A Toro Rosso csapatfőnöke megelégelte a Renault panaszkodását

Forma-1, péntek, Bahreini Nagydíj, Franz Tost, Scuderia Toro Rosso
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 29:Franz Tost of Scuderia Toro Rosso and Austria during practice for the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 29, 2019 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YVCXT8BN1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Amikor nem Christian Horner, a Red Bull csapatfőnökének zrikálását kell hallgatnia, akkor Franz Tost, a Toro Rosso első embere száll bele Cyril Abiteboulba, a Renault sportprogramjának igazgatójába, mondván kissé visszás, hogy gyári csapatot irányítva a kicsikre panaszkodik.

A Renault gyári Forma-1-es csapata amekkora elvárásokkal kezdte a szezont, annyira volt kénytelen lehűteni a kedélyeket az első versenyen, amelyen bár Nico Hülkenberg szinte hibátlan versenyzéssel pontot szerzett, a csapatot számos probléma hátráltatta, és inkább a Toro Rossót is magában foglaló középmezőnnyel, mintsem a topcsapatokkal kellett küzdenie. Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója a szezon előtt tett hangzatos nyilatkozatai mellett időről időre éles kritikával illette a nagycsapatok farvizén megerősődő középcsapatokat, köztük a Toro Rossót is, mondván nem érzi igazságosnak a helyzetet.

A Haas, a Racing Point, a Toro Rosso és az Alfa Romeo mind profitálnak abból, hogy a Ferrarival, a Red Bull-lal és a Mercedesszel együttműködve, egy gyári istálló költségvetésének töredékéből is versenyképes autót képesek előállítani, miközben a Renault, a McLaren és a Williams továbbra is saját erőből igyekszik boldogulni. Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke nem kímélte a franciát a kérdésben megfogalmazott válaszában.

Franz Tost nem kedveskedett, keményen beszólt a Renault-nak Forrás: Red Bull Content Pool

A jelenlegi szabályok kimondják, hogy

a túlélőcella, az első ütközési zóna, a bukókeret és a kasztni, beleértve a légbeömlőket és a kipufogót is, azok az elemek, amelyeket minden csapatnak magának kell gyártania ahhoz, hogy konstruktőrként részt vehessen a világbajnoki sorozatban. Ezen felül szabad a vásár.

„A Toro Rossónak a tavalyi szezon nagy részében nem is volt technikai igazgatója, eléggé világos, hogy mi folyik – utalt Abiteboul Melbourne-ben arra, hogy a Red Bull fiókcsapata James Key távozása után sem esett vissza, mert a szoros kapcsolata az anyacsapattal kisegítette.Tehát nincs is szükség technikai igazgatóra ahhoz, hogy az ember egy nagyon versenyképes autót építsen. Számunkra ez probléma."

Franz Tostot a Bahreini Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján szembesítették Abiteboul szavaival, az osztrák szakember pedig nem fogta vissza magát.

Mi a Toro Rossonál – én csak a Toro Rossóról tudok nyilatkozni – a Red Bull tavalyi váltóját, hátsó felfüggesztését, és az első felfüggesztés egyes elemeit használjuk. A Toro Rosso versenyképességének fő oka a fantasztikus erőforrás, amit a Hondától kapunk. Úgy tűnik, hogy mások nem végeznek ennyire jó munkát, ezért nem kellene panaszkodniuk, el kellene végezniük a munkájukat. Nekünk jó csomagunk van az autóval, a versenyzőkkel és a Hondától érkező fantasztikus motorral, ezért vagyunk versenyképesek."

Tost a Honda emlegetésével is odaszúrt a Renault-nak Forrás: Peter Fox/Getty Images

Nemcsak a Renault, hanem a Williams és a McLaren is kritizálja ugyanakkor a jelenlegi helyzetet, Zak Brown például elmondta, hogy szeretnének visszatérni abba az állapotba, amikor mindenki tisztán magának gyártott az erőforráson kívül mindent.

Günther Steiner, a sokszor csak „Ferrari-másolatnak" titulált Haas csapatfőnöke úgy van vele, hogy a kritizáló csapatoknak, azaz a Williamsnek és a McLarennek is észre kellene vennie, hogy „mekkora lehetőséget kaptak",

valamint szerinte ha visszatérnének a korábbi szabályokhoz, azzal csak rontanának a küzdelem szorosságán. „Jelenleg azok a csapatok, amelyek kapcsolatban állnak nagycsapatokkal, közelebb kerültek az élmezőnyhöz, és ennek így is kell lennie. Ha ehelyett a kétszintes berendezkedés helyett magunkra hagynak minket, akkor mindjárt három szint lenne. A jó gyári csapatok, a rossz gyári csapatok, majd mi. Mit profitálna ebből a sport? Ez a mi alapelvünk.”

Zak Brown egyedül volt a véleményével a pénteki sajtótájékoztatón Forrás: Red Bull Content Pool

„Nem szeretnénk senkitől semmit sem elvenni. A jelenlegi szabályokat demokratikus úton alkották meg évekkel ezelőtt azzal a céllal, hogy ez a modell működőképes lehet – folytatta Steiner. – Mi elolvastuk a szabályokat, néhányan mások nem, és most itt tartunk. Szerintem ezzel a modellel igazán jó lenne továbbhaladni.

Ha valaki nem teljesít, az legyen a saját gondja, ne másokat hibáztasson és kisebbítse az érdemeiket."