Társoldalunk:

Melbourne után már a Mercedes is felfigyelt a Red Bull-Hondára

2019.03.23. 19:51

A Red Bull az idei szezonra a Honda erőforrásaira váltott, és rögtön az első alkalommal dobogóra álltak. A rivális Mercedes-csapat főnöke, Toto Wolff úgy véli, számolniuk kell azzal, hogy a Red Bull képes lesz a vb-címért folytatott csatába is beleszólni.

A Red Bull tizenkét év után szakított a korábbi motorbeszállítójával, a Renault-val, és a Hondával kötött szerződést. Már a téli tesztek is biztatóak voltak a felek számára, a japánok erőforrása megbízhatóan, nagyobb technikai gondok nélkül teljesítette a nyolc napot.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Max Verstappen a 4. rajtpozíciót szerezte meg, a futamon pedig játszi könnyedséggel előzte meg a gumikkal küzdő Sebastian Vettel Ferrariját, és megszerezte a Honda első dobogós eredményét a 2008-as Brit Nagydíj óta.

Egyből egy: Max Verstappen a Red Bull-Honda első futamán dobogóra verekedte fel magát.Forrás: 2019 Getty Images/Mark Thompson

„Nagyon erősek voltak – dicsérte Wolff a Honda 2019-es erőforrásait. Láthatta mindenki, hogy ették meg Sebastiant a hármas kanyarba menet. Óriási motorerejük volt."

„Jó látni számomra, hogy ilyen erősen tértek vissza, jó csapatot alkotnak – méltatta a Honda tagjait. Tisztességes emberek. Veszélyt formál majd az együttműködésük a Red Bull-lal. A teljesítményüket tekintve, minden bizonnyal számolni kell velük a bajnokság végkimenetelét illetően."

Mi volt a baj a McLarennél?

A szezonnyitó versenyen elért dobogós eredmény valóban nagy sikernek számított. Honda 2008 végén vonult ki a sportból, és 2015 elején tért vissza a McLaren-csapat motorbeszállítójaként. A együttműködés három éven át tartott, és 60 futam alatt az 5. helynél nem sikerült jobb pozíciót elérniük.

A McLarent akkoriban Eric Boullier vezette, aki a tavalyi Brit Nagydíj előtt mondott le, látva, hogy a csapata a Renault-motorokkal sem tud boldogulni.

A francia szakember az Auto Hebdo magazinnak adott először interjút a távozása óta, elismerte, felemás érzésekkel gondol vissza a Hondával közös időszakra.

„Mivel az eredmények nem voltak jók, a kapcsolat egyre feszültebb lett. Ugyanakkor tudtuk, hogy a Honda fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy javuljanak. Mindkét fél azt akarta, hogy fejlődjünk. Azonban a hozzáállásuk és a mentalitásuk teljesen eltért a miénktől."

Fernando Alonso a 2017-es Abu-dzabi Nagydíjon, még Honda-motorralForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Miért nem akarták használni jobban a mi technikai szakértelmünket? Miért nem akartak időt spórolni azzal, hogy jobban összekötöttük volna az együttműködésünk szálait? Ez nagyon bosszantott. Az együttműködésünk igencsak kiforratlan volt, ebből a szempontból a Red Bull-Honda kapcsolat jobban fog működni" – vélte Boullier.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK