Melbourne után már a Mercedes is felfigyelt a Red Bull-Hondára

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, vasárnap, Max Verstappen, Red Bull Racing
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 17: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Australia at Melbourne Grand Prix Circuit on March 17, 2019 in Melbourne, Australia. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YRCM5UF91W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull az idei szezonra a Honda erőforrásaira váltott, és rögtön az első alkalommal dobogóra álltak. A rivális Mercedes-csapat főnöke, Toto Wolff úgy véli, számolniuk kell azzal, hogy a Red Bull képes lesz a vb-címért folytatott csatába is beleszólni.

A Red Bull tizenkét év után szakított a korábbi motorbeszállítójával, a Renault-val, és a Hondával kötött szerződést. Már a téli tesztek is biztatóak voltak a felek számára, a japánok erőforrása megbízhatóan, nagyobb technikai gondok nélkül teljesítette a nyolc napot.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Max Verstappen a 4. rajtpozíciót szerezte meg, a futamon pedig játszi könnyedséggel előzte meg a gumikkal küzdő Sebastian Vettel Ferrariját, és megszerezte a Honda első dobogós eredményét a 2008-as Brit Nagydíj óta.

Egyből egy: Max Verstappen a Red Bull-Honda első futamán dobogóra verekedte fel magát. Forrás: 2019 Getty Images/Mark Thompson

„Nagyon erősek voltak – dicsérte Wolff a Honda 2019-es erőforrásait. Láthatta mindenki, hogy ették meg Sebastiant a hármas kanyarba menet. Óriási motorerejük volt."

„Jó látni számomra, hogy ilyen erősen tértek vissza, jó csapatot alkotnak – méltatta a Honda tagjait. Tisztességes emberek. Veszélyt formál majd az együttműködésük a Red Bull-lal. A teljesítményüket tekintve, minden bizonnyal számolni kell velük a bajnokság végkimenetelét illetően."

Mi volt a baj a McLarennél?

A szezonnyitó versenyen elért dobogós eredmény valóban nagy sikernek számított. Honda 2008 végén vonult ki a sportból, és 2015 elején tért vissza a McLaren-csapat motorbeszállítójaként. A együttműködés három éven át tartott, és 60 futam alatt az 5. helynél nem sikerült jobb pozíciót elérniük.

A McLarent akkoriban Eric Boullier vezette, aki a tavalyi Brit Nagydíj előtt mondott le, látva, hogy a csapata a Renault-motorokkal sem tud boldogulni.

A francia szakember az Auto Hebdo magazinnak adott először interjút a távozása óta, elismerte, felemás érzésekkel gondol vissza a Hondával közös időszakra.

„Mivel az eredmények nem voltak jók, a kapcsolat egyre feszültebb lett. Ugyanakkor tudtuk, hogy a Honda fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy javuljanak. Mindkét fél azt akarta, hogy fejlődjünk. Azonban a hozzáállásuk és a mentalitásuk teljesen eltért a miénktől."

Fernando Alonso a 2017-es Abu-dzabi Nagydíjon, még Honda-motorral Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Miért nem akarták használni jobban a mi technikai szakértelmünket? Miért nem akartak időt spórolni azzal, hogy jobban összekötöttük volna az együttműködésünk szálait? Ez nagyon bosszantott. Az együttműködésünk igencsak kiforratlan volt, ebből a szempontból a Red Bull-Honda kapcsolat jobban fog működni" – vélte Boullier.