Vágólapra másolva!
A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn elégedett, mert úgy véli, az Ausztrál Nagydíj statisztikája azt sugallja, hogy az új technikai szabályok izgalmasabbá tették a versenyzést.

Az idei F1-es szezonra átírták a technikai szabályzatot annak érdekében, hogy a korábbiaknál több előzés legyen a futamokon. Ross Brawn kutatócsoportja a 2021-es évadra módosítások átfogó csomagjával készül, amelynek egy előszelét hozták az idei változások.

Ausztráliában mindig nehéz a helycsere Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

A Ferrari korábbi technikai igazgatóját meggyőzték az első futamon látottak. A 2018-as Ausztrál Nagydíjon mindössze három előzés volt, míg az idei szezonnyitó tizennégy pozíciócserét látott, amelyből hatot az állítható hátsó szárny nélkül hajtottak végre a pilóták.

– kezdte értékelését Brawn. – Nyilván nem mindegyik előzés volt az új aerodinamika következménye, a középcsapatok teljesítménye drasztikusan összezárt. Több pilóta mondta, hogy az autók semlegesebben viselkedtek az előző évekhez képest."

A Bahreini Nagydíjon dőlhet el igazán, mennyit érnek az előzést segítő szabályok Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Brawn azonban várni akar „legalább három további versenyt", mielőtt véglegesen értékelné az új aerodinamikai elemek versenyzésre gyakorolt hatását.

A sportigazgató véleményét erősítette meg Romain Grosjean is.

A francia versenyző az Ausztrál Nagydíj kezdeti szakaszában csapattársa, Kevin Magnussen mögött haladt, és azt tapasztalta, hogy az átszabott elemeknek köszönhetően könnyebb volt követni az előtte haladó autót. Ugyanakkor a korábbi GP2-es versenyző attól tart, hogy az abroncsok továbbira is gátolni fogják azt, hogy a pilóták könnyebben hajtsanak végre egy előzési manővert.

„Magnussen mögött haladtam. – mondta Grosjean. – Az új szabályok nagyszerűek, lehet követni az ellenfelek autóit, de a gumik olyanok, mint amilyenek tavaly is voltak. Amint elkezded nyomni, csúszkálsz, és tapadást veszítesz."

Grosjean szerint működnek az új technikai szabályok, könnyebb követni az ellenfelek autóit Forrás: AFP/William West

A McLaren új pilótája, Carlos Sainz szerint az első szárnyak nem hozták a várt eredményeket, továbbra is nehéz turbulens levegőben autózni, ugyanakkor a nagyobb hátsó szárny és a 25 százalékkal erőteljesebb DRS miatt több előzés várható.

„Azt hiszem, volt néhány előzés – mondta Sainz a melbourne-i futam után. – Véleményem szerint ez inkább a DRS-nek köszönhető. Ez csak az első benyomásom, mert továbbra is nehéz közel maradni ez elöl lévő autóhoz."

„Stroll-lal csatáztam, majdnem be tudtam bújni az első és harmadik kanyarba menet, ami tavaly még nehéz lett volna. Talán jobb valamennyivel (a helyzet). Az autók azonban továbbra is gyorsak, és függnek a leszorító erőtől, emiatt nehéz az előzés."