A Ferrari és a Mercedes is csatlakozhat a Netflix F1-es sorozatához

Forma-1, Barcelona, teszt, Charles Leclerc, Valtteri Bottas, Scuderia Ferrari, Mercedes-AMG Petronas
Charles Leclerc from Monaco with 16 of Scuderia Ferrari Mission Winnow SF90 in action and Valtteri Bottas fo Finland with 77 of Mercedes AMG Petronas Motorsport W10 in action during the Formula 1 2019 Pre-Season Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya in Montmelo, Spain on February 28. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Bemutatta vadonatúj F1-es dokumentumfilm-sorozatát a Netflix, az első évad ugyanakkor egy kicsit hiányos lett, nem szerepel benne ugyanis a Ferrari és a Mercedes. A második évad forgatását már el is kezdték, a tárgyalások pedig jelenleg is zajlanak a csapatokkal - köztük a két élcsapattal - a részvételről.

A Netflix ma mutatta be egyedülálló, Forma-1-ről szóló dokumentumfilm-sorozatának első epizódját. A 10 részesre tervezett első évad a 2018-as szezon eseményeit dolgozza fel eddig nem látott módon, mozifilm-szerűen bemutatva a száguldó cirkusz színfalai mögött zajló történéseket. A résztvevők és a sajtóvetítésen az első két epizódot megtekintő újságírók is összességében hiánypótlónak és hitelesnek tartják a sorozatot, amelynek egy nagy hiányossága ezzel együt mindenképpen van, nem szerepel benne sem a Mercedes, sem a Ferrari. Az F1 és a Netflix ugyanakkor nem tett le róla, hogy a második évadra meggyőzze a két topcsapatot is.

Ha minden jól megy, a 2019-es szezonról szóló évadban már a Mercedes és a Ferrari is szerepelhet Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla

Noha a második évadról jelenleg is folynak a tárgyalások, a műsort készítő Box to box már a barcelonai teszteken elkezdte a forgatást, a kamerái pedig ott lesznek az ausztráliai idénynyitón is. Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója az első évad első két epizódjának sajtóvetítésén pozitívnak tartotta, hogy ha egyelőre csak nyolc csapat is, de teljeskörű hozzáférést biztosított egy ilyen dokumentumfilm-sorozat elkészítéséhez. „Szerintem ez a sportág képes növekedni, mindez pedig gyorsabban fog megtörténni, ha minden csapat része a folyamatnak, efelől nincs kétség.

Talán nem minden csapat egyszerre jut erre a következtetésre, de mindannyian eljutnak ide. Szerintem 2019-ben újabb lépést fogunk tenni."

A Drive to survive (Túlélésért vezetni) a pályán zajló küzdelmek helyett az azon kívüli csatározásokra helyezi a hangsúlyt, és olyan dolgokat láthatunk benne belülről, mint a Red Bull és a Renault szakítása, vagy Daniel Ricciardo átszerződése a franciákhoz.

„Az emberi oldal mindig is lenyűgöző volt, mindannyian részesei voltunk ennek. Most, hogy már nem vagyok egy csapatnak a tagja, úgy gondoltam, ez egy lenyűgöző történet lenne, mert olyan sok érzelem dúl egy istállón belül" – mondta Brawn.

Az első epizódban a tesztekkel, majd az egy évvel ezelőtti melbourne-i szezonnyitóval rögtön belecsaptak a lecsóba a készítők Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Mióta belekezdtünk ebbe az új érába, az egyik dolog, amit a szurkolók nagyon akarnak, hogy meg szeretnék ismerni a versenyzőket, tudni szeretnék, hogy mi történik valójában. Van egyfajta vonzereje annak, amiért ezek a srácok ennyire különlegesek, ami kivételessé teszi őket. Szerintem minden epizódban az F1 különböző aspektusait láthatjuk."

A Ferrari és a Mercedes a tavalyi szezon előtt elzárkózott attól, hogy részt vegyen a sorozatban, és bár a szezon vége felé a maranellóiak egy kicsit megenyhültek, és a későbbi epizódokban már jelen lesznek, azért nem adtak olyan szintű hozzáférést a stábnak, mint más együttesek.

A rajongóknak azonban nem kell minden reménnyel felszámolniuk azzal kapcsolatban, hogy a második évadban már láthatják Sebastian Vettelt, avagy Lewis Hamiltont, a Netflix ugyanis arra törekszik, hogy ezúttal már mind a 10 istálló benne legyen a produkcióban.

„Jelenleg is zajlik a párbeszéd az összes csapattal a második évadról. A Box to box forgatott a barcelonai teszten, és Melbourne-ben is fog, nyilvánvalóan szeretnénk, ha minden csapat részt venne” – mondta Ellie Norman, az F1 marketingfőnöke, aki kitért arra is, hogy nem csak a Ferrari, hanem Lewis Hamilton bevonása is szinte lehetetlen volt tavaly.

Szerintem különösen a Mercedes versenyzője nagyon elfoglalt, benne van a divatszakmában, a zeneiparban, egyszerűen túl sok volt ez ahhoz, hogy más is beleférjen."