Räikkönen: Az autóban nem érzem, hogy már nem Ferrarit vezetek

Forma-1, teszt, Barcelona, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
the Alfa Romeo of Kimi Raikkonen during the test in Barcelona, on 20th February 2019, in Barcelona, Spain. -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Az Alfa Romeo pilótájaként új fejezetet nyitott karrierjében a Ferrarinál nyolc szezont lehúzó Kimi Räikkönen, aki eddig zökkenőmentes váltásként élte meg, hogy egy topcsapatból egy kisebb istállóba ment.

Kimi Räikkönen márciusban tizenhetedik szezonját kezdi meg a Forma-1-ben, 39 évesen pedig mondhatni visszatért a gyökereihez, ugyanahhoz a csapathoz, amelyben 21 évesen bemutatkozott 2001-ben. Jóllehet az istállót az idei szezontól Sauber helyett Alfa Romeo Racingként ismerjük, a székhelye ugyanott van, ahol 18 évvel ezelőtt, ahogyan néhány csapattag is még mindig ott dolgozik. Räikkönennek ezzel együtt meg kell szoknia, hogy mostantól nem egy nagy autógyártónak, hanem egy kiscsapatnak vezet, de mint mondja, ezt csupán az emberek számából érzékeli, a váltás mostanáig zökkenőmentes volt.

Räikkönen máris otthon érzi magát az Alfánál Forrás: NurPhoto/Joan Valls

A 2007-es világbajnok a Ferrarira is jellemző vállalati struktúrából egy kisebb, mondhatni családiasabb környezetbe tette át a székhelyét. Noha az Alfa Romeo révén immár az egykori Sauber csapat is jelentős anyagi támogatást élvez, méreteit tekintve mégis inkább egy független istállóra hajaz. Mindezek ellenére a finn hamar beilleszkedett. „Más csapat, de nem hiszem, hogy jobb vagy rosszabb lenne. Már egy ideje együtt dolgozunk, és minden simán, nagyon normálisan zajlott” – nyilatkozta.

Nagyszerű emberek csoportja dolgozik itt, nincsenek olyan sokan, mint az előző csapatomnál, de jó emberek."

Egyelőre nehéz megmondani, hogy mire lehetnek képesek Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla

Az Alfa külsőre merész koncepcióval rukkolt elő a 2019-es szezonra, sokan meglepetést várnak tőlük.

Az első teszthéten még nem villogtak, a legtöbb csapat azonban nem terítette ki a lapjait, így nem igazán lehet megsaccolni, hogy a tavalyi jó szereplés után az idén milyen eredményt érhetnek el.

„Addig, amíg mindannyian kihozzuk magunkból a maximumot, nincsenek kétségeim, hogy jönni fognak az eredmények – mondta Räikkönen. – Ugyanakkor, hogy ezek milyen eredmények lesznek, lehetetlen megmondani, mindenesetre igazolni látszik a várakozásainkat a télen elvégzett munka. Hogy ez hová vezet, arról fogalmam sincs, még a tesztek után sem tudja senki, hogy mik az erőviszonyok."

Giovinazzi tanárként tekint rá

Räikkönennek az idén egy már nem is olyan fiatal csapattárssal is fel kell vennie a versenyt. Az olasz Antonio Giovinazzi 25 évesen kapta meg a lehetőséget, hogy 2017-es, kétfutamos beugrása után főállású Forma-1-es pilóta legyen. Rutinosabb csapattársat pedig nem is kaphatott volna, aki azért még mindig gyors, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a tavalyi USA Nagydíjon aratott győzelme.

– mondta Giovinazzi. – Végső soron az a fontos, hogy nagyon jól dolgozzunk együtt, ugyanabba az irányba vigyük az autó fejlesztését, és a lehető legjobb eredményeket érjük el a csapatnak. Ő egy világbajnok, valaki, aki tavaly októberben nyert legutóbb a Forma-1-ben, úgyhogy szerintem jó cél lehet [a legyőzése]."