenki azt, hogy a hiba azzal kapcsolatban lépett fel, Binotto a verseny után azonban nem értette, hogy ezt honnan vették az emberek.

„Nem tudom, hogy honnan jönnek a pletykák, de az MGU-H-val semmi gond nem volt – nyilatkozta a csapatfőnök. – Amikor ilyesmi történik, az ember próbál állítani az energia-visszanyerésen és megváltoztatni a motorvezérlést, hátha valahogy orvosolni lehet a helyzetet. Ezúttal ez nem jött össze. Bátor döntés volt így is folytatni a versenyt, végül azonban egy fontos harmadik helyet szereztünk, úgyhogy valószínűleg helyesen cselekedtünk."

Hogy mi volt pontosan a gond, azt még nem derítette ki a csapat, egy dologban azonban biztosak: a belső égésű motor adta be a kulcsot. „Még mindig folyik a motor vizsgálata, úgyhogy jelenleg nincs kiterjedt magyarázatunk a történtekre.

A motort visszaküldjük Maranellóba ellenőrzésre, mert amikor ilyesmi történik, időt kell szakítani a gondos vizsgálatra. A motor a verseny végéig üzemelt, tehát működőképes, Kínában ezért pénteken biztosan bevetjük, egy teljes péntekünk lesz értékelni a viselkedését és a megbízhatóságát."

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Heartbreak for @charles_leclerc . #BahrainGP #Formula1 #F1 #Leclerc #Ferrari

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Leclerc idegesen kérdezgeti mérnökét a rádión, majd mindkét Mercedes elmegy mellette, és Max Verstappennel szemben is csak a Safety Car mentette meg

Amennyiben alapvető problémák vannak a Ferrari erőforrásával, és már Ausztráliában is legalább részben ezért gyengélkedtek, az komoly következményeket vonhatna maga után a szezon további részére nézve,

Binotto azonban megnyugtatta azokat, akik ettől tartanak, és elmondta, hogy meggyőződése, hogy elszigetelt esetről van szó, és nem kell azonnal kongatni a vészharangokat.

„Ez egy egyszeri probléma volt, amit könnyedén orvosolni fogunk, nincs köze ahhoz, hogy miként használjuk a motort, milyen motorvezérlést alkalmazunk és hasonlók. Egy egyszerű anyaghibáról lehet szó, amire rá fogunk jönni."