Társoldalunk:

A Mercedes győzte le a legjobban a szabálymódosításokat

2019.03.23. 11:05

A Mercedes nemcsak fölényes győzelmet aratott a múlt hétvégi szezonnyitó versenyen Melbourne-ben, hanem a legnagyobb fejlődésért járó címet is megszerezte az élcsapatok között, ami az időmérős teljesítményt illeti.

A Forma-1 új technikai szabályokat vezetett be a 2019-es esztendőre. A változások főként az autók aerodinamikáját érintették. Növekedett az első és hátsó szárny, egyszerűsödtek az oldalsó légbeömlők előtti terelőelemek, az elülső fékbeömlők, valamint az első szárny kiegészítő idomai.

A szabályalkotó FIA abban a reményben vezette be az új előírásokat, hogy csökkenni fog az aerodinamikai értelemben „piszkos”, azaz turbulens levegő, így a pilóták jobban tudják majd követni az előttük haladó ellenfél autóját, ami az előzések számának növekedését szolgálja majd. A csapatok mérnökei a fejlesztések kezdeti szakaszában azzal számoltak, hogy a technikai módosítások másfél másodperces időveszteséggel járnak a 2018-as autók tavaly év végi teljesítményszintjéhez képest.

Az időmérőn Lewis Hamilton diktálta a tempót, de a futamon kikapott Valtteri Bottastól, aki győzött, és megfutotta a futam leggyorsabb versenykörét isForrás: AFP/Asanka Brendon Ratnayake

Azt, hogy az előzések száma növekedni fog-e, az Ausztrál Nagydíj önmagában még nem válaszolta meg. A melbourne-i utcai pályán tradicionálisan nehéz előzni, ez pedig a múlt hétvégi versenyen sem volt másképpen. Az nyitófutam azonban azt sejtette, hogy a mérnökök a tél folyamán megtalálták annak az útját, hogy a leszorítóerő veszteségéből származó teljesítménycsökkentést mérsékeljék, sőt a tavalyi évhez képest még gyorsítsák az aktuális konstrukcióikat.

A három élcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull közül a német-brit csapat érte el a legnagyobb fejlődést.

Lewis Hamilton pole pozíciót érő 1:20.486-os köre pontosan 0,678 másodperccel volt gyorsabb a tavalyi mércének számító körénél, amely szintén az első rajtkockába repítette az ötszörös világbajnokot.

James Allison prezentációja

A Ferrari tavalyhoz képest némileg kevesebbet, 0,638 másodpercet gyorsult. A probléma a vörösek számára az, hogy mind tavaly, mind idén nagy hátrányt kellett elkönyvelnie a nagy riválissal szemben. Egy héttel ezelőtt Sebastian Vettel, a leggyorsabb nem Mercedes-pilóta 0,704 másodperccel volt lassabb a pole pozíciót érő körnél, míg 2018-ban az ugyanezt a címet birtokló Kimi Räikkönen lemaradása 0,664 másodperc volt a leggyorsabb körhöz képest.

A Mercedes érte el a legnagyobb fejlődést a három vezető csapat közülForrás: GPhirek.hu

A Red Bull az egy évvel ezelőtti formájához képest 0,559 másodpercet gyorsult, ami, noha egy tizedmásodperccel elmarad a másik két élcsapat fejlődéséhez képest, biztató az energiaitalosok csapata számára azt követően, hogy a tél folyamán a Renault erőforrásáról a Honda motorjára váltottak.

Az Alfa Romeo fejlődése volt a legszembetűnőbb az összes versenyistálló közül.

A korábbi Sauber-csapat nem váltott motort, maradtak a Ferrari erőforrásainál, de az alakulat valószínűleg magasabb üzemmódban használhatja azokat a tavaly év eleji bizonytalan kezdethez képest, valamint az alapkonstrukció is erősebb idén az Alfa Romeo támogatása, illetve az új technikai vezető, Simone di Resta által, aki korábban éppen a Ferrari főtervezőjeként dolgozott.

Egyetlen csapatnak nem sikerült gyorsabb kört felállítani az idei melbourne-i időmérő edzésen a tavalyi edzéshez képest. A Williams gyorsabb pilótája, George Russell 13 századmásodperccel lassabb kört regisztrált ahhoz az 1:24.230-hoz képest, amellyel 2018-ban Lance Stroll az időmérő második szekciójába verekedte be magát. Ez a kevésbé örömteli statisztika tovább bizonyítja a grove-i központú csapat jelenlegi problémáit az új autójával, az FW41-gyel.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK